LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Witgoedmedia

irm67

Re: Witgoedmedia

Bericht door irm67 » 22-10-2016 16:45

Ook wij zijn opgelicht met een wasdroger en precies op dezelfde manieren als hiervoor wordt beschreven. Te erg voor woorden wat deze vreselijke oplichter heeft kunnen doen in een korte tijd. Apart dat hij ook nog 4 jaar actief is (was) op Marktplaats, hoe is dat mogelijk. Ik hoop voor iedereen dat hij opgepakt gaat worden.

cynthia.boer
Contacteer:

Bericht door cynthia.boer » 23-10-2016 22:03

Goedendag
Hierbij kunnen wij ons ook voor het eerst hier aanmelden vanwege oplichting.
Ook hetzelfde verhaal en idee en voor een flink bedrag van rond de 400 euro.
Ik vond hem wel wat goedkoop in vergelijking met andere sites maar kon niks negatiefs vinden over dit bedrijf.
17 oktober toch de betaling gedaan en vonden het raar dat we geen bevestiging kregen.
Zaterdag had ik er toch een slecht gevoel over en zag dat de website uit de lucht lag. Nou ff weer Google en ja hoor. Ik wist genoeg.
Gaan maandag aangifte doen en dan hopen en duimen dat deze *** gepakt word.

GarduVin

Bericht door GarduVin » 24-10-2016 10:12

Jullie kunnen hier je verhaal doen.
https://www.opgeletopinternet.nl/index. ... n.html#new

Joseph21

Bericht door Joseph21 » 27-10-2016 11:08

Qua puzzelstukjes kom ik net zover als Jordey. Echter de naam Gosen Terschegget komt als achternaam voor. Maar ook Terschegget komt als achternaam voor. Gosen is echter ook een voornaam, (Afgeleid van Guus.) en komt in de familie Terschegget veelvuldig voor. De naam zou dus kunnen zijn Roy Terschegget. Deze naam komt inderdaad op internet voor, maar dat wil niet zeggen dat die persoon het ook is. Op hetzelfde adres als Witgoedmedia in Amsterdam staat op 97 Largo Bouwbemiddeling ingeschreven bij de KvK. Deze is te bereiken via een 06 nummer. Misschien dat de eigenaar van dat bedrijf meer opheldering kan verschaffen. Het adres is gewoon een appartement. Op linkedin gevonden Roy Tersschegget maxima bouw, bouwprofessional ervaring als glaszetter. De man blijkt nu ook de bewoner te zijn van het betreffende adres. En komt ook voor met een 020 nummer in het telefoonboek.

Blijven drie mogelijkheden over.
a : Of hii is de oplichter.
b : Of hij is een katvanger en heeft deze bedrijven op zijn naam laten zetten.
c : Of de oplichter heeft identiteitsfraude gepleegd.
Laatst gewijzigd door Joseph21 op 27-10-2016 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

ERICAVONTS

Bericht door ERICAVONTS » 27-10-2016 18:17

Ook ik werd slachtoffer van de oplichters van witgoedmedia .nl.
Ik zocht op de Belgische site beslist.be op type droger van Miele en de site van witgoedmedia zat mee bovenaan de lijst ( via marktplaats.nl).
Heb controle gedaan op bedrijf en alles leek inderdaad ok te zijn.
Heb dan overschrijving gedaan op 10/10 van 641 euro OP ING rekening en kreeg onmiddellijk bevestiging. Als ik in eerdere reactie lees dat ING mogelijk rekening heeft aangemaakt op fictief persoon lijkt me dit juridisch aanvechtbaar. [[i]Wat een bank toch ! Eerst duizenden banen snoeien en dan zeer laconiek reageren als iemand ondersteuning vraagt bij manifest grote fraudezaak.
ik las bij iemand in een reactie dat én de fraudeur wellicht gekend is én het rekeningnummer werd geblokkeerd. Hopelijk leidt dit dan tot aanhouding en verhoor van de persoon in kwestie. Maar ik vrees ook dat zulke fraudeurs op de één of andere manier wel de dans ontspringen of onvermogend verklaard worden.
Terug naar de feiten.
Ik kreeg zoals iedereen geen track code voor levering en na telefonisch contact melding van levering op 18/10 tussen 16 en 18 uur. Daarna same story zoals voor alle gedupeerden. Heeft iemand van jullie zicht op hoeveel gedupeerden er ondertussen zijn ?
Heb dan aangifte gedaan op internetfraude.nl maar kreeg te horen dat ik ook een PV moest laten opmaken om eventuele schadeclaim te kunnen vestigen.
Gaar voor buitenlander niet via internet in Nederland en nu kan ik dus 50 kilometer enkele rit gaan rijden van Wilrijk naar Roosendaal. Wat een service toch bij jullie politie vraag ik me dan echt af.
Heb nu een afspraak op 9 november in Roosendaal om 18.30 en zal dan maar PV laten opmaken.

Indien een aantal gedupeerden plannen om zich te verenigen voor eventuele collectieve schadeclaim wil ik zeker mee aansluiten.
Het interesseert me ook om op de hoogte te blijven van mogelijke evoluties.
Met dank aan iedereen die op de een of andere manier inspanning levert in deze zaak.

Udo2001

Bericht door Udo2001 » 30-10-2016 18:45

@ericavonts
Via de site opgeletopinternet.nl zijn al 26 aangiftes zichtbaar. En er zijn zeker 33 gedupeerde.
Op FB is ook een besloten pagina terug te zien. Gedupeerde van witgoedmedia. Geen idee of het nut heeft, maar samen staan wit sterk. :?

GarduVin

Bericht door GarduVin » 02-11-2016 08:51

Ik denk dat er tussen de 200 en 225 gedupeerden zijn, gezien de volgnummer eerste en voorlopig laatste transactie.

Goedendag,

Vanuit de Stichting is het platform www.opgeletopinternet.nl ingericht om kopers bij te staan die via internet een product hebben gekocht, maar niets hebben ontvangen. Indien mogelijk bemiddelen wij tussen Koper en verkoper over evt. terugbetaling. Daarnaast worden tips gegeven over hoe men veilig via internet aankopen kan doen.

Ik ben vrijwilligster bij www.opgeletopinternet.nl.
Heel vervelend wat u overkomen is. Maar u bent helaas niet alleen hierin. Wilt u zich aub bij ons registreren en In onderstaand topic uw relaas doen? U helpt uzelf en anderen ermee. Mijn collega's zijn zeer kundig in het helpen van internetslachtoffers, en opsporen van verdachte advertenties, namen, adressen etc

http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... #msg360779

Met vriendelijke groet, GarduVin

givana

Bericht door givana » 02-01-2017 10:09

Hallo
Ik ben ook opgelicht door WITGOEDMEDIA had een gasfournuis besteld
op Maandag 17 oktober heb 224 euro betaald ze zouden die gasfournuis brengen dinsdag 18 oktober
tussen 16uur en 20 uur maar heb niets ontvangen !! Heb 20 oktober aangifte gedaan bij de politie in Eindhoven Mathildelaan maar heb niets meer gehoord dus ja waarschijnlijk mijn geld kwijt
Ik heb bewindvoering ik vind het in en in triest zoiets !!! :mrgreen: :oops:

Plaats reactie