ILC international lighting compagny

Dromec

Re: ILC international lighting compagny

Bericht door Dromec » 19-11-2018 13:53

Vandaag (19-11-2018) een aantal keer gebeld door Stefan van BBS, wilde graag met de magazijnchef spreken omdat hij afscheid wilde nemen. Wist geen naam van de magazijnchef of van iemand met wie hij eerder had 'gesproken'. Omdat onze man in bespreking was belde hij later nog een keer terug. De bedrijfsnaam kwam me niet bekend voor en stond ook niet in ons systeem. Even gegoogled en blijkt hij bij Opgelicht te staan. Zodra de man terug belde geconfronteerd met het feit dat hij op Opgelicht staat. Hij viel even stil en zei vervolgens dat het vreemd is om een bedrijf met 100.000 klanten te googlen en dat de KPN ook erg veel klachten heeft. Ik heb hem verteld dat er meerdere verhalen op staan over hun bedrijf waarna hij beledigd ophing.

Telefoonnummer waarmee hij belde: 0251726016

TonyvanDijk
Contacteer:

Bericht door TonyvanDijk » 13-12-2018 11:20

Zojuist ook een factuur gekregen en gebeld. Krijg een creditnota en de lampen worden opgehaald, maar zou graag aangifte doen. Weet iemand of dat een goed idee is, en zijn er meer die dat gedaan hebben of willen doen?

Gr Tony van Dijk

Kraats

Bericht door Kraats » 07-02-2019 16:13

melding is afgehandeld.
Laatst gewijzigd door Kraats op 01-03-2019 13:57, 2 keer totaal gewijzigd.

RogierArends

Bericht door RogierArends » 12-02-2019 23:18

Vandaag benaderd door een uiterst vriendelijke vrouw van de firma BBS (ook wel ILC / SLL).

Bedankt ons voor de prettige zakelijke relatie met betrekking tot de ombouw naar LED verlichting in onze hal. Er gingen bij mij nog geen alarmbellen rinkelen omdat ik pas na die opdracht van het ombouwen naar LED verlichting in de hal een inkopende functie heb gekregen.

Het (blijkbaar) welbekende verhaaltje te horen gekregen dat de werknemer van BBS overgeplaatst werd maar mocht nog wel een afscheidskado opsturen. Een doos LED Tl-lampen en een weerstation. Tijdens het gesprek niet direct argwaan gekregen en alles beantwoord met ja en amen.

Nadien begon het gesprek toch wat onnatuurlijk aan te voelen en jawel hoor, na de eerste google opdracht: BBS, ILC, SLL allemaal bekend om oplichtingspraktijken. "Gratis" presentjes versturen en daarop een deftige factuur opsturen. Meteen kantoor en balie ingelicht over mijn bevindingen en alles netjes gewaarschuwd geen post/pakketten aan te nemen bij twijfel.

Toch zat het me niet lekker en ben ik toch eens gaan bellen naar het nummer op de BBS website. Meteen een onduidelijke Belgische mevrouw aan de telefoon, daar duidelijk uitgelegd dat ik absoluut geen pakketten/kado's wens te ontvangen en ze verteld me dat ik daarover terug gebeld zal worden.

Een ruim kwartier later nog eens gebeld en dezelfde vrouw aan de telefoon, met de mededeling dat ik niet zo vaak moet bellen. Ik wil een schriftelijke bevestiging dat er niks naar ons toegestuurd zal worden (voor wat het waard is) maar dit mag ze niet doen. Hierop de mevrouw verteld dat ik de hele dag door zou blijven bellen -met verschillende nummers als dat nodig zou moeten zijn- en waarachtig word ik een halfuur na het tweede gesprek teruggebeld.

Meteen een wat brutaler Nederlandse vrouw die mij te woord staat en uitgelegd dat ik een schriftelijke bevestiging (via e-mail) eis waarin staat dat ik geen spullen zal ontvangen van BBS of andere namen. Na erg lang aandringen en toenemende spanning in het gesprek gaf ze uiteindelijk toe, ik heb de bevestiging en ik hoop niks van ze te ontvangen.

Wees gewaarschuwd mensen, dit bedrijf is in en in ellende!

TIP: Ze hebben nooit antwoord op wie hun contact persoon was buiten jou, hieraan zal ik in de toekomst polsen of het bedrijf wat me benaderd ook daadwerkelijk wel eens zaken met ons deed.

Plaats reactie