LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Witgoedmedia

Mawi

Witgoedmedia

Bericht door Mawi » 18-10-2016 21:36

Ik heb 9 oktober een televisie gekocht voor mijn vrouw die binnen kort wordt geopereerd en dan in de slaapkamer in bed tv kan kijken voor 225 euro bij witgoedmedia uit Amsterdam. Ik kreeg een bevestiging en kon het geld overmaken. Dit heb ik gedaan. Ik zou dan een track&trace krijgen voor de verzending.
Deze heb ik tot op heden nog niet gekregen. Ik heb diverse keren gebeld waar mijn tv is. Vandaag (18 oktober)nog contact gehad deze zou tussen 16.00 en 20.00 bezorgd worden. Vandaag nog niet bezorgd. Ik denk dat de tv nooit wordt bezorgd.

Janneke83

Re: Witgoedmedia

Bericht door Janneke83 » 19-10-2016 09:32

Hier precies hetzelfde verhaal, televisie vorige week besteld (10-10). Zou gisteren tussen 16u-20u geleverd worden, is niet gebeurd. We krijgen nu geen contact meer via het telefoonnummer. Het nummer wordt steeds doorgeschakeld en is dan of in gesprek, of wordt niet opgenomen.

Kwam net op opgeletopinternet.nl soortgelijke berichten tegen, allemaal van afgelopen week.

Hose

Bericht door Hose » 19-10-2016 13:01

Ik ben ook de fout ingegaan...

Op 09-10-2016 een TV besteld en betaald bij witgoedmedia.nl
Heb hen twee keer telefonisch bereiken op hun 085-nummer.
In eerste instantie om te vragen of de betaling goed was doorgekomen aangezien ik geen betalingsbevestiging ontving.
Zijn antwoord was dat hij a.d.h.v. het ordernummer kon zien dat deze in bestelling was genomen en derhalve de betaling inderdaad was aangekomen.

Vervolgens op 15-10-2016 via contactformulier op de website om leverdatum gevraagd. Hierop kreeg ik netjes een uurtje later, per e-mail, antwoord dat deze dinsdag (gisteren) 18-10-2016 geleverd zou worden.
Dinsdag om 16:20 uur nogmaals gebeld om te vragen hoe laat deze geleverd ging worden en kreeg ook als antwoord "tussen 16:00 en 20:00 uur).
Uiteindelijk is er niets geleverd en is er geen tegenbericht meer geweest.

Vervolgens heb ik nu sinds gisteravond 20:15 uur en vanochtend, in totaal ongeveer 30 keer gebeld, maar geen gehoor. Telefoon in steeds "in gesprek".

Hoop dat dit nog goed gaat komen.

GarduVin

Bericht door GarduVin » 19-10-2016 15:13

Goedendag,

Vanuit de Stichting is het platform www.opgeletopinternet.nl ingericht om kopers bij te staan die via internet een product hebben gekocht, maar niets hebben ontvangen. Indien mogelijk bemiddelen wij tussen Koper en verkoper over evt. terugbetaling. Daarnaast worden tips gegeven over hoe men veilig via internet aankopen kan doen.

Ik ben vrijwilligster bij www.opgeletopinternet.nl.
Heel vervelend wat u overkomen is. Maar u bent helaas niet alleen hierin. Wilt u zich aub bij ons registreren en In onderstaand topic uw relaas doen? U helpt uzelf en anderen ermee. Mijn collega's zijn zeer kundig in het helpen van internetslachtoffers, en opsporen van verdachte advertenties, namen, adressen etc

http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... n.html#new

Met vriendelijke groet, GarduVin

Bollema

Bericht door Bollema » 19-10-2016 19:58

Ook wij zijn er ingetrapt. Op 8.10.2016 een Miele warmtepompdroger bestelt de TKB 150 WP .Het bedrag 634 Euro overgemaakt en de levertijd zou 2 tot 7 werkdagen zijn. De zevende werkdag gebeld en kreeg te horen dat hij 18 10.2016 's,middags geleverd zou worden .Dat is niet gebeurd.Op 19.10.2016 de hele dag gebeld en wel 15 keer en gemaild. Totaal geen reactie meer van hun kant.Kijk op hun website en zijn niet meer te bereiken en ik weet zeker dat ik ben opgelicht door Witgoedmedia NL. Voor 634 Euro. Ik heb zelf een Witgoed zaak en koop nooit weer iets online.Dit was voor mij leergeld voor de eerste maar ook de laatste keer.Koop liever wat bij een winkel in de buurt waar ik het bekijken kan en meenemen.

Udo2001

Bericht door Udo2001 » 19-10-2016 22:05

Ik heb afgelopen maandag dus ook een tv besteld a €169.. Ik heb gebeld en kreeg een man aan de telefoon. Werd eigenlijk keurig geholpen met de vragen die ik had. Besteld en geld overgemaakt. Dinsdag mailtje gestuurd met verzendgegevens. Daar nooit meer reactie op gehad. Tot ik vandaag nogmaals naar de site ging en deze beste man last heeft van administratieve problemen. Vaag. Ben erg teleurgesteld. Probeer altijd voorzichtig te zijn en dingen van te voren te uit te zoeken. Inmiddels ben ik erachter dat er op dit adres meer bv zijn geweest en op welke naam deze stond (met zelfs exact dezelfde KVK) Ik hoop nog op een oplossing, zo niet ga ook ik aangifte doen!

BrutalRage

Bericht door BrutalRage » 19-10-2016 23:22

10-10-2016 GOPRO HERO5 Black besteld. Tot op heden niks meer gehoord of ontvangen.

mandyZO

Bericht door mandyZO » 20-10-2016 13:35

Goedemiddag,

Mij is precies hetzelfde overkomen. Go pro hero 5 besteld, betaald en niks meer vernomen. Ik heb inmiddels contact gehad met de kamer van koophandel en daar privé gegevens van de betreffende persoon opgevraagd. Zij hebben dit intern doorgezet naar het fraude team. Ook aangifte gedaan en contact gezocht met de ING, zij kunnen alleen helaas nog niks betekenen. Vandaag zowel per aangetekende post als per mail een koop ontbinding gestuurd. Doe dit binnen 14 dagen na aankoop. Nu dus afwachten..

Ogma

Bericht door Ogma » 20-10-2016 16:55

Pffff nou voor het eerst in mijn leven ook opgelicht, shop bijna alles via internet en pluis alles altijd uit.
Zou nu dus echt niet weten hoe ik ons geld terug krijg. Het was een flink bedrag 644 euro....
Heb gemaild, gebeld, nog een keer gemaild. Ben een beetje wanhopig merk ik.
Heb nog geen aangifte gedaan. Zal morgen naar de bank voor een terugboeking

Luc van L

Bericht door Luc van L » 20-10-2016 19:43

Ben er ook ingestonken ik baal er ontzettend van.
Kocht een tomtom via 52 en ik dinsdag maar wachten.
Heb gemaild en veel gebeld vandaag.
Iemand tips.

user99

Bericht door user99 » 20-10-2016 20:20

Lieve mensen,

jullie zijn erin gestonken het geld wat jullie betaald hebben is weg en zien jullie nooit meer terug. Ook ik had bijna een wasmachine besteld, maar de prijzen waren allemaal te mooi om waar te zijn. Betreffende oplichter gebeld gevraagd hoe dat zit en hij gaf aan dat de artikelen zo goedkoop zijn geprijsd vanwege "verpakkingsschade". Daar trapte ik gelukkig niet in, want dat argument gaat natuurlijk niet op voor zijn overige aanbod zoals de Ipads, iphones etc. die worden echt niet 200/300/400 goedkoper vanwege verpakkingsschade.

Deze oplichter heeft dit allemaal opgezet inclusief een btw nummer, kvk nummer etc etc om het vertrouwen te winnen en vervolgens zijn slag te slaan en met de noorderzon te vertrekken.

jordey

Bericht door jordey » 20-10-2016 21:39

op 15-10 heb ik een LG 55EG910V televisie besteld en € 1249,00 overgemaakt
17-10 gebeld over de levering er nam een man netjes op en zei dat de tv tussen 8 en 17.00 bezorgd zou worden op 18-10, om 17.00 op 18-10 heb ik wederom contact opgenomen en leek het er op dat er nu helemaal niet opgenomen zou worden maar na 4 uur proberen te bellen met verschillende nummers nam er wel een man op die mij naar mijn bestelnummer vroeg en na wat getik op een toetsenbord mij meedeelde dat mijn tv samen met twee wasmachines voor andere klanten onderweg was en dat ik waarschijnlijk niet goed begrepen had dat de bezorging voor 8 uur s'avonds bij mij zou zijn.

ik heb gewacht tot kwart over 8 en ben gelijk weer gaan bellen, ondertussen had ik op internet een site gevonden (opgeletopinternet.nl) war een bericht van iemand gepost was die niets geleverd had gekregen, ik ben gelijk alle gegevens gaan natrekken van de site en kwam tot mijn teleurstelling er achter dat het vestigingsadres in een sociale huurwoningflat te amsterdam geregistreerd staat.

Ik heb daarna gelijk een uittreksel en historie van het bedrijf gekocht via de kvk website en kwam tot de ontdekking dat het bedrijf pas op 4 oktober was opgericht, nu wist ik dus zeker dat er sprake was van opzet. Er is dus iemand die de moeite heeft genomen om met veel werk een professioneel ogende site te bouwen, zich in te schrijven bij de kamer van koophandel, een ing rekening aan te vragen en alles gecombineerd aan hetzelfde 085400**84 telefoonnummer die doorverwijst naar een mobiel. Er is netjes op dezelfde 4 oktober (dezelfde dag als de oprichting!) een hostingaccount aangemaakt bij biedmeer.nl. Dus de site online, bankrekening en kvk is op dezelfde dag gerealiseerd door deze heer Roy Gosen Terschegget geboren op **-**-1983 uit Amsterdam.

Nu kan het aan mij liggen maar over het algemeen ben ik heel goed in het opsporen van mensen, nu blijkt deze man totaal nergens voor te komen, geen social media, linkedin en zelfs niet in stambomen van families met de naam Terschegget wat bij mij een duidelijke indicatie is van katvanger aangezien ik mag hopen dat ze bij de kvk en ing niet zo dom zijn om accounts te openen op valse identeitsgegevens.

Ik had op 17-10 al gelijk contact opgenomen met de ING bank op de fraude lijn, de man die ik sprak was gelukkig nog wel bereid mijn verhaal te horen maar reageerde laconiek en stelde mij dat het waarschijnlijk wel zou meevallen want ja je zal ze toch eerst in gebreke moeten stellen en adviseerde mij de volgende dag nog even contact op te nemen met het bedrijf en als ik er met de verkoper niet uit kwam altijd nog even aangifte kon doen. Ik had er al een hard hoofd in maargoed zonder slaap heb ik het uitgezeten en ben vanaf 9 uur tot 12 de volgende dag aan de telefoon gaan hangen natuurlijk zonder resultaat.... in de tussentijd ben ik natuurlijk hevig gaan googelen of er niet ergens een regeltje online stond dat mij de bankmedewerker er van kon overtuigen dat rekeningnummer onder de loep te nemen en hopelijk te bevriezen zodat de verkoper in ieder geval niet verder zijn zakken kon vullen. Ik had geluk, volgens een artikel van 13 mei in de telegraaf stond een artikel getiteld "banken vormen een front tegen internetfraude". Ik gelijk weer bellen met de ing fraudelijn en de boel flink aangedikt, tevens de sites met verhalen van de mede gedupeerde doorverwezen en het rekeningnummer is geblokkeerd.

En als laatste heb ik maar mijn aangifte bij de politie gedaan want mijn ervaring is dat deze pas na enkele weken reageren (behalve dan dat de mail heel overbodig wordt geforward naar marktplaats) en dan vervolgens toch nog maanden nodig hebben om een hapklare zaak af te handelen.

*** Persoonsgegevens verwijderd door moderator ***

Udo2001

Bericht door Udo2001 » 20-10-2016 22:26

Ook ik ben gaan spitten. Als je verder neust bij KVK komt Stichting Chris zorggroep naar voren net als Chris Travel en Chris Telecom. Allemaal BVs Welliswaar niet gevestigd op nr 95 maar op nr 97 van desbetreffend adres, en inmiddels bestaan deze bedrijven niet meer. Weet niet of dit nog verder uit te zoeken is?

GarduVin

Bericht door GarduVin » 21-10-2016 00:47

Goedendag,

Vanuit de Stichting is het platform www.opgeletopinternet.nl ingericht om kopers bij te staan die via internet een product hebben gekocht, maar niets hebben ontvangen. Indien mogelijk bemiddelen wij tussen Koper en verkoper over evt. terugbetaling. Daarnaast worden tips gegeven over hoe men veilig via internet aankopen kan doen.

Ik ben vrijwilligster bij www.opgeletopinternet.nl.
Heel vervelend wat u overkomen is. Maar u bent helaas niet alleen hierin. Wilt u zich aub bij ons registreren en In onderstaand topic uw relaas doen? U helpt uzelf en anderen ermee. Mijn collega's zijn zeer kundig in het helpen van internetslachtoffers, en opsporen van verdachte advertenties, namen, adressen etc

http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... n.html#new

Met vriendelijke groet, GarduVin

Het is niet moeilijk om deze "meneer" te zoeken op Facebook. .. echter wordt men niet vrolijk van het profiel.

Koorntje

Bericht door Koorntje » 21-10-2016 06:33

Ook wij zijn opgelicht door witgoedmedia.
Zelfs nog telefonisch contact gehad, meneer belde ons via een mobiel nr .
Op t moment konden we niets vinden over meneer op internet dus bestelde we op 8 oktober een warmtepompdroger voor 404 euro.
Op 18 oktober zou ie geleverd worden tussen 16.00 en 20.00 maar er kwam niets toen ben ik gaan zoeken op internet en ja daar kwamen de verhalen.
Intussen contact gehad met sbs 6, maar hopen ook op het programma oplichters.
We hopen op enig reactie.
Ook zijn wij op fb een groep gestart voor gedupeerde witgoedmedia.
Want samen staan we sterk!

Plaats reactie