LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voucher gekocht bij IBOOD van hun leverancier MyBKS

Gesloten
ggd

Voucher gekocht bij IBOOD van hun leverancier MyBKS

Bericht door ggd »

Voucher gekocht bij IBOOD van hun leverancier MyBKS resulteert niet in de levering van een fotoboek.

Voucher gekocht bij IBOOD met de volgende eigenschap "Levertijd van het fotoboek na bestelling, in werkdagen: 5-8 (België)".
Op 28 April heb ik het fotoboek geuploaded. Op 26 juni nog steeds geen levering. De levertermijn van de deal is reeds opgelopen tot meer dan 8 weken. Heb verschillende emails verstuurd naar MyBKS , echter zonder enige reactie. De mails naar IBOOD vlotten ook niet.

Op het internet kan men berichten lezen dat de firma MyBKS al leverproblemen had op het moment van de lancering van het Ibood-MyBKS dagdeal. De professionele aankopers hebben een product gekocht , misschien (waarschijnlijk) met een iets te weinig research. Ibood weigert echter enige aansprakelijkheid op te nemen. Ibood voelt zich niet gebonden door de op hun site gepubliceerde kenmerken van een product.

Mag IBOOD zich zomaar onttrekken van alle plichten van een verkoop? Ik heb toch een aankoop bij IBOOD gedaan vertrouwende op de informatie verstrekt door IBOOD?

Op 27 juni 2014 11:56 schreef iBOOD Customer Service <[email protected]>:
Beste heer ...

wij snappen dat het erg vervelend is, echter kunnen wij niets voor u betekenen verder.

Het bedrijf bestaat nog, de boeken worden gemaakt en verstuurd naar de klanten, weliswaar met een ruime vertraging wat natuurlijk erg vervelend is maar wij kunnen geen druk hiervoor uitoefenen.

MYBKS werkt met man en macht om de achterstand weg te werken. Voor meer informatie moet u echt contact opnemen met MYBKS.

De voucher die wij verkocht hebben werkt en de boeken zullen geleverd gaan worden. De vertragingen vallen echt onder MYBKS.

Nogmaals wij snappen dat het erg vervelend is maar wij kunnen niets voor u betekenen.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot dit onderwerp dan horen wij dit graag in reactie op dit bericht.

.......

Op 10 juni 2014 10:20 schreef iBOOD Customer Service <[email protected]>:
Beste heer ...,

wij snappen uw teleurstelling hierin, u bent inmiddels niet de enige die dit probleem bij ons gemeld heeft.

Wij hebben uitvoerig contact gehad met MyBKS en tot in detail doorgenomen wat er aan de hand is.

Er zijn zaken misgegaan waardoor er achterstanden in de productie zijn ontstaan.

Deze worden op dit moment weggewerkt, maar hiervoor heeft MyBKS nog enkele weken (circa 5 is de verwachting) nodig.

Alle fotoboeken worden de komende weken 100% gegarandeerd geleverd, heb dus alstublieft nog even geduld.

Als u vragen heeft , mail deze dan onder vermelding van uw ordernummer naar:
[email protected]

Ook namens MyBKS excuses voor het ongemak en de vertraging.

Wij vertrouwen erop u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot dit onderwerp dan horen wij dit graag in reactie op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service

Maandag tot en met vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar (020-6811388) van 10.00 tot 17.00
Houdt u er rekening mee dat in het weekend de e-mail niet wordt gelezen.

ggd

Re: Voucher gekocht bij IBOOD van hun leverancier MyBKS

Bericht door ggd »

boek is toegekomen.
Is geen oplichting , wel een probleem van oplevering.
mvg
Geert

Bifi

Bericht door Bifi »

Beste Geert,

Ook ik heb een voucher besteld via iBOOD en een bestelling geplaatst via MYBKS.
Nu lees ik dat jij inmiddels je boek hebt ontvangen na +/- 4 maanden.
Wat heb je hiervoor moeten doen om alsnog het boek in ontvangst te nemen? want zover ik het weet heeft MYBKS een faillissement. Verder hoe is de kwaliteit van het fotoboek?

Alvast bedankt!

jdbeckers

Bericht door jdbeckers »

Mijn bestelling van 21 april is steeds niet binnengekomen.
Ze zijn telefoonisch niet bereikbaar, en ze regeren ook niet als je hun een email stuurt.

IBOOD is ook een klant kwijt...hoe ze hebben hun klanten behandeld met dit gedoe..niet normaal. :roll:

Beech_TO

Bericht door Beech_TO »

Heb je geen email van MyBKS gehad (dd 28 augustus 2014) met o.a. deze inhoud "Geachte klant van Mybks.

De productie van Mybks fotoboeken heeft forse vertraging opgelopen. Mogelijkerwijs bent u hier door benadeeld en wij willen u bij deze laten weten dat wij deze situatie betreuren.

Deze situatie is ontstaan na een faillissement van de vorige eigenaar van het productiehuis van Mybks. Wij hebben de website overgenomen met de daarbij horende leveringsverplichting van ongeveer 5000 boeken. Deze zijn veelal verkocht via iBood ruim vóór het faillissement." ? Twee weken later had ik mijn bestelling, die ik op 29 juni 2014 had aangeleverd, binnen.

MarjoleineS

Bericht door MarjoleineS »

Ik heb ook die mail gekregen op 28aug. Ik had op 30 juni een album besteld.
Van de week heb ik gemaild met de klantenservice omdat ik graag wilde weten of ze enig idee hebben wanneer het album geleverd zou worden. Er staat een reportage in van mijn zoontje die ernstig ziek was toen hij werd geboren. Wachten vind ik prima gezien de omstandigheden rond het faillissement enzo, maar ik wilde wel graag weten of ik m'n album wel zou gaan krijgen.
Ik heb geen antwoord op mijn mail gekregen, maar twee dagen later lag het album wel op de mat.
Het kan toeval zijn, maar het kan ook dat ze rekening hebben gehouden met mijn mail.

In elk geval, ik heb het album dus binnen en bladzijde voor bladzijde bekeken. Ik moet zeggen dat de kwaliteit echt prima is. Het is een schitterend album geworden. De kaft is ook keurig gedrukt, met aan de voor en achterzijde foto's.

Het duurt dus lang, maar ze houden woord, de bestellingen worden uiteindelijk geleverd en wat mij betreft echt in prima kwaliteit!

Herman W

Bericht door Herman W »

Helaas kan ik deze ervaring niet delen!.
Ondanks de vele mailtjes met klachten, is er nog steeds geen oplossing! (en geen fotoboek!)
in het laatste e-mail contact (9 feb 2015)) met Ibood hierover geven ze het volgende aan:

Beste Herman,

Naar aanleiding van uw email en melding op www.klacht.nl sturen wij u deze email.

Wij betreuren het feit dat u uw MyBKS fotoboek nog niet heeft ontvangen. Helaas blijkt dat sinds afgelopen week MyBKS failliet is verklaard. Wij zijn op het moment in overleg met MyBKS om zoveel mogelijk informatie te kunnen achterhalen en onze klanten op de hoogte te houden van de afwikkeling van de bestellingen.

Op het moment is er helaas nog geen informatie die wij bekend kunnen maken. Zodra dit wel het geval is ontvangt u een email vanuit de Customer Service afdeling.

Nogmaals onze excuses voor al het ongemak.

Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot dit onderwerp dan horen wij dit graag in reactie op dit bericht.

Wij wensen u een prettige dag!

Met vriendelijke groet,

iBOOD Webcare team[/i][/i]

Maandag tot en met vrijdag zijn wij ook telefonisch (020-6811388) bereikbaar van 10.00 tot 17.00
Houdt u er rekening mee dat wij in het weekend niet aanwezig zijn, email wordt dan niet gelezen.

Gesloten