LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

Michelle1989

Re: De Dierenwinkel van Nederland.nl - Opgelicht?

Bericht door Michelle1989 » 08-09-2015 14:24

Ik wilde het hier net neerzetten!
Heb ook een mail gehad met melding dat de bestelling verzonden is.
Alleen had ik hem op 20 augustus al geannuleerd.

Heb opnieuw undercover in NL gemaild met vraag hoe het dossier ervoor staat..

Vanavond gooi ik ook alles op facebook.

Cynthia1984

Bericht door Cynthia1984 » 08-09-2015 15:40

Vandaag ook een email ontvangen dat de bestelling onderweg is. Gelijk mijn collega's gebeld bij DHL maar zoals verwacht geen voormelding in het systeem. Dierenwinkel van Nederland gebeld, kreeg voor het eerst een voicemail waar ik een bericht achter kon laten omdat de medewerkers niet beschikbaar zouden zijn.

Ondertussen ben ik vanaf 13/07/2015 al bezig om mijn bestelling in huis te krijgen. Diverse malen contact gehad met Natascha en allerlei smoezen aangehoord. Midden augustus zou er een gedeelte van de bestelling alvast geleverd worden omdat de bestelde artikelen niet voorradig zouden zijn. De rest van de bestelling zal een week later worden geleverd. Ik heb toen zowaar 3 artikelen ontvangen van de 8. Waarvan 2 artikelen beschadigd. De rest van de bestelling is natuurlijk niet geleverd zoals afgesproken.

Uiteindelijk aangifte gedaan van internetoplichting omdat de levertijd met meer dan 30 werkdagen over de grens is van de wettelijke maximale levertijd (zonder tegenbericht). Ik heb ondertussen van Marktplaats een email gekregen dat het volledige orderbedrag + het aankoopbedrag van de voucher op mijn rekening wordt teruggestort.

Ik heb netjes marktplaats mijn gegevens gegeven maar laat het hier natuurlijk niet bij zitten. Ik zal Undercover in Nederland ook nog even berichten zodat deze website uit de lucht gehaald kan worden en alle gedupeerde klanten geholpen kunnen worden.

Als ik nog iets anders kan doen dan hoor ik dat graag.

kinderleidster

Bericht door kinderleidster » 09-09-2015 00:04

Hier ook vandaag de mail dat de order nu verstuurd zou zijn en dat terwijl ik geld terug zou krijgen van ze
Ik heb DHL gemaild. Hoop op een antwoordt.
Ben echt zoooo boos :oops: :oops: :oops:

Michelle1989

Bericht door Michelle1989 » 09-09-2015 15:20

Echt ongelooflijk... maar ik heb vandaag mijn pakketje binnengehad.
Zijn er nog mensen die iets binnen hebben gehad na het mailtje van gisteren?

Het lijkt erop alsof ze schoon schip willen maken, maar wel echt op een heel verkeerde manier.
Mijn bestelling is drie weken geleden al geannuleerd.

Net geprobeerd te bellen tussen 15.20 en 15.37 in de wacht gestaan en toen werd de hoorn erop gegooid. :x

waelfers

Bericht door waelfers » 09-09-2015 17:09

Waarom zie ik op twitter niets over dedierenwinkelvannederland.nl Als onder jullie twitteraars zitten, waarschuw dan voor oplichterspraktijken met hashtag #dedierenwinkelvannederland ! Ikzelf kreeg gisteren ook een mail dat de bestelling de status 'verzonden' kreeg. Dat is puur om intern de order te kunnen afleggen. Ik verwacht hier helemaal niets van! Dus svp twitteren. Hoe meer signalen op social media, hoe beter.

Suzanne44

Bericht door Suzanne44 » 09-09-2015 20:28

Beste allemaal,

Jullie gaan het vast niet geloven, ik heb vandaag mijn geld terug gekregen!! Ja echt, het staat op mijn rekening.
Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen deel ik graag met jullie:
Ik heb vanaf vrijdag op ieder moment dat ik er even tijd voor had, zo'n twintig keer achter elkaar dezelfde email gestuurd aan [email protected]; [email protected]; [email protected]
Iedere twee uur een iets andere tekst gebruikt, b.v. ik heb nog geen reactie of Willen jullie uiterlijk morgen reageren?
Dinsdag een meer dreigende mail gestuurd dat als ik vrijdag mijn geld niet had, ik de vordering uit handen zou geven. Die ook weer 50x verstuurd naar bovenstaande adressen....
Geen reactie via de mail gehad maar wel ineens het geld op mijn rekening!!!

Succes met spammen allemaal :lol: :lol: :lol:

Suzanne44

Bericht door Suzanne44 » 10-09-2015 08:46

Het heeft me 261 emails in 4 dagen gekost.... maar schijnbaar vinden ze dat zo irritant dat ze het geld maar hebben overgemaakt! Dreigen dat je de vordering uit handen geeft kan waarschijnlijk ook wel helpen (moet je wel die mail zo'n 50x versturen) Succes!

kinderleidster

Bericht door kinderleidster » 10-09-2015 09:12

Fijn Suzanne dat jij je geld retour hebt.
Ik deed dat eerder ook maar Thanks voor de tip.
Ik ga Door totdat ik geld terug krijg

Michelle1989

Bericht door Michelle1989 » 11-09-2015 12:36

De afgelopen dagen heb ik geprobeerd te bellen naar de dierenwinkel, maar uiteraard werd er steeds na een kwartier wachten de hoorn opgegooid.
Nu net heb ik ze gespamd met 20 mailtjes en ik ben van plan dit de komende dagen zo vol te houden, tot ik mijn geld terug heb ontvangen. Heb gezegd dat ik er een advocaat op zou zetten als ik het geld niet snel terugheb en dan ook voor de kosten die ik maak met het in de wacht hangen.

Ik snap echt niet wat mensen daaraan hebben.. andere mensen oplichten en de telefoon niet oppakken en weet ik het wat nog allemaal meer...

Ik kreeg het pakketje trouwens met DHL Express. denk dat ik het morgen retour stuur.

ArnoVeers

Bericht door ArnoVeers » 11-09-2015 15:34

De dierenwinkel van Nederland is oplichterij, ik zal aangifte doen.

Meer dan drie weken geleden een aquarium met 2 zakjes grind besteld.

Een week later nog niets ontvangen.

Na lange tijd kreeg ik telefonisch contact en de verklaring was dat er problemen waren bij DHL en mijn pakje pas de volgende week zou worden verstuurd. Hierna de koop geannuleerd en een bevestiging hiervan per mail ontvangen.

Dagen later kreeg ik bericht dat mijn pakje zou worden verstuurd. Weer contact opgenomen met de helpdesk en na bijna een uur kreeg ik te horen gekregen dat de order écht was geannuleerd en er niets zou worden verstuurd.

Een week later kreeg ik bericht dat mijn pakket (toch!) was verstuurd hoewel zij zelf de order hadden geannuleerd.

Vandaag na meer dan drie weken het kleine pakketje ontvangen maar er zit geen aquarium in, alleen 2 zakjes grind met een pakbrief waarop wel staat dat er een aquarium bij zit, hoewel het toch terug moet.

De telefonische helpdesk is zelden bereikbaar, je hoort meestal een half uur dat je de volgende bent waarna de lijn wordt verbroken. Op de emails heb ik geen reactie gehad en er is niets teruggestort.

Je kunt alleen retourneren als je dit eerst aanmeld maar ze zijn onbereikbaar, enz.

Arno

Cynthia1984

Bericht door Cynthia1984 » 11-09-2015 18:45

Zowaar vandaag een pakket binnen gekregen, helaas bestond dit pakket maar uit 3 artikelen van de in totaal 8 artikelen die besteld ik had. 2 artikelen hiervan zijn nog ook nog eens niet de artikelen die ik besteld had maar soortgelijke artikelen met minder inhoud. Gelukkig krijg ik van Marktplaats het hele orderbedrag terug dus ik zie dit maar als een extraatje. Éen ding is zeker, met deze webshop doen wij geen zaken meer Door de praktijken van deze webshop worden de webshops die wel het wel goed voor elkaar hebben in een verkeerd daglicht worden gezet.

kinderleidster

Bericht door kinderleidster » 12-09-2015 12:21

Ik zowaar ook een klein pakketje binnen gekregen maar 8 vd 25 producten en alleen het goedkoopste.
Ben echt zo ook boos. Ik blijf doorgaan tot ik mijn geld terug heb. Ik heb de bestelling al in de eerste week geannuleerd.
Aaarghhh...........

Iris33

Bericht door Iris33 » 12-09-2015 12:25

Beste mede-gedupeerden,

Ik volg dit forum nu al een maand lang, sinds ik eerder al een maand op mijn bestelling van 14 juli aan het wachten ben. Ik heb blijkbaar een lange adem, want ik gaf mevrouw Natasja (die ik overigens wèl elke keer binnen no time aan de telefoon kreeg...?) elke keer weer het voordeel van de twijfel, ondanks dat ik hier allemaal tegenberichten las. Ik kan er gewoon niet bij met m'n verstand... Zeker niet omdat ze zich schijnbaar uiteindelijk soms wél aan hun beloften houden. Hierdoor bleef ik in de (naïeve?) veronderstelling dat ze hun zaken simpelweg niet op orde hadden. Een "echte" oplichter zal immers sowieso toch nóóit de moeite nemen om zijn klanten te bedienen? Ik ken de definitie van 'oplichter' (gelukkig!) niet, maar ik snap gewoon niet dat je ervoor kiest om je tijd te besteden aan spammende en ontevreden klanten en daar dan ook nog niet eens een uniforme aanpak in hebt (hoewel het generiek veranderen van orderstatussen daar dan wel weer van getuigt). Ik word door deze mensen gedwongen om mijn spaarzame vrije tijd te moeten besteden aan iets waar ik gewoon (zonder moeite!) recht op heb. De klant is geen koning hier. En het, volgens hen, falende DHL is ook geen POSTNL (volgens hun site doen ze namelijk zaken met POSTNL -> *foutje*). Het wordt tijd voor een andere - weliswaar tegennatuurlijke - aanpak. Ik word te lang aan het lijntje gehouden nu!

Frank Bloemen

Bericht door Frank Bloemen » 13-09-2015 09:00

Van mijn kant ook een update: ik heb inmiddels de hele zomer geprobeerd mijn geld terug te krijgen. Bewijs dat pakketje retourgestuurd is en in ontvangst genomen. Natasja heeft dit zelfs telefonisch bevestigd. Ook met Peter van de administratie gesproken en die me als tip gaf: Doe aangifte. Ze zeiden allemaal dat Melvin de betalingen zelf doet en als zijn pet er niet naar staat, dat ie het niet doet. Er is trouwens ook een nieuwe dame: Jasmijn geloof ik, die eerst nog haar best deed, maar het ook niet voor elkaar krijgt zegt ze...

Ik heb het 06-nummer van Melvin de Haan kunnen achterhalen en maar eens gebeld: zowaar kreeg ik hem aan de telefoon en hij gaf aan dat hij niet over terugbetalingen gaat, dat zijn bedrijf te groot is en dat er 35 man taken en verantwoordelijkheden hebben. Zijn 'tip' was om een mail naar de administratie te sturen en c.c. naar hem. Dan zou alles goed komen... Ik ben niet geheel verbaasd dat dit na 2 weken nog steeds niet geregeld is... Vorige week trouwens de hele week proberen te bellen maar er wordt niet meer opgenomen...

Mocht je Melvin zelf eens willen bellen: 06-575**572.

en 1 tip: leg al je (pogingen tot) contactmomenten vast. Dat kan van pas worden wanneer je een advocaat inschakelt!

[Deel telefoonnummer verwijderd door moderator]

Iris33

Bericht door Iris33 » 14-09-2015 16:02

Christine, ik wil best met je mee, alleen staat het me tegen om er reiskosten voor te moeten maken... En Frank, Jasmijn kreeg ik in het begin van mijn "jacht" (augustus) juist altijd aan de telefoon, omdat Natasja toen nog niks zelf kon afhandelen (ik heb zelfs even gedacht dat ze één en dezelfde persoon zijn, aangezien ik nu nooit meer Jasmijn te spreken krijg en Natasja opeens alles wél zelf kan afhandelen...). Door dit soort praktijken ga je je van alles in je hoofd halen natuurlijk. Wat vaag trouwens dat die Peter advies gaf om aangifte te doen terwijl hij zelf bij dat bedrijf werkt!

Plaats reactie