LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

Fam

De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

Bericht door Fam » 11-06-2015 14:54

Ik vraag me af of ik ben opgelicht...

Ik heb 2 weken geleden hondenvoer besteld en betaald. Het zou binnen 2 dagen geleverd worden. Dagen later kreeg ik na bellen pas een mailtje dat het in behandeling was en na weer bellen en 15 minuten in de wacht staan werd er niet opgenomen. Volgende dag zelfde verhaal.
Op de site stond een logo van het thuiswinkelwaarborg en die heb ik gecontact. Daar bleek dat ze helemaal niet aangesloten waren en het logo moesten verwijderen.
Daarna Qshopwaarborg gecontact waar ook een logo van opstond. Daar bleken ze wel bij aangesloten.
Ik heb aangegeven dat ik nu ondertussen 2 weken later nog steeds niks heb ontvangen en mijn geld terug wil.
Zij hebben contact gehad met de betreffende winkel en de dag erna kreeg ik van hun een mail dat mijn eerste zending 'niet traceerbaar' was en ze een tweede zending hebben verstuurd. Waarop ik terugmailde dat ik dit erg vreemde reactie vindt aangezien ik heb aangegeven mijn geld terug te willen.
De Qshop mailde mij daarna dat zij het ook vreemd vinden en ook geen contact meer krijgen met de winkel en het certificaat intrekken.

Ik heb er een hard hoofd in dat mijn hondenvoer nog aankomt! Maar ik heb het wel betaald. En nu??

Zijn er meer mensen die hier bekend mee zijn en dan specifiek deze winkel?

Cw Lefeber

Re: De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

Bericht door Cw Lefeber » 13-06-2015 21:45

Hoy
Bij mij het zelfde verhaal ik heb op 27 mei een bestelling geplaatst en gelijk betaald. Na veel mailen en bellen zonder resultaat. Op 8 juni staat mijn orde in eens op verzonden nou het is nu 13 juni en er is nog steeds niets binnen en post nl kan hier ook niets over vinden. Ik heb ook al een mail naar radar gestuurd. Ik heb de shop wel heel duidelijk gemaakt dat ik me bestolen en opgelicht voelt. Maar daar zullen ze wel om lachen denk ik.

Edmo

Bericht door Edmo » 14-06-2015 15:45

www.dedierenwinkelvannederland.nl

Niet zo handig om het logo van thuiswinkel.org te gebruiken als je geen lid bent.

DDWN

Bericht door DDWN » 24-06-2015 18:55

Beste klant,
Wij hebben u meerdere emails verstuurd en u gebeld op u 06 nummer u bent telefonisch onbereikbaar ook kunnen wij geen voicemail in spreken.
U zending is op 18-06-2015 bij ons uit het magazijn verstuurd dit waren 2 verschillende zendingen.
Het betreft grint en koeienmest, u heeft een zending ontvangen en getekend de andere zending is op dit moment ergens bij postnl is onze vermoeden hier naar zijn zij ook een onderzoek gestart, ik zou u graag dit persoonlijk willen mededelen alleen is dit niet mogelijk betreft u 06 nummer is vanaf zaterdag uit geschakeld.
Betreft u antwoord dat op de mails niet is geantwoord heeft u vanaf zaterdag 23 mails verstuurd wij hebben hier op meerdere mailen naar u terug gemaild om te verzoeken om ons een andere telefoon nummer te geven waar op u wel bereikbaar bent, tot op heden blijft u reactie hier op uit!!.

Betreft de email zijn de mails van u door meren van de afdeling beantwoord zoals hier boven staat tot op heden geen reactie terug van uit u kant.
wij verzoeken u om te reageren op onze mails en u het juiste nummer door geeft zo dat wij contact met u kunnen opzoeken om tot een oplossing te komen.

wij wachten u reactie af.

Anon schreef:Deze webshop neemt het niet zo nauw met de gedragscode!

Ik bestel veel online, maar Dedierenwinkelvannederland.nl is volgens mij op zijn zachtst belabberd, beroerd en zeer onbetrouwbaar te noemen.
Van service dan wel levering is mijns inziens geen sprake!!

In plaats daarvan werd ik ronduit voorgelogen: Webshop zei dat ze het pakket wel degelijk hebben verstuurd, maar levering bleef uit.

Track en trace-code ontvangen op 18 juni 2015 terwijl het pakket niet eens was overgedragen aan Post.NL!

Bestelling werd nooit geleverd, verschillende malen contact gehad met de klantenservice via email, maar op mails antwoordt Dedierenwinkelvannederland.nl niet.

Klantendienst zegt aan de telefoon dat ze geen toegang hebben tot de emails, die ik heb verstuurd aan van De Dierenwinkelvannederland.nl

Dat alleen de EIGENAAR inzicht heeft in de emails, maar onlineformulier en emails worden echter NIET beantwoord door deze eigenaar van Dedierenwinkelvannederland.nl !!

Koopovereenkomst ontbonden op 20 juni 2015 volgens de Wet Koop op Afstand via mail en online formulier voordat er geleverd werd ..
Op mijn verzoek tot terugbetaling, via onlineformulier en email, is opnieuw niet gereageerd.

Ik ga op verschillende sites beoordelingen plaatsen over, om te voorkomen dat ook anderen de dupe worden.

Nogmaals, ik ga verdere stappen ondernemen en klachten indienen bij ConsuWijzer.nl, Klachtenkompas.nl, de Autoriteit Consument en Markt (ACM) enz. over Dedierenwinkelvannederland.nl als ik mijn geld niet terug heb tot uiterste termijn
4 juli 2015.

Deze webwinkel heeft geen enkel keurmerk voor webshops... om de hierboven genoemde redenen, lijkt me.

rammy121

Bericht door rammy121 » 01-07-2015 16:12

all,
firstly, apologies for no dutch. well, it appears that i too have fallen victim of dierenwinkel. i order my goods, circa €40. i saw on the web site, 1-2 days delivery. two weeks later almost, nothing. i checked with postnl, where on there website, it indicated a package from dierenwinkel was due to be delivered to them but dieren winkel had not sent it yet. after many telephone calls, that i went in to the waiting list (surprisingly, always "two people in front of me"), a list that is a premium number. hence why we wait for an answer, they get money from the numnber. i asked the person in the telephone what was going on. they said it would go out tonight (monday, today is wednesday). i asked him why did it take so long to go out? "we have over 40,000 lines, not all are in stock, they need to be sourced and we have upto thirty days delivery".

well, first, one line or 40,000 lines...is no different to a computer. they must be using a peice of paper for stock control!

secondly, they are advertising goods that they do not have in stock and are not declaring that some items are none-stock items and have to be sourced. i don;t kow the law in this country (NL) but in the U.K. that is illegal! taking money for an item you do not have available for sale!

thirdly, delivery, i see others here too, have been miss-lead with the 1-2 delivery time. fine, you have it in your hidden section upto 30 days delivery but blatantly have 1-2 days on the front page. if this is not always the case, then you must indicate this where the statement is made. generally, the wording is "subject to availability" etc. again, in the U.K. this is absolutely illegal!! it is false advertising.

so, next, how can we escalate this legally?? is there an equivalent in this country to "trading standards", i really do apologise for referring to the u.k. system but it's all i know and, yes, i'm a buitenlander. i see others have put up reviews on trustpilot but they got pulled down...trustpilot is a chocolate tea pot!. it appears that legal action is the only way to get dierenwinkel's attention. clearly, they are not demostrating good honest business practices.

regards,

rammy121

mk1980

Bericht door mk1980 » 01-07-2015 17:12

Ook ik ben het slachtoffer geworden van hun mysterieuze praktijken.Op 23 juni een bestelling geplaatst.Maandag 29 juni gaan bellen waar het bleef.Ja het is zaterdag de deur uitgegaan en u kan het vandaag of uiterljk morgen verwachten.Niet dus.De track&trace code staat nog steeds op aangemeld en niet ontvangen door post nl terwijl meneer vandaag wederom volhoudt dat het pakket bij hun de deur uit is gegaan.Navraag gedaan bij post nl en die weten van niks.Hebben dit pakket ook nog niet binnen gehad.Welk merkwaardig als het bij de dierenwinkel van nederland al afgelopen maandag weg is gegaan.Ik heb meneer tot as vrijdag de tijd gegeven om het pakket te leveren aangezien het ook al betaald is en zo niet dan ga ik stappen ondernemen en misschien dat we het met meerdere mensen hier kunnen doen want dit kan toch niet zo door blijven gaan lijkt mij!

rammy121

Bericht door rammy121 » 01-07-2015 19:11

...people...there must be something that we can do...??? is there nothing like a small claims court?? also, to do something about his website??? totally misleading.

rammy121

Bericht door rammy121 » 01-07-2015 19:14

if we try this....

http://www.eccnederland.nl/sites/all/th ... mulier.pdf

het formulier niet zo difficult, i think....

jacqueline_20

Bericht door jacqueline_20 » 01-07-2015 19:18

Bij mij ook zelfde verhaal. Vandaag per mail gevraagd het geld terug te storten of morgen het bestelde te leveren. Anders wil ik ook graag stappen ondernemen.

rammy121

Bericht door rammy121 » 01-07-2015 19:36

...i've gone through the pdf, it doesn't take more than 20 minutes to complete (the mandatory stuff is max ten). let's all try it, we have nothing to lose. this seller sounds like a scam artist. lesson here...always pay by credit card!

rammy121

Bericht door rammy121 » 01-07-2015 20:14

Anon...

many thanks...this is what we need...cheers.

btw...your english is great!

mk1980

Bericht door mk1980 » 01-07-2015 22:21

Heb inmiddels aangifte gedaan bij politie, ,melding gemaakt bij klachtenkompas en trustpilot. En maar post nl de schuld geven das het enigste wat ze kunnen.Op marktplaats zijn ze ook te vinden maar dan opeens weer met een heel ander adres.

mk1980

Bericht door mk1980 » 02-07-2015 12:25

Vandaag weer even kontakt met ene melvin gehad van dat oplichters bedrijf. En jahoor er was zogenaamd een breukmelding gekomen van mijn pakket.Sinds gister zijn ze overgestapt op DHL en mijn 1e zending kan ik morgen verwachten en de rest maandag. Jaja geloven jullie het.Heb hem ook ff verteld dat hij nog niet klaar is met mij.Ach waar praten we over zei die.Een bestelling van goed €20.Daar gaat t toch niet om

jacqueline_20

Bericht door jacqueline_20 » 02-07-2015 14:29

Ik heb mijn bestelling ook nog steeds niet gekregen en ondertussen mijn klacht ingediend bij de Consuwijzer en ACM (Autoriteit Consument & Markt). Mijn order ondertussen herroepen met verzoek tot teruggave van mijn geld. Uiteraard geen reactie. Erg jammer. Nee, gaat niet om die 20 Euro maar wil graag andere mensen behoeden voor deze site.
Mijn bestelling is nu 8 dagen geleden gedaan en het post tracing mailtje al sinds maandag 29-6 in huis. De status blijft echter dat het niet is aangeboden. Ze mogen van mij meelezen op deze site, ik doe niets fout dus hoef me niet te verontschuldigen in deze.

mk1980

Bericht door mk1980 » 02-07-2015 21:39

Ben benieuwd morgen, vanmiddag heeft een familielid van mij ook nog gebeld naar de zogenaamde oplichters en we kunnen er 100% van uitgaan dat het morgen komt met DHL hun nieuwe vervoerder als ik ze zou moeten geloven.Ik laat morgen wat weten maar ik heb er een hard hoofd in.

Plaats reactie