LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parfum.nl wie is er nog meer door hen opgelicht?

pauldeblock

Parfum.nl wie is er nog meer door hen opgelicht?

Bericht door pauldeblock »

Deze webshop stond bovenaan in Google, heeft een goede uitstraling en beloofd snel te leveren. Voor de verjaardag van mijn vrouw bestelde ik een lekker geurtje tegen een bedrag van ruim 72 euro!. Zoals dat gaat bij een webshop heb ik vooruit betaald en kijk daags erna uit naar de levering; immers er staat vóór 17.00 besteld, wordt een dag later geleverd. Echter, de bestelling is nooit door mij ontvangen.

Natuurlijk heb ook ik gereclameerd, gebeld, geschreven, maar geen reactie! Helaas ben ik niet de enige, zie de vele klachten op internet en op het klachtenkompas van de consumentenbond. Even googlen (waarom deed ik dat niet eerder?) levert honderden hits op. Mijzelf kan ik ook nog verwijten dat ik er niet op heb gelet dat zij geen keurmerk hebben. Hierdoor kan men blijkbaar straffeloos geld ontvangen zonder een product te leveren. Schande! En men gaat maar door met deze praktijken! Inmiddels heb ik aangifte gedaan daar ik mij opgelicht voel.

Lees ook dit verhaal maar eens: http://www.metronieuws.nl/extra/2015/07 ... restitutie.

Op hun FB=pagina ben ik 'geblokt' zodat ik daar niemand kan waarschuwen. Daarnaast heb ik mijn ervaringen op zoveel mogelijk fora gedeeld maar kennelijk kan men nog steeds doorgaan met deze praktijken. De naam van de eigenaar is mij inmiddels bekend. Wie sluit zich aan om deze oplichtingspraktijk te stoppen?

Baz

Re: Parfum.nl wie is er nog meer door hen opgelicht?

Bericht door Baz »

Beste allen,

2 maanden geleden heb ik parfum besteld (van €80,00) bij parfum.nl. Na 3 weken kreeg ik een email dat het product niet op voorraad was. Ze zijn weken niet bereikbaar geweest via email of telefoon. Nadat ik een aantal berichten op hun Facebook pagina had geplaatst, hebben ze me daar geblokkeerd. Ik kon daarna nergens meer op reageren.

Later hebben ze mij een email gestuurd dat de bestelling geannuleerd is. Nog steeds geen geld terug.
Ik bel wekelijks 20 keer. Als ik uiteindelijk iemand te pakken heb, geven ze aan dat ze het door gaan geven aan de manager. We zijn nu 2 maanden, 23 emails, 2 aangiftes verder, nog steeds geen geld terug.

Wat nu? Heeft iemand hier ervaring mee? Weet niet meer wat ik moet doen.

Baz

Bericht door Baz »

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem! In juni had ik parfum besteld --> niet op voorraad. Vervolgens is mijn bestelling door hen geannuleerd, maar heb tot de dag van vandaag geen geld teruggekregen.
Ik bel ze bijna elke dag, stuur wekelijks meerdere emails en als ik ze te pakken heb gekregen dan krijg ik dit te horen: "Mijn manager is er niet dus ik geef het door".

Ik ben inmiddels ook al geblokkeerd op facebook, dus kan niets meer posten op hun pagina.

Aangifte helpt allemaal niet!

pauldeblock

Als niemand aangifte doet, dan helpt het sowieso niet. Mijn voorstel zou zijn om de krachten te bundelen en de vorderingen onder te brengen bij een incasso-bureau. Er zijn er die op no cure no pay basis werken. Neem gerust hierover contact met mij op.

Baz

Bericht door Baz »

Hi Pauldeblock,

Ik heb inmiddels mijn geld teruggestort gekregen!

Ik hoop dat jij snel dit hoofdstuk kunt afsluiten.

Groet,
Baz

pauldeblock

Baz, dank je wel voor de wens

pauldeblock

het bericht van butez is ongepast en slaat nergens op, zeker niet op dit onderwerp

PeterCornelisse

Bericht door PeterCornelisse »

Paul,

Ook ik ben door hen opgelicht.
Op 21 april 2015 heb ik het product “Biotherm High Recharge” bij PARFUM.NL gekocht en hier 43,90 EUR voor betaald. Aangezien het product op korte termijn niet leverbaar bleek, heb ik op 4 mei 2015 de koop ontbonden. De annulering van de order werd door het bedrijf bevestigd.

Tot op heden heb ik nog steeds mijn geld niet terug.
Vele malen heb ik ze vriendelijk verzocht om mijn geld terug te storten. Ik hebt ze vele emails gestuurd, per brief en de laatste 4 weken dagelijks aan de telefoon gehad.
Als je ze belt, neemt Marian of Pamela de telefoon op, die vriendelijk met je meepraten en elke keer steevast beloven het door te geven aan de financiele afdeling. Maar er gebeurt gewoon helemaal niets, het is nu al meer dan 4 maanden geleden.

Op mijn factuur staat het THUISWINKEL WAARBORG logo , terwijl ze daar helemaal niet bij aangesloten zijn.

Op de site klachtenkompas : http://www.klachtenkompas.nl/parfumnl zie je dat de klachten blijven binnenstromen. Het is ongelofelijk, dat dit bedrijf hier zo mee door kan gaan.

Ik heb aangifte bij de Politie gedaan.
Verder heb ik mijn ervaring op TrustPilot https://nl.trustpilot.com/ gezet, dit is een hele serieuze review site. Ik raad in ieder geval iedereen aan beide te doen.

Verder zullen we inderdaad onze krachten moeten bundelen.
Heb je het programma OPGELICHT al gevraagd om hier aandacht aan te besteden ?

pauldeblock

Dag Peter,

Ik heb inderdaad ook mijn ervaring op trustpilot gezet. Daar werd ik steeds weer afgehaald, daar - zo zei men - het bewijs niet volledig was. Ik had alle gegevens aan hen doorgegeven incl een kopie van de betaling. Op het laatst heb ik er maar geen aandacht meer aan besteed. Verder is dit bekend bij het klachtenkompas van de Consumentenbond, de AFM, en nog wat sites. Volgens mij heb ik het programma Opgelicht ook aangeschreven, maar het onderwerp moet wel in de smaak vallen van de redactie.
Krachten bundelen lijkt mij prima.

PeterCornelisse

Parfum.nl vind het niet leuk als er een klacht op TrustPilot staat, ze proberen deze klachten daar weg te krijgen.
Het is mij wel gelukt met de factuur en het mailtje van de annulering.
Ik hoop, dat er meer reacties komen op dit forum.
Met zijn allen moet het toch lukken om deze zaak te stoppen.

pauldeblock

Bij deze roep ik iedere gedupeerde van Parfum.nl op zich bij mij te melden, zodat we gezamenlijk actie kunnen ondernemen!

GarduVin

Bericht door GarduVin »

Goedendag,

Vanuit de Stichting is het platform www.opgeletopinternet.nl ingericht om kopers bij te staan die via internet een product hebben gekocht, maar niets hebben ontvangen. Indien mogelijk bemiddelen wij tussen koper en verkoper over evt. terugbetaling. Daarnaast worden tips gegeven over hoe men veilig via internet aankopen kan doen.

Ik ben vrijwilligster bij www.opgeletopinternet.nl.
Heel vervelend wat u overkomen is. Maar u bent helaas niet alleen hierin. Wilt u zich aub bij ons registreren en een topic openen bij "problemen met particulieren" ? U helpt uzelf en anderen ermee. Mijn collega's zijn zeer kundig in het helpen van internetslachtoffers, en opsporen van verdachte advertenties, namen, adressen etc
Bij ons worden berichten pas verwijderd indien alles opgelost is.
Er bestaat reeds een topic van.

http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... 49.new#new

Met vriendelijke groet, GarduVin

pauldeblock

Ik sta al op dat forum (http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... 49.new#new) maar hoor niets, ik zie alleen het aantal problemen toenemen terwijl de oplichters hun gang lijken te kunnen gaan. Wellicht dat ik toch maar een incassobureau ga inschakelen dat bekend staat om het resultaat.

PeterCornelisse

Ik ben het helemaal met je eens, Paul.
Ik geef ook de voorkeur aan een professionele degelijke partij om dit af te handelen.

PeterCornelisse

Jumbo haalt cadeaubonnen Parfum.nl uit de rekken.
http://www.metronieuws.nl/extra/2015/09 ... -de-rekken

Plaats reactie