LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

IlseD

Re: De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

Bericht door IlseD »

Vandaag ontving ik de volgende e-mail:

Beste Marktplaats Aanbieding-gebruiker,
Tussen 11 juli en 15 juli heeft u via Marktplaats Aanbieding een tegoedbon gekocht voor een korting op online aankopen bij De Dierenwinkel van Nederland. Helaas hebben wij van onze Klantenservice vernomen dat deze aanbieder de gemaakte afspraken niet kan nakomen. We hebben daarom besloten om actie te ondernemen en met een passende oplossing te komen. Wij streven naar het leveren van de hoogste kwaliteit en goede service aan onze klanten. Daarom laten wij u weten dat u het volledige bedrag krijgt teruggestort. Uw voucher is daarmee niet langer inwisselbaar. U kunt het bedrag binnen enkele werkdagen op uw betaalrekening verwachten.

Vanzelfsprekend vinden wij het bijzonder vervelend dat wij u de door u bestelde aanbieding niet kunnen leveren. Daar bieden wij dan ook onze oprechte excuses voor aan.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

In mijn klacht naar Marktplaats heb ik hen verteld dat dit geen oplossing is omdat mijn schade niet alleen de voucher is maar ook het bijbetaalde bedrag aan De Dierenwinkel Van Nederland.

@angeldhg: ook wij gaan deze tactiek maar toepassen en voor alle anderen die niets of gedeeltelijk geleverd hebben gekregen is het misschien een goed idee om eens met z'n allen in Haarlem aan de bel te trekken

Roxie

Bericht door Roxie »

Broodje aap verhalen.
Wat een onzin deze reacties dit slaat echt nergens op.
Toen ik net zat te lezen viel mij op, dat het altijd maar de zelfde zijn die reageren op dit forum.
Wat walg ik soms van somige Nederlanders vooral over het feit oplichting wat daar in het magazijn staat pas niet eens in 100 vrachtwagens, ik vind oplichting niet op zijn plaats. Schoriemorie volk hier op het forum.

Ik kom altijd naar het bedrijf toe om mijn bestelling af te halen in het magazijn deze zit in Halfweg gigantisch groot pand.
Ben zelf zeer en zeer tevreden over de dieren winkel van Nederland.
Als ik aan kom staan mijn pallets met paardenvoer altijd klaar en deze worden voor mij ingeladen hoef zelf niks te doen en de prijs verschil is groot met winkels in mijn buurt geen woorden voor om mijn paarden eten te geven ben ik met de dieren winkel van Nederland veel goedkoper uit.

Ik ga een melding maken over dit raar forum.

IlseD

Bericht door IlseD »

Beste Roxie, Lees eens de bovenstaande e-mail eens die ik van Marktplaats ontving. En denk eens na over het feit dat ''toevallig'' heel veel mensen op dit forum hetzelfde probleem aankaarten. Dit zal toch niet voor niets zijn.

Wendyr

Bericht door Wendyr »

Ook ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen en inmiddels telefonisch vier verschillende leverdata te horen gekregen, waarvan een volgende week zou moeten zijn en de andere niet zijn nagekomen. Ook heb ik verschillende, tegenstrijdige oorzaken (lees: smoezen) te horen gekregen.

Na mijn bestelling op een donderdag te hebben geplaatst, kreeg ik de maandag erna een e-mail dat mijn bestelling zou zijn vertraagd. Diezelfde dag heb ik contact opgenomen met de webshop en gevraagd wanneer deze dan zou worden geleverd; er zat namelijk enige spoed bij. Mijn bestelling zou een à twee dagen zijn vertraagd, omdat de leverancier de producten nog moest leveren. Vrijdag in die week wederom gebeld, omdat ik nog geen pakket of verzendbevestiging had ontvangen. Mijn bestelling zou de volgende dag, zaterdag, door de leverancier bij de webshop worden bezorgd en uiterlijk die maandag of dinsdag erna bij mij worden bezorgd.

Die dinsdag uiteraard nog geen pakket of verzendbevestiging ontvangen, dus wederom contact opgenomen. Wat bleek, mijn bestelling zou halverwege die week daarvoor al zijn verzonden door DHL, maar DHL had het pakket naar de webshop teruggestuurd, omdat het rammelde (!). Bijzonder dat de medewerker die ik nota bene die vrijdag sprak, zei dat de producten de volgende dag pas zouden worden geleverd door de leverancier, terwijl deze medewerker beweert dat het pakket op dat moment al was verzonden door DHL... Hij zou het pakket met spoed laten verzenden door de loods, want de producten waren al binnengekomen daar; ik zou mijn producten uiterlijk die donderdag ontvangen, maar hij streefde naar woensdag.

Tot op de dag van vandaag nog steeds niets ontvangen, dus gisteren om 17.45 uur heb ik de webshop wederom gebeld. Ik was de vierde in de wachtrij, en toen ik inmiddels een kwartier in de wacht stond en de eerstvolgende zou zijn, kreeg ik vervolgens doodleuk een bandje te horen dat ze tot 18.00 uur te bereiken zijn (!). Wat een service...

Vanochtend wederom gebeld, en voor de verandering weer een andere reden: de producten (gaat om drie kleine producten) moeten uit België komen, en pas volgende week worden ze bezorgd bij de webshop.

Ik ga de koop ontbinden: ik heb ze drie keer de kans gegeven te leveren, en volgende week ga ik niet weer afwachten, want ik zal ongetwijfeld weer een andere reden te horen krijgen waarom ik mijn bestelling nog niet binnen heb. In de tussentijd zal ik zoveel mogelijk mijn verhaal doen om anderen ervoor te behoeden daar iets aan te schaffen.

IlseD

Bericht door IlseD »

@Wendyr Dat tegenstijdige hebben wij vandaag ook meegemaakt. Ook ik kon gistermiddag telefonisch er niet doorheen komen. Na ongeveer 20 minuten in de wacht te hebben gestaan en intussen de eerste was, werd de verbinding doodleuk verbroken. Daarom heb ik gisteravond de onderstaande mail verzonden:

Onderwerp: GEEN BESTELLING ONTVANGEN.

Bericht: Kopie: Beste, Op 11 juli heb ik bij u een bestelling geplaatst en deze zou binnen 2 dagen verzonden worden. Tot op heden heb ik niets ontvangen of enig bericht van u ontvangen. Ik wil u de gelegenheid bieden om de bestelling per direct te verzenden of mijn aankoop bedrag van € 25.14 per direct terug te storten. Mocht ik binnen 8 dagen niets ontvangen hebben zal ik verdere stappen ondernemen. Met vriendelijke groet, Ilse Drop P.S. om verwarring te voorkomen doe ik hierbij mijn telefoonnummer aan u toekomen 06XXXXXXXX

Vanmorgen nogmaals gebeld en tot mijn grote verbazing direct contact. De juffrouw vertelde mij dat 1 artikel uit mijn bestelling pas dinsdag op voorraad was en mij reactie was ''dan komen wij de bestelling dinsdag halen" Toen kreeg ik te horen dat zij mij zou bellen want ze wist niet hoe laat het binnen kwam waarop ik reageerde met ''Dan komen wij woensdag wel'' maar we moesten toch het telefoontje afwachten.

Zojuist krijg ik onderstaande e-mail!!!

Beste Ilse, Goedemiddag.

U bestelling heeft vandaag het magazijn verlaten, u bestelling zal aankomende maandag of dinsdag Geleverd worden.

Mochten der nog vragen zijn horen wij het graag van u.

Met vriendelijke groet,

De Dierenwinkel van Nederland Service Team,

Web www.dedierenwinkelvannederland.nl

Mail [email protected]

Heel vreemd aangezien de bestelling niet compleet is. Heb nog een mail voor de track en trace gestuurd en ik ben benieuwd.

Zijn er nog meer mensen die al besteld hebben met de Marktplaats voucher?

Wendyr

Bericht door Wendyr »

Ik ben benieuwd of de bestelling inderdaad is verzonden naar je... Hun taal/spelling getuigt in ieder geval van alles behalve professionaliteit.

Ik heb vandaag per e-mail laten weten dat ik de koop wil ontbinden, aangezien zij inmiddels drie beloofde leverdata niet zijn nagekomen. Hierop kreeg ik een e-mail terug dat ik een retourformulier op hun website moet invullen, hetgeen ik direct heb gedaan. Ben benieuwd naar het vervolg.

IlseD

Bericht door IlseD »

UPDATE

Beste Ilse, Goedmiddag.

U zult vanavond van DHL per mail de trace code ontvangen.

Mochten der nog vragen zijn horen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

De Dierenwinkel van Nederland Service Team,

Web www.dedierenwinkelvannederland.nl

Mail [email protected]

Ik moest er wel eerst om vragen. We wachten weer af.

Angel1984

Bericht door Angel1984 »

Ten eerste wil ik graag even reageren op de misplaatste reactie van Roxie waarin de mensen die reageren op dit forum voor "schoriemorie volk" worden uitgemaakt en dat het altijd dezelfde zijn die reageren. Ik ben nieuw hier en heb speciaal een account aangemaakt omdat ik ook een slechte ervaring met deze webshop heb.
Je had ietsjes beter moeten nadenken want jij haalt je bestelling af. De mensen op dit forum klagen erover dat de bestellingen niet worden BEZORGD, dat er webshop keurmerken zijn misbruikt, er laat of helemaal niet gereageerd word, valse beloften worden gemaakt en geld niet word terug gestort.

Afgelopen zondag zag ik op Marktplaats Aanbieding de coupon van 19 euro die 40 euro waard zou zijn bij een minimale besteding van 60 euro. Gezien dit een samenwerking van Marktplaats met dit bedrijf was ging ik ervan uit dat het betrouwbaar was. Ik kocht de coupon, bestelde voor iets meer dan 60 euro en ging naar afrekenen. Ik volgde de instructies op de coupon en website maar het lukte niet de coupon te verzilveren terwijl deze tot eind augustus geldig was. Na meermaals proberen bleef het bedrag van boven de 60 euro staan en werd de 40 euro daar niet afgehaald. Toen ging ik toch maar even googlen en kwam bij dit forum uit. Hierop heb ik Marktplaats direct een email gestuurd die ook bij de dierenwinkel terecht kwam. In mijn mail legde ik uit dat het niet lukte de coupon te verzilveren en dat ik meerdere klachten op het forum van opgelicht had zien staan over dit bedrijf. Ik kreeg een opmerkelijke email van de dierenwinkel:

Geachte ***
Wij hebben uw bestelling met het nummer *** . Ontvangen alleen hebben wij tot op heden nog geen betaling van u ontvangen.
De nieuwe status van uw order is "Wachten op betaling".

Let a.u.b. op de volgende punten voor betaling via vooruitbetaling::
Vermeld s.v.p. bij de overschrijving uw Factuurnummer *** of klant nummer.

Rekeninghouder: De Dierenwinkel van Nederland
ING Bank N.V. te Haarlem (voorheen Postbank)
IBAN: NL 52INGB0006781712
BIC (SWIFT): INGBNL2A
Onze bankgegevens:

Betaal eenvoudig via IDEAL uw bestelling zal meteen verwerkt worden http://www.dedierenwinkelvannederland.n ... html?token*********

Bij betaling vooraf worden de bestelde producten pas geleverd wanneer het te betalen bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Het factuurbedrag dient binnen 14 dagen geheel bij ons te worden voldaan. Tot dit gebeurt reserveren we de bestelling voor u. Mocht er na 14 dagen geen betaling geregistreerd zijn, wordt uw bestelling automatisch geannuleerd. Let u er alstublieft op dat de transactie afhankelijk van uw bank 2 tot 4 werkdagen duren kan. We behouden ons het recht voor, u voor afloop van de termijn een herinneringsmail te sturen.
Zodra uw betaling met succes is verwerkt ontvangt u een e-mail met de bevestiging van uw bestelling.
Wilt u het ordernummer bij de hand houden als u contact met ons opneemt, dan kunnen we u meteen van dienst zijn.

Betalen, betalen betalen en nog eens betalen. Enkel daar blijkt het om te draaien. Mijn order was inderdaad niet betaald en de reden had ik duidelijk in de email omschreven. Het lukte niet de coupon te verzilveren. Deze webshop wou dus dat ik naast de coupon van 19 euro ook nog eens even meer dan 60 euro zou gaan dokken. Aangezien de coupon van 19 euro 40 euro waard zou zijn zou ik dan in totaal meer dan 79 euro kwijt zijn in plaats van iets meer dan 39 euro en de 19 euro gratis en voor niets aan hen schenken... In bovenstaande email heb ik de link om via Ideal te betalen deels gecensureerd, wanneer ik erop klikte kreeg ik het volgende te zien:

Klik op de button om het bedrag van "€ 62.21" te betalen.

De 40 euro was er dus echt niet afgehaald, ook niet na mijn email.
Gelukkig kwam daarna de verlossende email van Marktplaats zelf, die hier eerder ook al door iemand was geplaatst wat alleen maar meer bewijst dat Roxie niet weer waarover ze het heeft. Marktplaats zet de samenwerking met dit bedrijf niet voor niets stop. Na deze mail kreeg ik nog een email van een medewerker:

Beste meneer of mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft dat het niet wil lukken om uw aangeschafte tegoedbon te verzilveren. Ik begrijp dat u ons hierover aanschrijft en ga dit direct voor u uitzoeken.

Ik heb voor u in ons systeem gekeken en zie dat er inderdaad diverse complicaties zijn ontstaan met betrekking tot deze aanbieder. Ik heb daarom besloten u het volledige aankoopbedrag terug te storten. Uw voucher is vanaf heden niet meer geldig. Het betaalde bedrag van € 19,-zal binnen 3 werkdagen op uw rekening staan bijgeschreven.

Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Het is dus voor mij prima opgelost door Marktplaats, niet door het bedrijf zelf. Een nadeel is natuurlijk wel dat het anderen blijkbaar wel lukte de coupon te verzilveren. Marktplaats kan dan alsnog wel de 19 euro terugstorten, gezien je voor minimaal 60 euro moest bestellen zou je dan de rest van het geld via het bedrijf zelf terug moeten halen terwijl die erg veel moeite hebben met het nakomen van afspraken. Voor mij was dit dan ook de eerste en meteen de laatste keer dat ik aan zo'n soort actie meedoe. In de email hebben ze het over niets anders dan betalen en er staan allerlei termijnen terwijl het eeuwen duurt voor ze een keer reageren en de bestellingen versturen.

De excuses over vakantie zouden niet het probleem van de klant moeten zijn, genoeg webshops die tijdens de vakantie sluiten om dit soort ellende te voorkomen.

Beste Klanten door grote drukte, en vakantie worden de e-mails vaak laat beantwoord.

Mocht u echt dringen zaken hebben vragen wij om contact op te zoeken met ons via de klantenservice Tel. 085 401 5494.

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 en zaterdag van 10:00 t/m 12:00 uur.

Op sommige dagen is de wachttijd erg lang wij verzoeken u dan ook op een later tijdstip terug te bellen.

IlseD

Bericht door IlseD »

@Angel1984: Zoals je misschien wel gelezen hebt hebben wij dezelfde ervaring. Wat Marktplaats betreft ben ik het niet met je eens. Aangezien wij de coupon al ingewisseld hadden en niets geleverd krijgen hebben wij een schadepost van €19.00 en bijbetaald €25.14 is samen € 44.14

Marktplaats heeft in deze grote steken laten vallen. Zij waarschuwen aan alle kanten voor internet oplichting maar doen er zelf niets aan. De eerste berichten op dit forum zijn van 11 juni j.l. en dus ver voordat Marktplaats met de coupon kwam. Daarom heb ik Marktplaats voor het gehele bedrag van €44.14 aansprakelijk gesteld. Jij was één van de gelukkigen die de coupon niet meer kon inwisselen.

Update: Afgelopen vrijdag telefonisch en per mail de belofte gekregen dat de bestelling verzonden was en dat wij s'avonds een trace van DHL konden verwachten en je raad het al... niets. Was toch al vreemd omdat mij afgelopen donderdag telefonisch werd vertelt dat een gedeelte van de bestelling dinsdag a.s. weer op voorraad was.

Als ik niets meer hoor, sta ik woensdag a.s. in Halfweg voor de deur. Misschien wil Roxi wel mee om mij binnen de weg te wijzen.

IlseD

Bericht door IlseD »

UPDATE: Vanmorgen proberen te bellen met De Dierenwinkel van Nederland.nl en na een hele tijd in de wacht gestaan te hebben werd de verbinding verbroken.

Daarna telefonisch contact gehad met DHL en een heel behulpzame heer wist mij te vertellen dat De Dierenwinkel van Nederland.nl weliswaar klant bij DHL is maar dat De Dierenwinkel van Nederland.nl in ieder geval vanaf 1 juli helemaal niets meer heeft verzonden.

Het zou Marktplaats, die door in gebreke te blijven deze ellende heeft veroorzaakt, sieren genoegdoening in deze te geven.

Een schone taak voor AVROTROS Opgelicht?

jacqueline_20

Bericht door jacqueline_20 »

Ik heb Marktplaats op 8-7 gewaarschuwd voor deze dubieuze adverteerder, heb er een klacht over ingediend zelfs.
k kreeg toen als reactie terug dat ze nog geen verdere klachten hadden gehad maar een aantekening zouden maken bij de adverteerder. Nu lees ik dus dat meerdere mensen dus via MP een bon hebben gekocht, juist van deze adverteerder.
Ik weet niet wie hier steken laat vallen..

Roxy: om onze verhalen 'broodje aap' te noemen vindt ik wat apart. Wij zijn wel degelijk gedupeerd en verzinnen zoiets toch niet?
Jij haalt je spullen af en wij hebben het hier over afsturen en dubieuze beloftes/afspraken. Als jij gedupeerd wordt dan zou je er toch zelf ook werk van maken?
Bovendien vraag ik me dan af, hoe je op dit forum belandt als je zelf geen klachten hebt.
Fijn in ieder geval dat jij positieve ervaringen hebt.

IlseD

Bericht door IlseD »

UPDATE: Gisteravond net zoals de een paar dagen geleden de volgende mail ontvangen:

Beste Ilse

Uw order met ordernummer "201507-739" is van status veranderd.
De nieuwe status van uw order is "Verzonden".

U pakket is verzonden vanuit ons magazijn.
Track & Trace
https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier ... 4015331613

Mocht u nog vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen op het volgende telefoonnummer 085 401 5494.

Wilt u het ordernummer bij de hand houden als u contact met ons opneemt, dan kunnen we u meteen van dienst zijn.

Met vriendelijk groet,
De Dierenwinkel van Nederland

Probeer de trace maar... geen resultaat. Vanmorgen ontdekte ik dat de dierenwinkel naar mij heeft proberen te bellen en wel om 22.30 uur op maandag avond ??? Zojuist terug gebeld en er werd vertelt dat het pakket per ongeluk verzonden is. Dit omdat wij vorige week hebben aangekondigd het pakket vandaag op te willen halen.

De juffrouw vertelt wat DHL over hen vertelde en toen werd de juffrouw boos en begon te schreeuwen dat zij geen oplichters zijn. Dit forum was zij van op de hoogte en DHL loog. Ik voorspelde dat zij op ging hangen wat zij ook prompt deed.

IlseD

Bericht door IlseD »

Gisteren van Marktplaats een mailtje gekregen dat ik maar aangifte moet doen en dat ze verder niets voor mij konden doen.
Ik zal dan ook geen gebruik van Marktplaats meer maken aangezien ik hen verantwoordelijk houd.

Vandaag doe ik aangifte wegens oplichting via:

https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... ting/stap1

En ik hoop vele met mij want samen staan wij sterk.

angeldhg

Bericht door angeldhg »

Heb zoals hier eerder te lezen een hoop ellende gehad met dit bedrijf. Kreeg een email dat ik niet zou weten wat oplichting zou betekenen. Door veel bellen mailen en dreigen heb ik gelukkig mjjn artikelen ontvangen. Ze zouden nu weer volledig bezet zijn qua personeel. Kreeg eindelijk een reactie op mijn laatste email dat ik de bedankte voor de "snelle" levering. Ze willen verder uitbreiden, ja zeker meer gedupeerden maken. Blijf mailen, telefoonopnames maken en dreigen dat je je artikelen of geld terug wilt ontvangen.

Heb natuurlijk op hun laatste email gereageerd en even duidelijk gemaakt dat ik wel weet wat oplichting betekent en wat ik van hun werkzaamheden en bedrijf vind en dat ik klaar met ze ben. Werd zelfs uitgenodigd om op dierendag naar hun magazijn te komen waarop ik aangaf wat is daar te zien, niks op voorraad denk ik want levering duurt zo verschrikkelijk lang.

Heel veel succes iedereen met dit BUD bedrijf.

jacqueline_20

Bericht door jacqueline_20 »

Je moet voor de gein even googlen op het contact adres.. dat is in ieder geval geen magazijn waar veel te zien valt. Misschien hebben ze inderdaad een ander 'opslag'adres..
Blij dat je je spullen hebt en jammer dat er zoveel gedoe aan vooraf moet gaan. In ieder geval geen aanrader en jammer dat het zo blijft doorgaan.

Gesloten