LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

IlseD

Re: De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

Bericht door IlseD » 12-08-2015 08:33

@Frank Bloemen: Ga je na het zoenen wel even een spuitje halen?

kinderleidster

Bericht door kinderleidster » 13-08-2015 09:16

Hoi Ilse

Ik ben er nog niet klaar mee. Actie van de dag en dierenwinkel van nl zeggen dat het een fout was.Dat je wel voor 40 euro had kunnen bestellen ipv 60 euro. Dat dit een fout van hun was. Dat foutje van hun kostte me 20 euro meer.
En bellen met dierenwinkel van nl is lastig. Je komt er nauwelijks doorheen. En op het moment dat je er doorheen komt hebben ze de grootste smoezen. Ik heb al meerdere keren om geld terug gevraagd. De ge-eikte smoezen voorbij horen komen. Zij verschuilen zich achter dat ze binnen 14 dagen moeten leveren,maar ik wil geen levering meer maar mijn geld terug. Het is mijn geld en ze pikken het in.
Ik was boos toen ik belde en mevrouw hing gewoon op.Later kreeg ik een aardige medewerker aan de telefoon die precies zo handelde als bij michelle.Ze zou me terugbellen wat natuurlijk niet gebeurd is.
Ik ga zo aangifte doen en blijf ze lastig vallen totdat ik mijn geld terug heb.
Zo makkelijk komen ze er niet vanaf.

Maar Ilse jij had dus uiteindelijk wel je geld terug?
Overigens hun klachtenmail adres werkt niet.

Michelle, ben jij inmiddels al wat verder?

kinderleidster

Bericht door kinderleidster » 13-08-2015 12:10

Ik heb net officieel aangifte gedaan. Ben zo boos dat dit zoveel tijd kost. Maar ik laat dit niet zomaar gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte.

IlseD

Bericht door IlseD » 13-08-2015 15:15

@kleuterleidster: Na heel veel op stelten te hebben gezet, o.a. Marktplaats (waar ik de voucher van had gekocht) aansprakelijk gesteld, heel veel met de dierenwinkel bellen (even na 09.00 uur kom je er wel eens door heen) waar ik een zeer vermoeiende juffrouw aan de telefoon kreeg. Deze juffrouw probeert je ''plat'' te praten en als je dat niet laat lukken gaat ze gillen. En ik heb online aangifte gedaan. Uiteindelijk heb ik de spullen die ik besteld heb.

Steeds onder druk zetten helpt dus. Veel succes en groeten van Ilse.

corneo

Bericht door corneo » 13-08-2015 16:13

Ik heb na lang wachten op een bestelling deze geannuleerd, maar kreeg em na anderhalve week toch opeens (incompleet) binnen. De helpdesk gaf aan dat ik de bestelling konden retourneren en na controle het geld terug zou worden gestort. Daarna heb ik niets meer van ze vernomen en elke dag (~2 weken lang) een mailtje gestuurd met de vraag naar de status.

Ik ga dit weekend dus ook aangifte doen.

Overigens is 'Roxie' hier van pagina 4 (en volgens mij ook de helpdesk) z'n vriendin.

IlseD

Bericht door IlseD » 13-08-2015 16:41

@corneo: Roxie IS de klantenservice. Dat is de zelfde hysterische juffrouw die ik vele malen aan de telefoon heb gehad.

Ze probeert je plat te praten door overal doorheen te gaan maar als blijkt dat de spreekvaardigheid t.o.v. de tegenpartij te kort schiet, gaat ze gillen en gooit de hoorn op de haak.

Jammer dat je, je spullen heb geretourneerd, geld terug doen ze niet aan.

klaarmee

Bericht door klaarmee » 13-08-2015 21:15

Nou hier nog eentje hoor die in de zeik is genomen door die stelletje boeven.
leuk zo'n bon van ACTIEVANDEDAG net zulke grote boeven.
Maar ik ga der ook zeker werk van maken en laat het er ook zeker niet bij zitten, hoe ken je in godsnaam spullen verkopen die je zelf al niet in voorraad heb! :twisted:

DEDIERENWINKELVANNEDERLAND.NL koop er maar nooit wat ze zorgen er wel voor dat er minder vertrouwen is in online kopen.!!!!

Michelle1989

Bericht door Michelle1989 » 14-08-2015 12:33

Ik sta nog steeds evenver. Heb afgelopen vrijdag de mail gestuurd met dat ik de bestelling wilde annuleren. dinsdag er nogmaals een mail tegenaan gegooid dat als ik woensdag geen antwoord zou hebben, ik zou bellen en vrijdag aangifte zou doen als ik nog geen reactie had...
Woensdag gebeld eigenlijk heel onschuldig gedaan met de melding, ik wil graag weten hoe het met mijn bestelling staat.. maar er was nog niets bekend over een annulatie of zoiets dergelijks.. Dus melding dat ik twee mails had gestuurd. Ja dat was raar volgens mevrouw, want zit hier iemand alleen voor de mails en die zijn elke dag bij.. kzeg nou dan zou ik daar toch iemand anders voor aannemen;) ja op dat moment kon ik er wel om lachen.. stelletje eikels dat het daar allemaal zijn.. hoe kan je nou zo omgaan met het geld van een ander... Daar heb je toch helemaal niets aan??

Michelle1989

Bericht door Michelle1989 » 14-08-2015 12:34

Is er hier al iemand die het op facebook gegooid heeft? ik denk dat we daar echt een veel groter publiek mee bereiken dan alleen via deze site. We moeten ze gewoon echt het leven zuur gaan maken.

ghijsen

Bericht door ghijsen » 16-08-2015 11:20

Op 7 juli 2015 heb ik een bestelling geplaatst via de webshop dedierenwinkelvannederland.nl. Ze beweren de grootste online dierenwinkel te zijn van Nederland met ruim 35000 artikelen. Dus dacht ik dat zal wel goed zijn. In die 10 jaar dat ik online shop is het nog nooit fout gegaan, dus laten we een bestelling plaatsen van drie artikelen. 2 stuks trainingsdiscs en 1 hondenzwembadje. ruim 40 euro kosten.

Nadat ik betaald had via ideal ben ik gaan wachten, na automatische orderbevestiging, waarin al een waarschuwing stond: Wegens enorme drukte kon de winkel de emails niet beantwoorden. Nou ja, het zal wel vakantie zijn, dus zal wel goed komen.

Na drie weken verder te zijn ben ik toch de klantenservice gaan bellen. Een half uur in de wacht met 2 wachtende voor me. Toen ik aan de beurt was werd de verbinding verbroken. Nog steeds vol vertrouwen en geduld dacht ik dat het deze dag niet mocht zijn, ik probeer het morgen wel. Dag erna kreeg ik een dame aan de lijn. De bestelling was nog niet verzonden, ze hadden het zwembadje niet en die kwam morgen binnen. Dan zou de dame het hoogstpersoonlijk op de post doen.

Na weer een week wachten opnieuw gebeld. Zelfde dame aan de lijn. "O, dat klopt, moet ik morgen doen. Het zwembadje was inmiddels binnen, dus dat zou goed komen". Een paar dagen later kreeg ik een pakketje binnen met op de verzendsticker mijn adres en in de pakbon het adres van een andere klant. In het pakketje zat hondenvoer van 1.69 euro.

Ik gelijk weer bellen, nu voor de vierde keer. "O, dat vonden ze vervelend, ze zou een retoursticker sturen." Ook daar weer een week opgewacht. Ondertussen kreeg ik iemand anders aan de lijn, die de andere klant bleek te zijn en die een hondenzwembadje had ontvangen. De andere klant en ik spraken af dat -gegeven algemene voorwaarden- wij geen kosten moesten maken en de dierenwinkelvannederland ons beiden een retourbon moest sturen. Ik zou nogmaals bellen en vragen waar die bon bleef en het ook voor de andere klant opnemen.

Dit was de vijfde keer dat ik de winkel aan de lijn kreeg. "Echt waar, meneer? Wat stom van mij. Ik heb u wel een retourbon opgestuurd hoor. Heeft u die niet ontvangen dan? het is opgestuurd naar <en dan een foutief email adres, waar je mag verwachten dat de winkel de ordergegevens gewoon heeft>." Ik zal het nog een keer sturen hoor. En kunt u die andere klant even bellen? Wij hebben de gegevens niet!"

Ik ben over het algemeen niet de meest diplomatieke klant in dit soort gevallen en was er nu klaar mee -na vijf keer zeer veel geduld opgebracht te hebben-. Een winkel die mij hun werk wil laten doen en de problemen die zij veroorzaken wil laten oplossen. Ik heb de klantenservice aangegeven dat dit de laatste keer is dat ik met hen wil bellen en dat zij dit moeten oplossen door beide pakketten terug te nemen en mij de juiste toe te sturen. Ondertussen bleken de trainingsdiscs in backorder te staan, die ze oorspronkelijk wel leken te hebben. Ik heb ze een paar werkdagen gegeven -zonder dreiging of iets dergelijks, maar wel stevig verteld dat ze zo niet met mij als klant kunnen omgaan-. Weer een week later kwam er niks, geen retourbon, helemaal niks.

Omdat ik genoeg aan mijn hoofd heb in het dagelijkse leven, besloot ik nog een allerlaatste keer te bellen en nu wel aan te geven wat ik ging doen en wat de consequenties waren voor de winkel. De dag daarvoor heb ik per email de order geannuleerd en het geld terug gevraagd. De zesde keer aan de lijn, ene Natasja. "O, die annulering hebben we niet gezien. Kun u naar de website gaan en rechtsboven klikken. Dan komt het goed, mijn collega is nu even lunchen en dan pakt zij het op, u heeft dan uw geld terug morgen." Na veel weerstand mijnerzijds om dit opnieuw te doen en het probleem van de winkel op mijn schouders te nemen heb ik aangegeven dat ik zowel via email als via contactformulier dit doe onder voorwaarden dat morgen mijn geld terug is. Als dit niet zou zijn teruggestort, zou ik melding bij betreffende instanties maken van -op zijn minst- ondeugdelijke praktijken.

Ik heb mijn geld alvast maar afgeschreven, dat zie ik nooit meer terug, geloof ik. Ik vermoed dat -met een stakende politie, die het al heel moeilijk heeft basale veiligheid te geven aan ons land- de politie hier niets aan doet. Melding maken en een procedure indienen, tja dat levert jezelf alleen maar ellende en stress op, zonder het gewenste resultaat. Van die wetenschap -dat mensen toch maar geen melding maken-, daar kan een webshop als de dierenwinkelvannederland heel goed gebruik van maken als ze kwaad in de zin hebben. Ik kan bewuste intentie van oplichting moeilijk bewijzen, maar ik zag dit forum vergelijkbare berichten van dezelfde winkel, en dan kun je zeggen "waar rook is is vuur".

Deze winkel heeft op zijn minst stevig mismanagement en een waardeloze administratie en houdt zich niet aan standaard klantvoorwaarden. De vraag is wie hier iets aan doet. Ondertussen zullen nog wel meer mensen hun geld kwijt zijn en zou de maatschappij beschermd moeten worden voor dit soort rommelaars. Want dat is een term die ik toch wel mag gebruiken in dit geval.

Het hondenvoer van de andere klant heb ik kunnen weggooien, retourbon heb ik niet gekregen. Over de houdbaarheidsdatum en bovendien te kostbaar om op te sturen naar de andere klant qua verzendkosten, die zijn net zo duur als het product zelf.

Jammer.

jacqueline_20

Bericht door jacqueline_20 » 16-08-2015 19:22

Beste ghijsen,
Er staat iets verder ook een onderwerp over deze zelfde webwinkel.
Je bent duidelijk niet de enigste en daar kun je de verhalen lezen van alle gedupeerden.

kinderleidster

Bericht door kinderleidster » 17-08-2015 11:46

Ik heb ook zitten denken over Facebook. Ze vragen er zelf om. Ik zou als ik jou was ook aangifte doen michelle.

Telefonisch kom ik er niet door, lijkt wel of ze dat bandje automatisch aan hebben gezet.

Ik ben echt des duivels en vecht net zo lang totdat ik mijn ingepikte geld weeer terug heb.Daar heb ik recht op. Op alle mailtjes reageren ze niet.
Heb jij ook nog zo'n mail gehad over actie van de dag en latere leveringen.

Wel opmerkelijk dat ze die mail in de avond stuurde en precies op de dag dat ik ze gemaild had met cc tjes
Dan kunnen ze ineens wel mailen. Om vervolgens nergens meer op te reageren

Ik snap echt niet dat mensen zo kunnen zijn

Michelle1989

Bericht door Michelle1989 » 17-08-2015 12:19

Hallo,

Een update, ik heb vandaag aangifte gedaan.
Gewoon via internet gaat dit hartstikke makkelijk!
Hopelijk als ze veel aangiftes krijgen, wordt er vanuit de politie iets gedaan.

Ik ga ook door tot ze me helemaal uitkotsen (sorry voor mijn taalgebruik)
Ik werk zelf ook bij een webshop.. en heb ook met klanten te maken en kan niet begrijpen dat je zo met je klanten omgaat... Te bizar voor woorden!

Hoe staat het met de rest? hebben jullie al reacties gehad of geld terug?

Ik heb het niet besteld via actie van de dag. Ik had een zwemvest voor de hond nodig en deze winkel kwam bij beslist naar boven, dus heb hem daar gewoon besteld. Wilde nu mijn negativiteit bij beslist ook bij de winkel zetten, maar kan hem niet meer terugvinden, dus denk dat hij er ook af is gehaald.

je zou moeten proberen iets na 9 uur te bellen, dan heb ik al het meeste geluk gehad!

corneo

Bericht door corneo » 17-08-2015 21:23

Ik heb ook aangifte gedaan. Ook meteen even een mailtje naar Melvin's privé adres gestuurd, ben benieuwd of ik daar iets van hoor.

kimberlyw

Bericht door kimberlyw » 18-08-2015 11:56

Hier nog een gedupeerde!

Voucher ook gekocht via actie van de dag!
Iedereen die hier ook een voucher besteld heeft.
Plaats een open bericht op Facebook zodat iedereen dit kan lezen.
Zo te meer reacties zo te sterker we staan!!!
Ik neem aan dat niemand deze oplichter nog meer geld cadeau wil doen. Op zijn prive facebooksite zie je een foto van zijn nieuwe auto. Een dikke Porsche en daar hebben wij allemaal aan mee betaald.

Plaats reactie