LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

IlseD

Re: De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

Bericht door IlseD » 22-07-2015 20:59

Vanavond via https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... ting/stap1# de volgende aangifte tegen De Dierenwinkel van Nederland.nl gedaan.

Op 11 juli j.l. heb ik van Marktplaats zelf een voucher te besteden bij De Dierenwinkel van Nederland.nl gekocht. Deze voucher heb ik gekocht voor €19.00 en zou een waarde van €40.00 hebben. Na besteld te hebben en ik de voucher heb ingewisseld heb ik een restbedrag van €25.14 betaald. Volgens de site zou de levering binnen 48 uur plaatsvinden. Maar tot op heden geen levering.

Ondertussen heeft Marktplaats via mail te kennen gegeven dat de webshop onbetrouwbaar is en de MP klanten het geld van de voucher terug gestort kregen.

Na enig zoekwerk op internet kwam ik het forum van AVROTROS opgelicht tegen en daar vond ik nog meer gedupeerden. Hier een link van de betreffende site.
https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopi ... 24&t=16483

In diverse telefoontjes en mailtjes aan de dierenwinkel krijg ik een steeds groffer antwoord en een gillende juffrouw aan de telefoon. Ook kreeg ik een fake link voor een track trace naar DHL. Daarop heb ik DHL gebeld en ik hoorde daar dat de dierenwinkel weliswaar klant van hen is maar geruime tijd al niets meer heeft verzonden. DHL heeft in ieder geval tot 1 juli j.l. nagekeken.

Ik begrijp dat de schade voor mij relatief laag is maar ik weet zeker dat dit de bedoeling is omdat men dan niet zo snel aangifte zou doen.

Getekend IlseD

Ik hoop dat er vele aangiftes zullen volgen!

IlseD

Bericht door IlseD » 23-07-2015 13:16

Gisteravond om 21.49 uur gebeld door een heer van De Dierenwinkel van Nederland.nl Hij had een terugbel verzoek liggen. Ik heb geen verzoek gedaan want in het laatste gesprek eergisteren heeft de juffrouw gillend opgehangen.
Het belletje zal vermoedelijk te maken hebben met de aangifte die ik gedaan heb (zie bericht boven)

Het gesprek verliep zeer vreemd omdat de beste man zichzelf steeds tegensprak.
De vertraging was helemaal de schuld van DHL die in plaats van een grote vrachtauto met aanhanger om alle bestellingen te vervoeren alleen maar een bakwagen heeft gestuurd en deze was te klein voor de grote hoeveelheid bestellingen die de deur uit moesten. Ik zou dan denken ik stuur alvast de helft mee maar wie ben ik.

De achterstand was zowat ingelopen en ik kon vandaag tussen 11.00 en 12.00 uur DHL met de bestelling verwachten.
Toen ik vertelde dat ik vorige week al een fake link naar track trace voor DHL heb gehad begreep hij ineens niet zo veel meer.

Maar je raad het al, het is nu 13.15 uur en geen DHL geweest.

angeldhg

Bericht door angeldhg » 23-07-2015 15:15

Het is echt een zooitje daar. ik kreeg gisteren een mailtje dat mijn pakketje via dhl zal ontvangen met een track en tracé nummer alleen als je de link aanklikt niets te vinden. Raar hè inmiddels alles ontvangen gelukkig maar waarom nu een melding via dhl. mensen geef echt niet op de aanhouder wint!

IlseD

Bericht door IlseD » 23-07-2015 17:44

Na mijn mail waarin ik Marktplaats aansprakelijk stel, ontving ik vandaag onderstaande mail.

Beste mevrouw XXXX,

Bedankt voor uw e-mail.
Allereerst wil ik u graag informeren dat wij begrijpen dat dit een vervelende situatie voor u is.

Wij willen u informeren dat wij contact hebben opgenomen met deze leverancier. De leverancier geeft aan de door u bestelde goederen zsm uit te leveren en de verzendbewijzen te overleggen. Vanzelfsprekend houden we u op de hoogte van eventuele nieuwe ontwikkelingen. Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben, schroom dan niet contact met ons op te nemen via ons contact formulier op de site of door te reageren op dit bericht.

Indien mogelijk, zou ik graag onderstaande informatie van u willen ontvangen, samen met uw toestemming zodat wij dit verder kunnen overleggen met de leverancier.

- Order code nummer
- Datum van de bestelling
- Telefoon nummer

In afwachting van uw reactie, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Veronica

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

Dus blijven porren en poken net zoals angeldhg al aangeeft.

IlseD

Bericht door IlseD » 24-07-2015 13:20

Dit is mijn laatste post. Door De Dierenwinkel van Nederland.nl zwaar onder druk te zetten heb ik zojuist de goederen ontvangen. Met dank aan marktplaats die er ook moeite voor heeft gedaan nadat ik hen aansprakelijk stelde.

Voor de mensen die nog steeds niets hebben, lees mijn posts er maar op na want ik denk dat dit de goede manier is.

Verder wil ik iedereen bedanken voor je bijdrage op dit forum.

Groetjes en succes.

sylvi

Bericht door sylvi » 24-07-2015 19:38

Hallo,

Ik ben sylvia en woon in zeeuws-vlaanderen, ik heb kunstplantjes besteld voor in aquariumbakje en een visje van steen bij deze winkel. Dit was op 9 juli ,direct betaald via ideaal. dus ik dacht zou er binnen een paar dagen moeten zijn. Heb email gestuurd waar mijn pakketje bleef, geen antwoord. Vandaag proberen te bellen, want wij zagen op de bestelstatus dat er stond , factuur niet betaald. Mijn man kijken op de bank, ja hoor is wel betaald. rek.nr. opgeschreven, toen gingen we kijken op de site ; ander rekening nummer????? geprobeerd te bellen, eerst er zijn nog 2 wachtenden voor u, dan u word zo doorverbonden ......maar ik kon blijven wachten....zo'n 10 minuten en dan verbinding verbroken.

Ik heb aangifte bij politie hiervan gedaan , onmiddelijk; ik hoop dat jullie dat allemaal gaan doen. Ons bedrag valt gelukkig wel mee; 18,71 euro. Is de eerste keer dat mij dat overkomt; echt erg, was er compleet niet goed van

carla hagestein

Bericht door carla hagestein » 26-07-2015 16:10

Hallo,

Ook wij hebben negatieve ervaringen met de dierenwinkel van nederland.nl. We hebben diverse pakketjes met decoratie (sierplanen, kwalletjes ed.) besteld. Op de foto's op de site waren het pakketjes van 3 tot soms 6 stuks. Echter, bij aflevering (wat al enige tijd duurde) bleken het geen pakketjes te zijn maar enkele stuks. Toen we contact opnamen, zouden we worden teruggebeld. Dat gebeurde steeds niet. Toen we uiteindelijk contact hadden, kregen we smoesjes te horen. Het had te maken met pakketten die ze zo hadden afgenomen van de fabrikant. Vervolgens zouden we een retourformulier krijgen, maar na herhaaldelijk bellen en mailen kregen we dat niet. Er bleek nog geen retourformulier te bestaan.
We hebben de spullen retour gezonden met een bijgevoegde lijst wat we retour zonden en een bevestiging per mail, maar het geld blijft uit. Terugbellen doen ze niet, als we na lang aandringen iemand te spreken krijgen, is het te druk vanwege een TV commercial (?). Dan moeten ze alle inkomende zendingen nog controleren, iedere keer een ander verhaal. Maar we hebben nog geen cent gezien.

Dus ook wij gaan ons beklag maar doen op diverse sites, om andere klanten te waarschuwen. Ik denk dat de uitgebreide lijst op dit topic wel voor zich spreekt...

Vriendelijke groet, Carla en Arjan Hagestein

IlseD

Bericht door IlseD » 27-07-2015 13:43

Voor iedereen blijf pushen en ''lastigvallen''. Dit schijnt te helpen want ik heb mijn bestelling (vraag niet hoeveel moeite het gekost heeft) binnen.

Wat betreft het verwerpelijke bericht van Roxie, de zins opbouw en het taalgebruikt doet mij sterk denken aan de gillende en scheldende juffrouw van de Dierenwinkel van Nederland die ik een paar maal aan de lijn heb gehad.

Als ik in mijn werk de klanten zo behandeld als deze juffrouw, kan ik heel snel naar het UWV.

mandyshadow

Bericht door mandyshadow » 28-07-2015 21:27

Ook ik heb een voucher via Marktplaats gekocht en wat besteld bij dierenwinkel. Om de verplichte 60 euro vol te maken had ik nog 20 euro zelf betaald bij dieren winkel. Had al keertje gebeld dat het nogal lang duurde maar het was erg druk.... Oke opzich geen probleem. Toen zag ik opeens dat Marktplaats mijn 19 euro had teruggestort. Vreemde zaak dus ben gaan googlen en kwam hier terecht. Ik heb ze gebeld en gevraagd wanneer mijn spullen kwamen. Wachten was op een mandje en die was net binnengekomen. Ik geef toe, ze hebben de boel zeker niet in orde daar. Levertijd veel te lang. Maar ik heb mijn spullen gewoon binnengekregen en ben beide keren netjes te woord gestaan telefonisch. Had ze ook beide keren redelijk snel te pakken. Uiteindelijk heb ik dus 20 euro betaald voor 60 euro aan spullen. Marktplaats had van mij niet de 19 euro hoeven terug te betalen. Had er ook niet om gevraagd. Prima service hoor maar was niet echt nodig.

Vervelend voor degene die niets ontvangen hebben maar ik heb toch niet het idee dat dit oplichters zijn. Meer het idee dat het een slecht georganiseerde webwinkel is. Maar dit is mijn mening en ervaring. Velen zullen het niet delen. De winkel zal denk ik ook niet zo heel lang meer bestaan. Zoiets is gedoemd tot failliet gaan.

Frank Bloemen

Bericht door Frank Bloemen » 29-07-2015 10:37

Ik raad iedereen ten zeerste af om spullen bij deze online shop te bestellen! De beloofde levertijd van 2 werkdagen wordt niet nagekomen en klantenservice is dramatisch slecht. Aangezien ik met spoed op de levering zat te wachten heb ik maar eens contact gezocht, en toen begon de soap...

Allereerst: Van een bestelling kreeg ik een ongeldige track&Trace code en bij de klantenservice mag je van geluk spreken als je iemand te pakken krijgt. Na 15 minuten in de wachtrij wordt automatisch de verbinding verbroken en kan je vrolijk opnieuw beginnen. Als je dan eindelijk iemand te pakken krijgt, hebben die geen bevoegdheid om ook maar iets te doen, te mailen of toe te zeggen. Dit moet allemaal via de baas die toevallig altijd in bespreking is. Hij heet trouwens Melvin...

De eerste reactie is dat ze van PostNL naar DHL zijn overgestapt. Vervolgens krijg ik opnieuw een foutieve track&Trqce code. Weer gebeld en nu zouden ze contact opnemen met de leverancier, want die zou het pakket zelf gaan bezorgen. Helaas: hun contactpersoon is op vakantie en er is niemand anders die zijn werk overneemt. Ik heb de naam van de leverancier gevraagd, dan kan ik het pakket zelf ophalen, maar die naam mochten ze niet geven...

Via via heb ik het 06-nummer van Melvin te pakken kunnen krijgen en hem zowaar na 6x bellen aan de lijn gekregen en mijn verhaal voorgelegd. Aangezien zijn verhaal aan alle kanten rammelde heb ik telefonisch, en later per e-mail de koop ontbonden en mijn geld terug geëist, conform hun retourbeleid dat op de website staat. Ook conform dit beleid geschiedt terugbetaling binnen 14 dagen. Wat schetst mijn verbazing: Na mijn anulering en na 2,5 weken werd het pakket alsnog bezorgd!

Nu is het 20 dagen na de anulering en het retourpakket is 14 dagen geleden al in ontvangst genomen bij hun magazijn, maar er is nog geen cent teruggestort. Dus vandaag maar weer eens naar de klantenservice bellen. De dame die me te woord stond vond het raar en kon niets zien in het systeem en zou een mailtje sturen intern om ernaar te laten kijken. Op mijn vraag of ik een afschrift van dit mailtje kan krijgen, is weer het antwoord: daarvoor ben ik niet bevoegd! Toen maar eens gevraagd waarom het zo een zooitje in het bedrijf is, en ze gaf aan dat ze momenteel aan het reorganiseren zijn...

Ik heb nog steeds het idee dat ik vreselijk genaaid wordt, dat vind ik niet erg, maar dan wil ik op zijn minst zoenen....

2BC...

IlseD

Bericht door IlseD » 01-08-2015 09:01

ACTIEVANDEDAG.NL presteert het om vandaag dezelfde vouchers voor de Dierenwinkel van Nederland.nl, als Marktplaats in de aanbieding te gooien.
Controleren deze mensen nu helemaal niets!

Michelle1989

Bericht door Michelle1989 » 07-08-2015 12:25

Hallo,

Heb niet alles specifiek gelezen, want het zijn echt heel veel klachten! Maar het is wel duidelijk dat het hier niet om één foutje van de dierenwinkel gaat. Ook ik heb problemen met de dierenwinkel.

Op 16-07 een bestelling gedaan waarbij op internet stond dat het artikel leverbaar was en dat het direct verzonden kon worden. Vrijdags 17-07 kreeg ik ook een verzendbevestiging met een link voor DHL, alleen daar kwam niets naar boven. Maandag 20-07 heb ik gebeld met de melding dat het pakket er nog niet was en de link het nog steeds niet doet. Dit kon kloppen, want mevrouw aan de telefoon kon zien dat ze een verkeerde maat in het pakketje hadden gestoken en dat ze dit nu gecorrigeerd hadden en dat het pakje onderweg was. Maar natuurlijk nog geen levering. Opnieuw gebeld en kreeg ik behoorlijk sjagrijnige man aan de telefoon met de melding dat het artikel niet leverbaar was en de volgende dag bij hen binnen zou komen (toch raar als zijn collega zegt dat het al onderweg was) Hij zou erbij zetten dat het met spoed verzonden zou worden. Nog steeds alles prima.. ik wacht het wel even af.. Afgelopen woensdag nog steeds geen pakket, dus heb ik nogmaals gebeld. Kreeg een aardige behulpzame vrouw aan de telefoon die helemaal begreep wat ik bedoelde.. Artikel was binnengekomen, maar de melding van de collega van vorige week met spoed kon ze nergens terugvinden. Dit ging zij nu noteren en dan zou hij gelijk verzonden worden en binnen twee dagen bij mij zijn. Dat is vandaag en nog steeds geen pakket. Weer gebeld en weer vervelende man aan de telefoon.. heb gezegd dat ik de bestelling wilde annuleren en mijn geld terug wilde.. Met de vraag of de terugstorting net zo lang op zich zou laten wachten als de levering.. Nee hoor, dat zou niet gebeuren. Ik moest de annulering via een mailadres doorgeven en dan zou het gelijk gebeuren. Wat al raar is, want deze man zat bij mijn order en had hem net zo makkelijk zelf kunnen annuleren.
Ik hou jullie op de hoogte over de reactie van de winkel en de terugstorting.
Hopelijk kan er bij een programma eens goed aandacht aan besteed worden.

kinderleidster

Bericht door kinderleidster » 09-08-2015 16:37

Hier helaas ook een gedupeerde.
Vorige week een bestelling gedaan (trouwens via actie van de dag coupon gekocht). Daar stond overigens niet bij dat er een minimale bestelwaarde van 60 euro gedaan moest worden. Daar was ik al geirriteerd over.
Maar goed, de site zag er goed uit. Had ik nu maar eerder gegoogled zoals ik normaal gesproken doe.
Maar ik dacht als actie van de dag daarmee adverteert zal dat vast wel goed zijn.

Ik had een bestelling gedaan van 20,60. Dus totaal iets meer dan 35 euro kwijt.

Het geld kan ik nauwelijks missen, maar het gaat me vooral om het principe. Ik word zo ontzettend kwaad om dit soort dingen.

Maandag 3 aug dus de bestelling gedaan. Meteen op dinsdag een track en trace code ontvangen maar natuurlijk zoals zovelen een vals niet bekend nummer.

Ik heb de dierenwinkel van nederland al meerdere keren gemaild en gedreigd dat als mijn geld er maandag niet op staat ik aangifte zal doen.
Ook actie van de dag heb ik een mail gestuurd,maar ook nog geen gehoor en dhl.

Morgen ga ik de bank bellen.Ik wil hoe dan ook mijn geld terug.
Ik zal de dierenwinkel van nederland ook bellen want ik haat onrecht en snap niet dat mensen hier zomaar mee wegkomen.

Ik hoop echt dat iedereen z.s.m zijn geld terugkrijgt.

3stheR

Bericht door 3stheR » 11-08-2015 21:00

Ook ik heb via de dierenwinkel van nederland een bestelling geplaatst voor producten. Ik had een waardebon via actie van de dag gekocht voor 14.95 en dit had een waarde van 40 euro om te besteden bij de dierenwinkel van nederland. Ik moest nog 20 euro en 59 cent betalen. Ik heb dit ook netjes gedaan via Ideal. Maar ik heb mijn bestelling dus nooit ontvangen. IK heb al 2 x een bericht gestuurd over mijn bestelling maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van hun. Ik heb mijn bestelling geplaatst op 6 augustus 2015. Maar tot op heden niets ontvangen.
Het geld is afgeschreven van dit rekening nummer: NL21INGB0674773837 OOk heb ik een mail ontvangen dan mijn bestelling wacht omdat het geld niet is overgemaakt met een ander rekening nummer zie onderstaande mail
Wij hebben uw bestelling met het nummer 201508-1112 . Ontvangen alleen hebben wij tot op heden nog geen betaling van u ontvangen.
De nieuwe status van uw order is "Wachten op betaling".

Let a.u.b. op de volgende punten voor betaling via vooruitbetaling::
Vermeld s.v.p. bij de overschrijving uw Factuurnummer 201508-1112 of klant nummer.

Rekeninghouder: De Dierenwinkel van Nederland
ING Bank N.V. te Haarlem (voorheen Postbank)
IBAN: NL 52INGB0006781712
BIC (SWIFT): INGBNL2A
Onze bankgegevens:

Betaal eenvoudig via IDEAL uw bestelling zal meteen verwerkt worden http://www.dedierenwinkelvannederland.n ... 8409e2b168

Bij betaling vooraf worden de bestelde producten pas geleverd wanneer het te betalen bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Het factuurbedrag dient binnen 14 dagen geheel bij ons te worden voldaan. Tot dit gebeurt reserveren we de bestelling voor u. Mocht er na 14 dagen geen betaling geregistreerd zijn, wordt uw bestelling automatisch geannuleerd. Let u er alstublieft op dat de transactie afhankelijk van uw bank 2 tot 4 werkdagen duren kan. We behouden ons het recht voor, u voor afloop van de termijn een herinneringsmail te sturen.
Zodra uw betaling met succes is verwerkt ontvangt u een e-mail met de bevestiging van uw bestelling.
Wilt u het ordernummer bij de hand houden als u contact met ons opneemt, dan kunnen we u meteen van dienst zijn.

P.S. Bij vragen over uw bestelling zijn wij u graag van dienst. U kunt ons telefonisch bereiken op onze hotline +31(0)85-4015494 van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 18.00 uur en zaterdag van 10:00 t/m 12:00 uur of direct via ons contactformulier:

Met vriendelijke groet, uw De Dierenwinkel van Nederland team.

Deze e-mail bevestigt alleen uw bestelling bij De Dierenwinkel van Nederland. De koopovereenkomst, met uitzondering van bestellingen met de betaalmethode vooruitbetaling, ontstaat pas als wij u met een verdere e-mail informeren over het verzenden van de producten. Indien u met vooruitbetaling betaalt, onstaat de koopovereenkomst al wanneer de betalingsinformatie door De Dierenwinkel van Nederland wordt verzonden.
Dus nooit bestellen via de dieren winkel ik ben het geld kwijt en heb ook geen producten :evil:

IlseD

Bericht door IlseD » 12-08-2015 08:30

@kinderleidster: Op de dag dat actievandedag de vouchers aanbood heb ik hen in een e-mail e.a. over de dierenwinkelvannederland.nl uit de doeken gedaan. Hoewel mijn mail al lang behandelt moet zijn heb ik nog steeds geen reactie gehad. Vanmiddag maar eens bellen.

Je irritatie over het minimale bestel bedrag is onterecht aangezien het geen schenking maar een verkoop middel is.
In dit geval zal jouw bank niets meer voor je doen aangezien je het bedrag zelf hebt overgemaakt.

Hoe wel te handelen ten opzichte van de dierenwinkel kan je in mijn eerdere posts vinden. Blijf ze telefonisch onder druk zetten en doe in ieder geval online aangifte (je kan deze ten alle tijde weer intrekken). Uiteindelijk heeft dat voor mij en anderen gewerkt.

Plaats reactie