LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ramu (peter ramaekers)

Plaats reactie
bosco

ramu (peter ramaekers)

Bericht door bosco »

Ik ga proberen mensen te helpen die ook opgelicht zijn door ramu uit uden.

ik start het draadje omdat ik door dit bedrijf ben opgelicht.

Voor het hele verhaal moet u eerst mijn andere draadje bekijken mijn naam daar is jan

http://www.allebedrijveninoss.nl/bedrij ... iew_150113

om het te snappen zie link van mensen die opgelicht zijn door ramu uit uden

Het vervolg gaat verder en word steeds schokkender
Vorig jaar heb ik rolluiken laten plaatsen door dit bedrijf en wat ik al vermoeden is dat de motoren niet van somfy zijn maar van een pools merk met de naam faher.De reden dat ik dit nu weet is omdat er een motor stuk is gegaan en vervangen moet worden.
Maar het word nog spannender mijn rolluiken die ik toen die tijd kocht hadden moeten zijn van het merk heroal daar heb ik voor betaald en staat ook op de bon van ramu .
Wat blijkt nu toen de monteur de motor uit de rolluik verwijderde dat het merk niet heroal was maar van het merk alutech.

Ik voel me dus ook flink opgelicht door dit bedrijf.
Ik heb contact opgenomen met faher in polen.
Reden is dat faher 5 jaar garantie geeft op de motoren en dat ik eigenlijk nog 3 half jaar garantie moet krijgen
Mijn motoren zijn 1 half jaar oud.

Nu denk ik dat faher niet verplicht is om mij te helpen maar een beetje begrip en mij tegemoet komen zou hun sieren.
Ik wil jullie dan ook mee helpen om bij de curator een claim neer te leggen.
Ik weet dat wij als consument achter aan moeten sluiten maar goed wie weet zien we ooit nog wat terug.
Ramu heeft een paar keer een doorstart willen maken 1 keer onder de naam ramu en een keer onder de naam Salutant (zie link)
http://drimble.nl/faillissementen/noord ... utant.html

en bekijk deze link
http://www.oozo.nl/bedrijven/uden/uden/ ... 41602/ramu

De nummers van de kamer van koophandel zijn het zelfde die van ramu en van Salutant namelijk (16045688)
Hoe weet ik dit vraag u zich misschien af nou het is heel eenvoudig om alles op te vragen bij de kamer van koophandel.
U ziet nu ook gelijk wie de curator is van ramu
Ook ben ik er achter gekomen dat er nog een andere ramu bestaat in uden deze bestaat nog steeds volgens de kvk zie link
https://www.kvk.nl/handelsregister/archief/ type ramu en uden in

Ik weet niet of het de zelfde bedrijven zijn maar het zou heel toevallig zijn dat het niet het zelfde bedrijf is
Ik heb het foon nr wat ik heb van dit bedrijf proberen te bellen maar helaas word er niet opgenomen maar bestaat nog wel
Ik hoop dat ik met dit bericht heel veel mensen toch nog kan helpen
Ik weet dat het geen prettig gevoel is als je opgelicht word.
Als iemand nog vragen heeft zet er een berichtje neer misschien dat ik u dan verder kan helpen.
Er komt zeker nog een vervolg rede is dat ik nu ook weet wie de leverancier is geweest van ramu

bosco

Re: ramu (peter ramaekers)

Bericht door bosco »

Ik wil melden aan ieder dat droma de leverancier is van ramu het is een pools bedrijf die ons in ieder geval flink in de steek laat.

Mijn rolluikmotor is kapot en ik had daar nog 3 half jaar fabrieks garantie op. Ik heb gevraag of hij ons tegemoet wilde komen.

Hij vroeg om de foto en de bon heb ik netjes naar hem toe gestuurd
Waarop hij zei we gaan kijken wat wij kunne doen

resultaat niets dus

Vergeet het maar. Garantie tot aan de voor deur Ik wil iedereen ook waarschuwen voor de volgende keer om niet in zee te gaan met een winkel die zaken doet met dit pools bedrijf Roma en Faher.

Eerst vragen om foto van de motor waar zelf het jaartal plus de tijd op staat dat hij gemaakt is
Bon netjes gestuurd en vervolgens om niets te doen tja dat schiet dus niet op.

Ze willen op de Nederlandse markt verkopen maar dan wel alleen de lusten maar niet de lasten

senro

Re: ramu (peter ramaekers)

Bericht door senro »

Wat een zeer vervelende ervaring. Dit bedrijf is zeker fout bezig geweest, en zij zouden dit moeten oplossen, nieuwe motor er inbouwen.

Wat betreft de motor, als hij u Somfy verkoopt, moet hij Somfy verkopen en niet iets anders.
Zelf doe ik ook Faher motoren in de rolluiken, en deze heb ik er nog geen van kapot gehad, dus de betrouwbaarheid van de motor is goed, maar zoals bekend: Een technisch/elektronisch apparaat, hoe betrouwbaar ook, kan altijd eens kapot gaan.

Zelf doe ik niet het merk vermelden van motor bij verkoop mits klant er om vraagt, maar 99% van de klanten vragen hier niet om. En die 1% wat het vraagt, pakken altijd die Faher motor omdat ze scherper geprijst zijn, en zijn in mijn ervaring zelfs betrouwbaarder dan Somfy. Somfy bouw ik geregeld uit vanwege defecten zoals niks meer doen, kapotte rem enz, en dan moet ik de klant bij rolluik verkopen ook nog meer tellen??? De service van Faher als iets kapot is weet ik dus niet omdat ik nog geen kapotte motor heb gehad van hun, maar bij mij is als klant een kapotte motor heeft tijdens garantie, dan krijgt de klant direct een nieuwe motor, en de kapotte motor regel ik dan met de fabrikant, dat is ook mijn eigen risico dan, en zo hoort dat ook.

Merk rolluik zeg ik wel erbij, dat is Heroal, en dan lever ik ook Heroal, niets anders. Ik heb ook alleen maar Heroal.
Bedrijven hoeven niet alles te zeggen wat ze leveren (zoals welk merk motor) als klanten dit niet vragen, zolang ze maar kwaliteit leveren, dan zijn klanten tevreden. Maar vragen de klanten het, zeg het ze dan wat je levert, en lever datgene dan ook! En zorg voor de goede en coulante service als er nog garantie op is mocht er iets defect gaan, en dat doet dit bedrijf wat u noemde allemaal niet!

Plaats reactie