BMXshop Apeldoorn

Boehman

Re: BMXshop Apeldoorn

Bericht door Boehman » 12-02-2019 11:30

Ik heb op 25-11-2018 aangifte gedaan bij de politie, omdat BMXshop Apeldoorn de door mij bestelde helm niet leverde en na annulering van de bestelling niet terug betaald heeft (na vele beloftes)

Helaas heb ik op 7-02-2019 reactie van de politie ontvangen dat ze niets met de aangifte doen omdat BMX Apeldoorn niet voldoet aan de criteria. ....... : Van de politie moet je het hebben :?

Webber

Bericht door Webber » 12-02-2019 16:16

BMXdad schreef:Heeft iemand transip al op de hoogte gebracht van de malafide webshop die ze nu hosten?

Ja maar Transip maakt zich daar niet druk om.

Boehman

Bericht door Boehman » 12-02-2019 20:25

Het nummer van aangifte is PL2600-181125-038422273

BMX Moeder

Bericht door BMX Moeder » 13-02-2019 09:03

Aangifte gedaan bij de politie! Definitieve nummer volgt nog...

Ascagne

Bericht door Ascagne » 13-02-2019 11:48

Deze man stopt en wordt niet gestopt door Politie, ik ken zijn naam omdat hij mij als eigenaar van oa. Bmxkleding.nl heeft proberen op te lichten al jaren terug. De man stelt zich voor als Marius van de Nieuwenhuizen, omdat je bijna niet kunt vinden onder deze naam. Echter zijn echte naam is Riny van de Nieuwenhuizen, als je die naam Googled gaat er een beerput open van meer dan 10 jaar oplichters praktijken. Check Motor-forum.nl maar eens, staan ook hele verhalen. Het ergste is dat mensen met kleine kinderen worden gedupeerd door hem. De beste tip die ik kan geven als eigenaar van Bmxkleding.nl is dat je moet checken voordat je koopt, zijn de beoordelingen echt? Bestaat het keurmerk, werkt de link ernaartoe? Wat is het adres, Google op de naam van de ondernemer en Google op de naam met erachter ERVARINGEN of REVIEWS. Ga niet voor een klein prijsverschil naar een ander maar koop bij een betrouwbare webshop en blijft daar kopen, vertel anderen erover zodat die dezelfde ervaring krijgen. Ik hoop dat ze hem deze keer te pakken krijgen en dat hij stopt!

Stef569

Bericht door Stef569 » 13-02-2019 13:10

Boehman schreef:Ik heb op 25-11-2018 aangifte gedaan bij de politie, omdat BMXshop Apeldoorn de door mij bestelde helm niet leverde en na annulering van de bestelling niet terug betaald heeft (na vele beloftes)

Helaas heb ik op 7-02-2019 reactie van de politie ontvangen dat ze niets met de aangifte doen omdat BMX Apeldoorn niet voldoet aan de criteria. ....... : Van de politie moet je het hebben :?

Wat jammer! Aan welke criteria moet ie dan voldoen? Lijkt toch verdacht veel op een oplichter dunkt me!

BMX Moeder

Bericht door BMX Moeder » 13-02-2019 13:57

Ik weet niet wat de criteria zijn hoor, maar kan me voorstellen dat het aantal aangiftes/slachtoffers en de hoogte van de bedragen uit kunnen maken. Dus zou goed zijn als zoveel mogelijk slachtoffers ook daadwerkelijk aangifte doen. Kan gewoon online, dus vrij eenvoudig te doen...

BMX Fan

Bericht door BMX Fan » 14-02-2019 09:44

Boehman schreef:Ik heb op 25-11-2018 aangifte gedaan bij de politie, omdat BMXshop Apeldoorn de door mij bestelde helm niet leverde en na annulering van de bestelling niet terug betaald heeft (na vele beloftes)

Heb je deze informatie daadwerkelijk van de politie gekregen? In het verleden heeft Riny zichzelf ook voorgedaan als politie. Dit staat te lezen op het motor forum uit 2011. Hij belde dan zelf als politie agent. Zie onderstaande Quotes:

"Riny zou ook aangifte doen hebben gedaan tegen mij. Maar dat bleek achteraf nergens in Nederland te zijn. Ook werd ik door een politie-agent gebeld over de aangifte van Riny en een verhaal over Riny's problemen. Ook deze agent was nergens bij de politie bekend. Dus wie mij gebeld heeft???? Ik heb regelmatig contact gehad met de politie in Dronten, Flevoland en Kennemerland. Hier is hij een goede bekende."

"O dus dit is de gebruikelijke methode bij hem. mij bedreigt hij ook met aangiften van smaad laster en opruiing. ik ben gebeld door iemand die zich voor deed als een agent van politie Gelderland die mij vertelden dat als ik mijn berichten over Riny op motor forum verwijdereden hij de aanklachten tegen mij in zou trekken.
toen ik de politie belden hadden ze natuurlijk nooit van deze agent gehoord."

Ascagne

Bericht door Ascagne » 14-02-2019 10:07

Die "Mike 1975" lijkt me duidelijk Riny zelf, 1 van zijn "trucjes".

Jaren geleden is zelfs een website(blog) aan hem gewijd, genaamd oplichterriny.nl maar op de een of andere manier heeft hij deze offline weten te krijgen.
Destijds ben ik erin gedoken om te kijken wat deze man allemaal op zijn kerfstok had en heb toen een heel dossier aangemaakt en destijds naar het programma opgelicht gestuurd. Inmiddels is hij daar ook een bekende.

Ik heb leveranciers gesproken van motorbanden, easy-fold tenten en van mensen die website hebben gemaakt in zijn naam, allen heeft hij gedupeerd voor honderden euro's.

Hij is jaren in de motorcross en vooral Supermotard actief geweest, helaas sinds een tijdje ook in de BMX.
Ik hoop echt dat zijn dagen geteld zijn als oplichter, deze man moet worden gestopt!!

Boehman

Bericht door Boehman » 14-02-2019 19:03

Hierbij de reactie van de politie Kennemerland

Geachte heer / mevrouw,

U hebt enige tijd geleden aangifte gedaan van internetoplichting via de website van de politie. Er is op dit moment nog geen opsporingsonderzoek gestart naar aanleiding van uw aangifte.

De politie wordt geconfronteerd met een groot aantal aangiftes van internetoplichting; jaarlijks tussen de 40.000 en 50.000. De politie kan niet al deze aangiftes in onderzoek nemen. Daarom hebben de Politie en het Openbaar Ministerie criteria afgesproken voor het opstarten van een opsporingsonderzoek naar internetoplichting. Aan de hand van een aantal verwante aangiftes, het schadebedrag en/of de (eventuele) minderjarigheid van een verdachte, worden aangiftes geselecteerd voor nader onderzoek. Ook wordt daarbij bekeken of u naar een buitenlandse bankrekening heeft betaald en wat de mogelijkheden zijn van onderzoek in Nederland.

Op dit moment voldoet uw aangifte nog niet aan de afgesproken criteria voor het opstarten van een opsporingsonderzoek. Het kan zijn dat uw aangifte op een later tijdstip toch in aanmerking komt om een onderzoek op te starten; bijvoorbeeld als er meer aangiftes worden gedaan of als er een verband met een reeds opgestart onderzoek blijkt.

Als er toch nog een strafrechtelijk onderzoek gestart wordt naar aanleiding van uw aangifte, dan krijgt u hiervan automatisch bericht. Ook ontvangt u dan via de post uw eerdere aangifte, met het verzoek deze aan te vullen, te ondertekenen en terug te sturen.

Afloopbericht

Zes maanden na het doen van aangifte krijgt u opnieuw een bericht van de politie over wat er met uw aangifte is gebeurd. Als dan nog steeds geen strafrechtelijk onderzoek is gestart, zal dat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren.

Intrekken van aangifte

Zijn de door u gekochte goederen alsnog geleverd, bent u inmiddels schadeloos gesteld door degene met wie u zaken deed of hebt u toch nog uw betaling ontvangen? En is daarmee het geschil opgelost? Dan kunt u overwegen uw aangifte in te trekken. Het is voor de tegenpartij namelijk niet prettig om onterecht beschuldigd te worden van een strafbaar feit. En de politie kan haar energie steken in aangiftes waarbij wel sprake is van een strafbaar feit. U kunt in dat geval uw aangifte intrekken op MijnPolitie. Maar doe dit alleen als de kwestie echt is opgelost!

Met vriendelijke groet,

Politie

BMXdad

Bericht door BMXdad » 17-02-2019 16:48

In het afgelopen weekend diverse gesprekken gevoerd met verschillende eigenaren van respectabele webshops. Zij maken zich grote zorgen dat dit soort praktijken een slechte uitstraling heeft op alle webshops. De consument is logischerwijs een stuk wantrouwender geworden. Niet gek dat dit gebeurt, maar een bijwerking waar niemand op zit te wachten.
Stuk in de Stentor laat ook weer weinig aan de verbeelding over.
Dus mensen: doe aangifte en attendeer anderen ook op dit forum. Alleen met voldoende aangiften gaat de politie aan het werk. Zolang er niet voldoende aangiften binnen komen, zullen die nooit achter hun drukbezette bureau vandaan komen.

Het is bizar en schandalig, maar de enige manier om een eind te maken aan de praktijken van deze man.

Gekkebert1985

Bericht door Gekkebert1985 » 17-02-2019 18:04

Bedankt BMX dad.

Zo is het!

Mensen doe aub allemaal aangifte , zodat het er echt wordt mee gedaan bij de politie!!Hoe meer hoe beter des te meer kans dat de politie hier daad werkelijk wat mee doet !!

Webber

Bericht door Webber » 05-03-2019 17:40

Inmiddels weer een paar weekjes verder. Ik begrijp dat de politie niet heel veel doet. Tevens heb ik ook ondervonden dat Riny wel roept aangifte te doen maar dit niet daadwerkelijk doet. Vandaag wederom gebeld door een gedupeerde leverancier. Deze doet alsnog aangifte. Blijft me verbazen dat de politie in alle aangiften aangeeft niet voldoende te hebben om een onderzoek te starten. Als het nou om een enkele gedupeerde ging begreep ik dat nog maar inmiddels zijn er sowieso 20 bevestigde aangiftes gedaan tegen Riny/Marius van Nieuwenhuizen. Wellicht binnenkort dan toch maar zijn adres publiceren zodat mensen zelf hun zuurverdiende centjes kunnen ophalen.

Cocacola

Bericht door Cocacola » 05-03-2019 22:27

https://www.bmxshopapeldoorn.eu

Helaas hebben wij de afgelopen tijd te maken gehad met een onbetrouwbare webhosting partij waardoor onze website volledig gehackt is. Hierdoor hadden wij geen enkele toegang meer tot de website en email. Ook zijn er vanaf ons email adres e-mails verstuurd welke NIET door ons verstuurd zijn. De persoon in kwestie deed tevens een poging om onze domeinnaam op zijn naam over te schrijven. Door de oplettendheid van SIDN is hem dat niet gelukt. Uiteraard doen wij van dit alles aangifte. De politie is inmiddels al op de hoogte.

Onze excuses voor het ongemak. Gedupeerden en mensen die een mail hebben ontvangen kunnen zich melden door een e-mail te sturen naar [email protected]

Gesloten