Kado Idee Nederland

TimH

Kado Idee Nederland

Bericht door TimH » 23-03-2016 17:44

Na een succesvolle geldoverboeking richting Kado Idee Nederland http://www.kadoideenederland.nl/nl/ al langere tijd complete radiostilte. :(

Diverse pogingen tot contact, zowel via email als via web liepen op niets uit. Een telefoon nummer is er niet. :?:

Ik vrees dat de bestelling nooit geleverd gaat worden. Iemand anders hier dezelfde ervaring mee?

lozevisser

Re: Kado Idee Nederland

Bericht door lozevisser » 25-03-2016 08:19

https://www.opgeletopinternet.nl/index. ... ,81.0.html

Zou je daar een topic willen openen zodat we je verder kunnen helpen ?

lozevisser

Bericht door lozevisser » 25-03-2016 08:32

Er is wel een telefoonnummer, kijk maar hier...

http://www.kadoideenederland.nl/nl/service/about/

TimH

Bericht door TimH » 25-03-2016 10:24

Via het telefoon nummer zijn alleen berichten achter te laten, je krijgt niemand te spreken. Vandaag nog maar weer eens een bericht achtergelaten.

TimH

Bericht door TimH » 25-03-2016 10:25

Dank voor de informatie! Ik zal een map aanmaken volgens je suggestie.

onnob

Bericht door onnob » 31-03-2016 11:24

Op 3 maart twee theebeurzen besteld en direct betaald. In de opdrachtbevestiging stond dat levering twee a drie werkdagen zou duren. Aangezien het om verjaardagskadootjes ging was dit acceptabel qua tijd. (10 maart) Vandaag, 31 maart 2016 nog steeds niets ontvangen. Op ingesproken boodschappen wordt niet gereageerd, email wordt niet beantwoord.?

Is de betaalde €108,93 verloren of kan deze op de een of andere manier worden teruggevorderd.

bestellingen bij kado Idee Nederland vooralsnog dus af te raden

lozevisser

Bericht door lozevisser » 31-03-2016 13:50

Hier is er een topic over , en er is contact met de webshop, graag daar even melden.

https://www.opgeletopinternet.nl/index. ... 717.0.html

BartyTime

Bericht door BartyTime » 09-05-2016 09:28

Ook ik ben erin getrapt vrees ik:-(

Theemuts besteld op 23-04-16. Was eigenlijk een cadeau voor moederdag. Ik kreeg netjes een bestelbevestiging met ordernummer en factuurnummer en een betalingsbevestiging. Ik heb helaas betaald met Ideal en het zal de banken in NL jeuken of je er iets voor krijgt of niet.
Inmiddels via het contactformulier ok al een vraag en klacht ingediend en het nummer meerdere keren gebeld. geen contact mogelijk en evenmin reactie.

Nu dus maar Consuwijzer benaderd en online aangifte gedaan van oplichting.

Straks mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen en een vordering instellen op deze dame die denkt dat ze slim is.

Wat kan i hier kwaad van worden zeg?

Joseph21

Bericht door Joseph21 » 10-05-2016 13:14

Let op : Kado Idee Nederland is statutair bij de KvK. gevestigd op de Koornmarkt in Tiel. Hun postbusadres en telefoonnummer zitten echter in Culemborg. De website is van Goods and Gifts uit de Wielingenstraat in Purmerend. En met deze laatste firma doe je dus eigenlijk zaken. En hierover regent het al langere tijd klachten bij de Consumentenbond en het Fokforum. Dus de maffiosa heeft weer eens met preciesie Babylonische spraakverwarrende toestanden toegeslagen.

BartyTime

Bericht door BartyTime » 10-05-2016 17:27

Let op hoe ik dit heb aangepakt.!!

Ik heb allereerst aangifte gedaan online bij de Politie.
Zie: https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... a-internet

Daarnaast heb ik mijn rechtsbijstandverzekering ingelicht en ingeschakeld. Altijd goed om te hebben.

Vervolgens heb ik Consuwijzer benaderd en ook bij hen melding gedaan.
Zie: https://www.consuwijzer.nl/thema/winkelen-op-het-web
Ik heb ze gebeld en verhaal gedaan.

Tot slot een gepeperde email gestuurd aan Kadoidee.nl:
Aan: [email protected]

Als volgt:
Goedendag

Ik heb op meerdere momenten gevraagd naar de status van mijn bestelling. Helaas ziet u zichzelf niet verplicht daarop te antwoorden (behalve een automatisch aangemaakt antwoord wat ik ontving.). Ik zie mijzelf daarom genoodzaakt aangifte tegen u te doen, hetgeen ik zojuist gedaan heb.
Ook zal ik mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen en de nodige procedures tegen u opstarten.
Hierbij geef ik u een laatste kans:
Ofwel stuurt u mij het product waarvoor ik betaald heb ofwel u draait op voor alle juridische kosten die gemaakt zullen worden teneinde de vordering op u succesvol te realiseren.
Aan u de keuze.
Groet
Pardoes 's middags een reactie:

Geachte heer ***

Onze excuses voor de vertraging van de verzending en de update van uw bestelling!

Wegens de enorme orderstroom en personeelstekort hebben we helaas nog niet eerder kunnen reageren.

De theebeurs van uw keuze is helaas tijdelijk uitverkocht. Onze webshop is nog niet gekoppeld aan ons centrale magazijn, vandaar dat het soms kan voorkomen dat een bepaalde theebeurs soms is uitverkocht, terwijl op de website wordt aangegeven dat deze wel voorradig zijn, onze excuses daarvoor!

We verwachten dat de theebeurs einde van deze week weer voorradig zal zijn in ons centrale magazijn.

Ik heb daarom een aantal vragen aan u:

1. Wenst u te wachten zodra de theebeurs weer voorradig is in ons centrale magazijn?
2. Of wenst u een andere theebeurs uit te kiezen van onze website? Zie link hieronder!
3. Of wenst u de bestelling te annuleren vanwege de vertraging?

Link andere voorbeelden theebeurzen ► http://www.kadoideenederland.nl/nl/thee ... ctie-2016/

Ik verneem graag uw reactie en uw wensen betreffende uw bestelling!

Met vriendelijke groeten, / Best regards, / Mit freundlichen Grüßen, / Sincères salutations,
KADO IDEE NEDERLAND

Angie de Ruiter
(Customer Service Nederland)

Ik heb daarna als volgt gereageerd:
Geachte mevrouw de Ruiter

Ik heb de zaak inmiddels aan mijn rechtsbijstandverzekering overgedragen en juridische stappen ondernomen. Het lijkt mij derhalve verstandig dat u mijn €54,66 vandaag terugbetaalt en ik geen andere theemuts uitzoek.

Zodra ik het geld heb ontvangen zal ik zowel de aangifte intrekken alsmede de rechtsbijstandverzekering SRK informeren.

Ik raad u aan adequaat en effectief te handelen aangezien er incassokosten uw kant opkomen.

U kunt het geld terugstorten op: IBAN *****************

Gaarne een bevestiging van bovenstaande en een bericht zodra het geld is teruggestort.

Groet

En raad eens?

Jawel per vandaag een dag later 10 mei mijn geld op mijn rekening gestort.

Mensen mijn advies:
Laat niet met je sollen. Wat een flauwekulsmoes ....personeelstekort en orderstroom/verwerkingsachterstand.!! Hoepel toch op! Niemand loopt zo ver achter . 16 Dagen maar liefst en tussentijds op al mijn vragen nul reactie. Blijkbaar doet zo'n aangifte en dreigen met incassokosten en juridische kosten wel wat met deze boeven? Dus om 3 redenen nooit reactie gehad?
1: Theemuts was niet op voorraad
2: Personeelstekort
3: Orderstroom

Vooral om dat laatste moest ik lachen. Alsof half NL daar haar spullen bestelt? Prutsers!!!!

Maar voldoende spierballen werken dus wel bij deze mensen. Ik koop er nooit meer en zal anderen er ook voor waarschuwen.

Tot slot dit:
Banken geven niet thuis. Wel Ideal gebruiken maar als consument ben je rechteloos. Daarmee staat voor mij vast dat banken in NL boeven steunen en de consument aan haar lot overlaten. Zo mag je dat uitleggen want de banken vinden het verrichten van betalingen belangrijker dan de kwaliteit van leveren en goederen die er achter schuil gaan. Goed dat banken boeven zijn wisten we ook al.

Mensen gebruik altijd een creditcard of PayPal. Zorg voor aankoopbescherming.

b.wiola

Bericht door b.wiola » 23-06-2016 15:27

Op vrijdag 17-06-2016 heb ik een bestelling geplaatst, aangezien ik geen informatie kon vinden heb ik tot 2 keer toe een e-mail verstuurd met verzoek omtrent mijn bestelling.

Telefonisch zijn ze niet bereikbaar.

Ik heb aangegeven dat ik morgen aangifte ga doen indien het geld niet teruggestort is of mijn bestelling niet verzonden.

Jammer dat ik dit allemaal niet eerder heb gelezen.

Alle tips zijn natuurlijk welkom.

groet Bo :oops:

Corr

Bericht door Corr » 09-09-2016 19:21

Ook onlangs bij hun een order geplaatst (diverse thee soorten), en toen werdt het heel erg stil.
Meerdere e-mails gestuurd over de status (online geven ze geen informatie) en beantwoorden was een standaard stukje tekst.
Hierna een gepeperd bericht gestuurd waarin aangegeven dat ik aangifte gaat doen als ze binnen 3 werkdagen niet inhoudelijk reageren over de status van de order.
Krijg nu wel een reactie, ze geven aan dat een paar dingen niet voorradig zijn en dat ik een keuze kan maken tussen wachten of geld terug. Op mijn vraag wat is er dan niet voorradig natuurlijk geen enkel antwoord. Na een week maar weer aangegeven dat ik antwoord wil hebben en anders toch maar aangifte moet doen.
Krijg ik een standaard bericht dat ze intern besloten hebben de order te annuleren en geld terug te storten.
Tot op heden nog geen geld gezien. Wacht nog even af, anders toch echt die aangifte doen teen hun.

Bestel hier nooit, het zijn echt een stel boeven. Had ik maar eerder gegoogled op hun naam, dan had ik er nooit iets besteld.

BartyTime

Bericht door BartyTime » 10-09-2016 08:40

Voor mij is het opgelost maar ik moest er flink achteraan. Zie boven mijn bijdrages.

Het is toch onbestaanbaar dat dit wijf zo haar praktijken kan doorzetten? En dat in de rechtstaat der Nederlanden? Het vertrouwen verdwijnt.

Misschien dat Jaap Jongbloed in zijn TROS programma opgelicht hier iets mee kan? Iemand moet hier toch tegen optreden?

Ik sta versteld hoe in Nederland boeven de vrije ruimte krijgen. Echt bijzonder. Wordt gezellig hier als we elkaar met zo veel wantrouwen moeten gaan benaderen en behandelen.

Succes iedereen met het terugvorderen maar duidelijk is dat deze vrouw dus heel veel geld verdient met het niet afhandelen van orders. Laat 20% zijn order succesvol terugclaimen. dat betekent dat 80% dat niet doet en dat geld houdt zij gewoon.

Absurd dat dit kan.

GvAalen

Bericht door GvAalen » 20-09-2016 14:23

Let op! deze website is ook bezig onder een andere naam, wij hebben besteld bij 4XL Webshop. Precies dezelfde handelswijze, geen levering, wel betaald en ook niet mogelijk om telefonisch contact te krijgen. Op naam gezocht bij de Kamer van Koophandel en daar komt de naam Kado Idee Nederland te voorschijn. Ze hebben nog veel meer handelsnamen!

GarduVin

Bericht door GarduVin » 23-09-2016 21:50

Link verwijderd door Moderator

Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten of hierbij gebruik te maken van hyperlinks naar websites. Voor meer informatie; zie https://opgelicht.avrotros.nl/over/gedr ... orwaarden/.

Plaats reactie