Esther Dolfing

Plaats reactie
Dirk Schinkelshoek

Esther Dolfing

Bericht door Dirk Schinkelshoek » 05-02-2018 12:06

Beste Webshophouder,

Pas op voor bestellingen geplaatst door Ester Dolfing!!!

[adres verwijderd door moderator]

070 238 87 81
[email protected]***il.com

Dit is een fake account. Dit account plaatst bestelling(en) op je webshop en doet als het afrekent met Paypal maar rond in werkelijkheid de betaling niet af..

Dit kun je gelukkig op meerdere manieren controleren..

Bel het telefoonnummer ( er wordt niet opgenomen en het nummer is buiten gebruik)

kijk in je PayPal account elke transactie die via PayPal wordt gedaan is direct zichtbaar in je account… als je een geautomatiseerd proces hebt, voeg het fake email-adres in de lijst met blacklist accounts en PayPal zal geen betalingen accepteren via dit mailadres…
Moet je elke bestelling handmatig autoriseren… dan heb je geluk en kun je deze bestelling/betaling ongeldig verklaren.

Annuleer elke bestelling die je krijgt van deze persoon.

Dirk Schinkelshoek

Dimono

Re: Esther Dolfing

Bericht door Dimono » 16-05-2018 19:21

Weet je dat zeker Dirk,

Ik kreeg ook een niet afgeronde bestelling van deze naam.

Uiteraard even gegoogeld. Wat blijkt, Esther Dolfing is een alias van Google Shopping, deze test zo je bestelproces wanneer je je hebt aangemeld bij Google Shopping / Merchant Center.

En dat is ook bij mij het geval.

Uiteraard ronden ze het bestelproces niet af.

Oplichting? Nee. Wel onhandig om dit niet (her)kenbaar te maken (of juist wel handig) :D .

Verder komen er in alle webshops afgebroken bestellingen voor. Vaak om onschuldige redenen. Indien je webshop dat niet doet, controleer dus altijd alle betalingen.

lozevisser

Bericht door lozevisser » 01-06-2018 21:43

Dimono schreef:Weet je dat zeker Dirk,

Ik kreeg ook een niet afgeronde bestelling van deze naam.

Uiteraard even gegoogeld. Wat blijkt, Esther Dolfing is een alias van Google Shopping, deze test zo je bestelproces wanneer je je hebt aangemeld bij Google Shopping / Merchant Center.

En dat is ook bij mij het geval.

Uiteraard ronden ze het bestelproces niet af.

Oplichting? Nee. Wel onhandig om dit niet (her)kenbaar te maken (of juist wel handig) :D .

Verder komen er in alle webshops afgebroken bestellingen voor. Vaak om onschuldige redenen. Indien je webshop dat niet doet, controleer dus altijd alle betalingen.
Dirk zou inderdaad wel eens gelijk kunnen hebben , ik hoor van bronnen dat er inderdaad een Esther Dolfing actief is , alleen gebruikt die een hotmail mailadres en dat lijkt mij voor een medewerker van google tamelijk ongeloofwaardig...

Dimono

Bericht door Dimono » 01-11-2018 18:31

Het mailadres dat Dirk deelt is (wat er van zichtbaar is) lijkt wel heel veel op het gmail adres ([email protected]) waarmee Google die testbestellingen doet.

Maar mogelijk is er iemand die onder dezelfde naam bestellingen doet onder een hotmail en is die wel oplichter. Die met het gmail adres is in ieder geval een test van Google.

Verder, ik mag toch aannemen dat als je een webshop hebt, je een systeem hebt om betalingen te kunnen controleren? En dan niet betaalde bestellingen automatisch geannuleerd worden? Anders is het geen probleem net oplichting, maar met een goed systeem in je webshop.

Indien je alle mislukte betalingen als oplichters gaat bestempelen dan zijn er heel wat oplichters actief :D

Kruimeltjes

Bericht door Kruimeltjes » 02-11-2018 19:36

http://www.weetjewattransport.nl/433319830
Ester Dolfing
Mooie website,Goede foto's

Kruimeltjes

Bericht door Kruimeltjes » 07-11-2018 19:41

Kruimeltjes schreef:http://www.weetjewattransport.nl/433319830
Ester Dolfing
Mooie website,Goede foto's

Klik op email en geeft dan het volgende: [email protected].

Veganbags

Bericht door Veganbags » 12-11-2018 11:39

Ik heb zojuist ook twee bestellingen (niet betaald) binnen gekregen van 'Ester Dolfing'.
Een email komt niet aan op het email adres dat zij gebruikt: [email protected].

chkrijnen

Bericht door chkrijnen » 22-01-2019 11:31

Gisteren op 21 jan 2019 heb ik een order ontvangen op mijn webwinkel voor wijnen van Esther Dolfing (070-3288781 en email: [verwijderd door moderator]) met een huisadres in Den Haag. De order werd gecanceld bij de betaling. Er werd dus niet betaald. Ik ben bij Mollie aangesloten. De order betrof een fles van bijna €1000,-.

Deze dame, of wie er ook achter zit, schijnt op internet berucht te zijn en licht al jaren internet bedrijven op. Ik kom al postings uit 2017 tegen. Ze is dus nog steeds actief.

Let dus op! Als een betaling via creditcard gedaan wordt, kan die creditcard houder de betaling binnen 14 dagen terughalen. Jouw spullen zijn dan allang verstuurd en jij kan als webshop jouw spullen niet meer terughalen. Jammer maar helaas.

Aangifte bij politie is totaal zinloos. Dit kunnen net emailen en facebook.

Cees Krijnen (HQWines)

Plaats reactie