Delticom AG

Plaats reactie
Bloem88

Delticom AG

Bericht door Bloem88 » 14-02-2015 19:31

Van de week was er een enorme som geld van mijn rekening gehaald, om precies te zijn €571,60 euro door rekeningnummer DE57250400660454540603 Ten name van Delticom AG.
Ik ben dat eens even gaan opzoeken en het was een Duits bedrijf die ook een vestiging in Nederland heeft.
het is een bedrijf die autobanden verkoopt, via een automatisch incasso, kennelijk zonder dat iemand zich hoeft te legitimeren. Grappige hieraan is, ik heb geen eens een rijbewijs.... laat staan een auto!
Dus ik heb hun gebeld, gebrekkig Nederlands vrouwtje aan de telefoon die 1000x haar excuus aanbood en zei het door te geven aan de boekhouding, rond 6 uur niks gehoord van haar waardoor ik zelf maar eens ging bellen weer. Grappig de boekhouding is niet meer aanwezig dus moet u morgen even terug bellen.....
in die tussentijd heb ik ook mail contact gehad met 2 verschillende vrouwen met poolse achternamen....
De volgende dag heb ik haar weer gebeld en zij had een heel vaag verhaal waarbij ik weinig verstond, wel dat de boekhouding ermee bezig is en het een paar dagen kon duren. ik werd boos en zij ging er flink omheen draaien.
Ik had toevallig op mijn kantoor een advocaat rondlopen die even voor mij ging bellen.... oh opeens kon het bedrijf geen Nederlands meer! na 6 keer terug gebeld moeten hebben, wachtend op een nederlands persoon (gebrekkig dan) heeft mijn advocaat hun duidelijk gemaakt dat het voor 3 uur op mijn rekening moet staan! 3 uur en er was niks! wel een voicemail bericht dat zij er niks aan gaan doen, maar dat ik zelf maar aangifte moest doen en moest sommeren.....
dat was ik al van plan maar wou diezelfde dag gewoon mijn geld terug!
ook vroeg ik de bestel gegevens en zij gaf mij een order nummer en een plaatsnaam, maar verder mocht ik niks weten..
heel vaag allemaal! ik heb het vermoeden samen met andere mensen dat dit een bedrijf is die gegevens van internet afplukken en gewoon even een flink bedrag eraf halen en zich van het domme houden!
ik heb mijn geld uiteindelijk terug door zelf naar de bank te zijn gegaan en hun geblokkeerd , maar mensen pas op voor dit bedrijf! Ze zijn zeer onvriendelijk en jij mag hun "fouten" zelf oplossen! Belachelijk

Bloem88

Re: Delticom AG

Bericht door Bloem88 » 14-02-2015 19:33

Motiv

Bericht door Motiv » 12-08-2015 15:13

Half Nederland koopt daar auto en motorbanden, het lijkt me eerder dat iemand probeert met jouw gegevens te frauderen (een eindgebruiker dus).

Eisen dat een bedrag dezelfde dag op je rekening staat is leuk, maar totaal niet realiseerbaar (al helemaal niet vanaf een rekening in het buitenland). Interessante "jurist" die zo'n claim doet.. :? Heb je al een goede brief / email hieraan gewijd? Heeft vaak meer zin dan 10 telefoontjes met verschillende medewerkers.

SimBox.NL
Contacteer:

Bericht door SimBox.NL » 10-10-2017 21:52

Geld nog ooit teruggekregen?

Joseph21

Bericht door Joseph21 » 11-10-2017 18:32

Op het eerste gezicht lijkt alles in orde met deze site.
Toch klopt er iets niet.
Het bedrijf zegt dat ze in Hannover zitten.
Dan zou dit bedrijf dus ook een Duits B.T.W. nummer moeten hebben.
Het bedrijf geeft echter een Nederlands B.T.W. nummer op (tenminste op de Nederlandse Site.).
En bij een check blijkt dat ook van dit bedrijf te zijn.
Ik kan ze echter nergens bij de KvK. terug vinden. Maar misschien hoeft dat ook niet in Europees verband.
Het telefoon servicenummer zit in de omgeving van Amsterdam.
Echter wanneer ik naar de Duitstalige versie ga, dan wordt ik doorgeschoven naar de Engelstalige .com versie.
En dat vind ik raar voor een Duits bedrijf.

Barrera

Bericht door Barrera » 17-11-2017 09:17

delticom is een betrouwbaar bedrijf, en net als een van mijn mede reageerders zegt.
Welke advocaat eist voor 3 uur dezelfde dag geld teruggestort en dan al helemaal van een buitenlandse rekening.
Mensen maken fouten, er kan van alles gebeurd zijn waardoor er geld van jouw rekening afgeschreven is.
Moet je zo'n bedrijf dan gelijk aan de digitale schandpaal nagelen?
Met website etc erbij!

Mijn ervaring met Delticom is uiterst plezierig en dan sta ik ook nog eens niet als afnemer hierin maar als een van hun montage punten.

Mr Happy

Bericht door Mr Happy » 20-09-2018 11:31

Helaas is mij gisteren hetzelfde overkomen. Nog nooit van het bedrijf gehoord of iets bij besteld. Een automatische incasso a 236,10 euro. In principe hoef je niet met het bedrijf in contact te treden. De incasso kan je tot 56 dagen erna terugboeken en de incassant blokkeren op je rekening wat ik terstond heb gedaan. Wel vreemd dat dit bedrijf niet de rekeningnummers op naam controleert. Iets wat bij sommige banken al standaard gebeurt in internetbankieren. Wanneer een afwijkende naam wordt ingevuld krijgt men een melding dat het niet met elkaar overeenkomt.
Uiteindelijk vooral vervelend voor het bedrijf want wanneer dit te vaak voorkomt geeft dit niet alleen een slechte reputatie maar mogelijk zal hun bank het incassocontract beperken of opzeggen.

TanyaBarrow
Contacteer:

Bericht door TanyaBarrow » 19-03-2019 10:05

Bij mij is er deze week 2x ongevraagd een bedrag afgeschreven door Delticom. Ik ken dit bedrijf niet, en heb er nooit iets mee te maken gehad. Eerst werd er 201 euro afgeschreven, en daarna 426!! ik heb ze gestorneerd, en de bank heeft het bedrag netjes teruggestort aan me. Inmiddels heeft de bank ze geblokkeerd voor mijn rekening. Sterkte voor iedereen die ermee te maken heeft.

vanderpolrita

Bericht door vanderpolrita » 06-06-2019 15:23

3 juni 2019 geld al overgemaakt krijg net te horen dat de verwachte levertijd pas 11 juni is hetgeen betekent dat we alsnog ergens anders banden moeten halen want we hebben een band gescheurd.

Dat waren levertijden van 10 jaar geleden maar hoeft nu toch niet meer.

Nachtwaker

Bericht door Nachtwaker » 07-06-2019 12:27

Een automatische incasso is altijd direct terug te draaien, gewoon inloggen bij de bank en de incasso terugdraaien. Heb je direct je geld terug.

Eisen dat ze direct het geld terug storten is meestal niet haalbaar, er moeten vaak veel stappen genomen worden om dit geld over te maken dus het zelf doen is altijd sneller en betourbaarder.

RemyHammett

Bericht door RemyHammett » 18-09-2019 08:16

Ik koop hier nu al drie jaar al mijn auto- en motorbanden. Een goed bedrijf met uitstekende service. Ik heb zelfs een keer de verkeerde banden besteld. Mijn fout. Geen probleem ze hebben de autobanden gewoon weer opgehaald. :D

Plaats reactie