easyterra.nl autoverhuurbedrijf

maitelha

easyterra.nl autoverhuurbedrijf

Bericht door maitelha » 16-12-2018 03:13

Easyterra.nl die misleid klanten en door sluwe methoden te gebruiken tijdens het reserveren van een auto in het buiten via hun website.

Dit is mijn klacht geweest naar Easyterra.

Ik heb een klacht. De auto die ik gereserveerd heb op voor afgelopen vrijdagen 23 november op het
vliegveld Milaan Melpensa, heb ik helaas niet mee kunnen krijgen. De pincode van de creditcard had
ik niet bij mij, zodoende kon het bedrag van €1000 niet geblokkeerd worden op de creditcard. Dat ik een pincode moest meenemen is mij niet duidelijk geworden tijdens de reservering en ook staat dit niet in uw voorwaarden of de bijlage wat ik ontvangen heb.

Verder is mij verteld dat de auto niet volledig verzekerd was. Als er iets met de auto gebeurt dan moest ik dit zelf
betalen en werd mij verteld dat ik het bedrag bij jullie kon terugkrijgen, of ik kon voor €130 een extra verzekering nemen, echt ongelofelijk dit, pure diefstal en de klant misleiden. Ik begreep later dat ik alleen verzekerd was bij jullie en niet bij het bedrijf waar ik de auto ging halen.
Verder werd mij verteld dat ik niet de Peugeot 3008 mee kreeg, maar moest ik uit andere auto’s kiezen, een totaal andere auto waar ik zeker niet voor had gekozen. Voor €12 meer bij betalen kon ik wel de Peugeot mee krijgen. Ik snap niet ik niet de auto mee krijg wat ik
gereserveerd heb, waarom moet ik bij betalen? Geef mij waar ik voor betaald heb en hou op met dat
kleine lettertjes gedoe, dat is de klant om de tuin leiden. Dit allemaal vind ik echt heel slecht
en totaal niet een klantvriendelijke services.

Waarom niet duidelijk vermelden tijden het reserveren dat je 1) een pincode voor de creditcard moet
meenemen anders krijg je de auto niet mee 2) je auto niet volledig verzekerd is in het land waar
je mee gaat rijden en dat je en € 130 extra moet betalen als je dit wel wilt 3) duidelijk vermelden dat de kans dat je de auto mee krijgt die je gereserveerd heb klein is of je dient extra bij te betalen. Dit allemaal is cruciale informatie voor de klant.

Ik heb uiteindelijk voor €95 taxi moeten nemen naar het hotel. Dit was allemaal niet nodig geweest als ik goed was geïnformeerd over de pincode. Een andere auto daar had ik nog mee kunnen leven, heb ook aangegeven dat ik bereid was om €1000 daar te pinnen als borg, dat was helaas niet mogelijk, van alles geprobeerd, helaas, het begin van mijn verblijf in Milaan was
gelijk verpest, ik moest alles met het streekvervoer gaan doen en kon bepaalde bezienswaardigheden, vanwege de afstand helaas niet doen. Ik wil graag de gemaakte kosten terug
krijgen.

Dit is het antwoord van Easyterra.nl

Allereerst hartelijk dank voor uw geduld.

In de door u op de website geaccepteerde voorwaarden staat uitdrukkelijk vermeld dat de borg dient
te worden voldaan door de hoofdbestuurder met een op eigen naam gestelde creditcard. Daarnaast
staat vermeld dat Auto Europe geen restitutie van de huursom biedt indien de hoofdbestuurder geen
geldige creditcard kon overleggen of indien de limiet op de creditcard niet toereikend was voor de
borg.

EasyTerra kan op basis hiervan helaas niet overgaan tot restitutie van de huursom.

Het spijt ons u geen positiever nieuws te kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Uw Customer Service Team

EasyTerra
[email protected]

Ten eerste heeft het bijna 3 weken geduurd voor dat ik antwoord kreeg op mijn mail. Als je ook nog leest dat zij mij klacht niet eens goed gelezen hebben, dan is dat heel erg triest. ik had mijn eigen creditcard wel bij me, alleen wist ik niet dat hiervoor ook een pincode nodig was en bij me moest hebben, dit staat ook nergens in hun voorwaarden. Zij lezen mijn klacht niet eens en gaan ook niet in op mijn andere punten zoals het bij betalen voor de extra verzekeringsdekking(staat niet in hun voorwaarden) en ik voor de auto die ik gehuurd op locatie extra bij moest betalen(staat ook niet in hun voorwaarden). Ze zijn manipulatief en heel duidelijk bezig de klant te misleiden. Dit was mijn eerste keer en ook de laatste keer dat ik bij hun een auto gehuurd heb.

Plaats reactie