iTunes tegoed www.dlshop.nl

Plaats reactie
JWS

iTunes tegoed www.dlshop.nl

Bericht door JWS » 04-07-2016 16:19

Ik heb op 22 juni €50,- iTunes tegoed gekocht via de webwinkel dlshop.nl
Volgens hun website krijg je automatisch direct na betaling een tegoed code in je e-mailbox.

Dit heb ik dus niet ontvangen, eerst geprobeerd via hun live chat contact te krijgen, geen reactie. Vervolgens een email geprobeerd te sturen, email adres klopt niet.
Uiteindelijk na talloze keren via de livechat een reactie dat ik via een ander email adres een mail moet sturen.
Via dat email adres een mail verstuurd, hun reactie was:
Geachte heer, mevrouw,

Als het goed is heeft u een bestelling geplaatst in een van de door ons gemanagede webwinkels de laatste dag, dagen of week en is er op dit moment nog geen product aangekomen of geleverd.

Door miscommunicatie en nieuwe medewerkers, is naast de hectische drukte, bij enkele bestellingen iets mis gegaan i.v.m. tijdige verzending / levering van het voorradige product dat door u besteld is.

Graag verneem ik van u of u inmiddels uw bestelling heeft ontvangen, en of alles in orde is.
Wanneer dit niet het geval zou zijn, verneem ik graag wat de bestel datum en het order / bestel nummer is.

Wij zullen dan z.sm. herbevestigen wanneer er de bestelling geleverd zal worden.

Onze excuses voor het eventuele ongemak & in afwachting van uw antwoord verblijven wij.

Met vriendelijke groet,

Dutch Leads B.V.
Ik heb vervolgens een email terug gestuurd met alle informatie die zij vroegen, vervolgens geen reactie meer op gehad.

Ik heb geprobeerd via het telefoon nummer die ze op hun website hebben staan te bellen ook hier geen gehoor.
Ik ben wat verder gaan zoeken, hun staan bij de KvK ingeschreven op een adres in borne waar meer bedrijven staan ingeschreven staan via een zgn "virtueel bedrijfs adres"

In hun algemene voorwaarden vond ik een 06 nummer bij het kopje identiteit van de ondernemer, via whatsapp een bericht gestuurd en daar kreeg ik de volgende reactie op:
Hallo, ik ben niet de gene die u zoekt. Dit nummer is een zakelijk nummer dat ik sinds 3 maanden heb en ikword continu lastig gevallen door dit soort berichten. Ik heb sinds vorige week een ander nummer moeten nemen. Geen idee waarom ik alsnog uw bericht krijg. Het spijt mij voor het ongemak en sterkte met uw situatie.
Ik heb nu het vermoeden dat ik ben opgelicht maar heb geen idee wat ik verder nog kan doen, heb ik genoeg bewijs om aangifte te doen? Of kan ik überhaupt aangifte doen? Is er een kans dat ik mijn geld terug kan krijgen of kan ik fluiten naar mijn centen?

AMRI

Re: iTunes tegoed www.dlshop.nl

Bericht door AMRI » 10-07-2016 00:44

Ik heb hetzelfd meegemaakt 26 juni bestelling gedaan:

Bestelling #8405
Product Aantal Prijs
iTunes Kaart €25

1 €23.99
Subtotaal: €23.99
Betaalmethode: iDEAL
Totaal: €23.99

Oplichters! Emailadres en zogenaamde onlinesysteem (die altijd offline is) werkt niet

Mensen koop NIETS via DL shop.nl

Riffs

Bericht door Riffs » 21-01-2017 21:49

Waarschuwing voor de naam 'Dutch Leads B.V.', in mijn geval verscholen achter de website https://prepaidcodes.nl.

Niet aan beginnen! Oplichters! Een website die in alle prijsklasses iTunes-kaarten aanbiedt, maar je ontvangt never nooit de beloofde code!

Wèl een geautoriseerd bevestigings mailtje:
"Hallo. Je recente bestelling op PrepaidCodes.nl is afgerond en/of verzonden. Ter referentie worden hieronder je bestelgegevens getoond".
Onder het tabblad 'Vraag en Antwoord' op hun website wordt er op klantvriendelijk-ogende manier info verstrekt wat je kunt doen, mocht je onverhoopt toch geen code per email hebben ontvangen:
"Heeft u op een of andere manier geen code ontvangen en is het langer als 30 minuten geleden dat u heeft besteld en betaald? Neem dan gelijk even contact met ons op via het contact formulier en vermeld daarbij het bestelnummer.

Wij komen dan zo snel mogelijk bij je terug om het eventuele probleem op te lossen."
Ahuh. Right. Eigenlijk had de cruciale taalfout 'langer als' een belletje moeten laten rinkelen, (langer dan!) maar ik had snel een kaart nodig dus niet veel aandacht aan geschonken.

Na een uur wachten waarbij ik alle junk- en spamfolders in de gaten hield, via het contact-formulier toch een mailtje gestuurd dat ik geen code had ontvangen.

Via een adres '[email protected] ( http://smartdatasoft.com ) ontvang ik een mailtje terug:
"Welcome to smartdatasoft support system. Please click the link below to create a password and login.
https://smartdatasoft.zendesk.com/verif ... dw4qaN3ZB/"
Ik schrijf terug, en ontvang er nog 1:
##- Please type your reply above this line -##
Hello ,

Our total support team and operational team will be in vacation from 13-01-2017 to 15-01-2017 (GMT +6)

Thank you for contacting SmartDataSoft support. Our general support hours are Monday to Saturday, 10AM to 7PM (South Asian Standard Time, or GMT+6).

To help ensure you get a faster answer to your question, please follow these steps:

1. Search our knowledgebase - or our Documentation.
or our YouTube Video Tutorials

2. Please do not submit multiple tickets for the same issue, this will only delay our response.

3. If you are requesting technical help, please ensure you have included your Wordpress administrator login or Prestashop Back office login so we can most efficiently help with all support requests.

============================

If you forgot to include your logins, or have found a solution to your question before hearing from us, please reply to this message to update our team.

============================

Op de afschrijving bleek dat het geld naar rekening NL21 INGB 0674 7738 37 was overgemaakt op naam van Dutch Leads B.V.

Na wat googlen, kwam ik deze naam hier tegen. Het geld zal ik niet terug zien. 'Gelukkig' maar €10, maar hierbij wel een waarschuwing voor anderen. Gaat het om hogere bedragen, ben je toch flink ziek van. iTunes-kaarten voortaan alleen nog maar bij de erkende Apple-sites/stores aanschaffen. Of lekker ouderwets weer in de winkel.

Nogmaals, Dutch Leads B.V. Niks aankopen op de website https://prepaidcodes.nl. Je wordt belazerd waar je bij staat.

Riffs

Menno123

Bericht door Menno123 » 24-04-2017 14:59

Zo te zien ben ik niet de enige, zelf voor 15 euro een Itunes kaart gekocht maar niks ontvangen noch geld terug. Heb inmiddels enkele gegevens van de man ontvangen via via. Ben vanplan om aangifte te doen maar vraag me af of het niet handiger is om verhalen van gedupeerden te verzamelen en die in een enkele aangifte door te geven aan de politie. Ik hoor graag hoe hier over gedacht word en hoe het mogelijk is om jullie verhalen te verzamelen. Word tijd dat die man voor een rechter komt.

M'n mail voor suggesties en dergelijke: [email protected]

Plaats reactie