LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPLICHTERS FIETSEN-OUTLETMAXX24

joch3m

Re: OPLICHTERS FIETSEN-OUTLETMAXX24

Bericht door joch3m »

Ik heb zojuist aangifte gedaan via mijnpolitie.nl en melding gedaan via ecops.be. Hopelijk komt er wat uit.

Ik ben ook achter hun rekeningnummer gekomen:

IBAN: BE06651155521722
BIC: KEYTBEBB
Tnv. Outlet maxx24.com

Bank is Keytrade bank, ik heb hun al gemaild over dit bedrijf

sandel

Bericht door sandel »

De bestelde fiets is vandaag niet bezorgd. Via Ideal lukt het niet om ons overgemaakte geld terug te krijgen. Inmiddels Outletmaxx24 een mail gestuurd, waarin we de order willen intrekken en het geld terugeisen. Daarnaast ook aangifte gedaan via politie.nl. Uiteraard gaan we ook onze rechtsbijstandverzekering nog inschakelen. Hoop dat we nog iets terugzien van de aanbetaalde € 644,-.

gniles

Bericht door gniles »

Hah, die site van ecops ziet er bijna net zo frauduleus uit als die van fietsen-outletmaxx24 ;)

Ook een leuke certificaatfout als je naar http://ecops.be gaat ipv www.ecops.be

Ik houd het wel bij de nederlande politie.

;)

JohnM

Bericht door JohnM »

Gniles 05-01-15 edit2; ik vind dat de topicstarter wel ERG hard schreeuwt over oplichting terwijl er nog niks is bewezen. Positief maar ook niet negatief.
:( laat het een les zijn, wees alert, ben niet naïef

A&A

Bericht door A&A »

Op 21 en 22 januari zowel per mail als telefonisch contact gehad met deze firma maar ik ben bang dat we nu kunnen aansluiten bij de al vele gedupeerden.

Het was ook bijna te mooi om waar te zijn, en met al onze goede vertrouwen op 22 januari een voorschot van 933,64 overgemaakt voor 2 fietsen.

Het begon bij ons ineens angstig stil te worden dat we geen trace nummer gingen ontvangen, gebeld en gemaild maar daar word niet meer op gereageerd. Hoe vriendelijk en snel de eerste contacten leken, lijkt het nu met de noorderzon te zijn vertrokken.

Inmiddels aangifte gedaan en de Keytrade bank gevraagd om hulp.

Walgelijk dit soort bedrijven en o wat zijn we naïef geweest.

Leuven

Bericht door Leuven »

Dag centjes,
Het ergste is dat deze mannen er gewoon mee wegkomen en ons allemaal uitlachen.
En ondertussen de dikke man aan het uithangen zijn met onze zuurverdiende centen...
Waarschijnlijk zie ik nooit iets terug want de bank was daar duidelijk in een swif onderzoek aan laten vragen.
Mijn bank gaat contact opnemen bij ING maar als die hun klant weigert het geld over te maken naar mijn rekening is het ook over en uit.
Ongelooflijk dat ik zo dom kon zijn.
Misschien moeten we eens afspreken dat we met zijn allen naar Antwerpen gaan en eens verhaal gaan halen bij ROJIN...
Zal niet veel uithalen maar misschien knijpen ze het dan een beetje.
Laat maar weten of je interesse hebt daarvoor.
Groetjes. :twisted:

riggard

Bericht door riggard »

JohnM schreef:
Gniles 05-01-15 edit2; ik vind dat de topicstarter wel ERG hard schreeuwt over oplichting terwijl er nog niks is bewezen. Positief maar ook niet negatief.
:( laat het een les zijn, wees alert, ben niet naïef
Het was toen simpelweg niet met zekerheid te zeggen dat het oplichters waren. Dat was het punt, voorzichtigheid was wel geboden gezien de signalen, keihard zeggen dat iemand een oplichter is zonder bewijs niet.

Kun je achteraf inderdaad wel makkelijk praten.

riggard

Bericht door riggard »

Voor de duidelijkheid... de zaakvoerder woont gewoon in voorburg, zo'n hele adres staat in een eerder genoemd document, dus als je ergens verhaal wilt halen, lijkt me dat een interessant adresje.

Blijkt dat ze dus aardig wat mensen op hebben gelicht, waaronder ik.
Alleen had ik via paypal betaald en naar aanleiding van dit topic een claim geopend. Vandaag heeft paypal in mijn voordeel besloten en mijn geld teruggestort. Ik ben dus schadeloos, maar hoop uiteraard wel dat paypal die hufters aanpakt.

Bij deze dus een stukje positieve reclame voor paypal... misschien een les voor sommigen hier.

Jokekn

Bericht door Jokekn »

Hetzelfde verhaal.
Fiets besteld - zou geleverd worden op 30/01 - uitstel levering tot 02/02 omwille van fout in administratie - 75€ korting en nieuwe leveringsdatum 02/02 - nog steeds geen sms, geen levering. Telefoon afgesloten, geen antwoord meer op mails!

Ik heb vandaag klacht neergelegd bij politie, die aangaf dat website zeer professioneel is en ze eigenlijk heel weinig kunnen doen.
Als tip gaven ze mij:
- een bericht te posten op een forum als deze zodat andere kopers gewaarschuwd zijn
- contact op te nemen met het betalingssysteem (bij mij was dit Mollie) zodat zij snel de geldkraan kunnen dichtdraaien
- en stilletjes hopen dat ik voorschot terugkrijg

Weinig kans op vervolging volgens politie want men host meestal de website op een server die in een land staat met zeer strikte privacyregels waardoor men niet aan de juiste info geraakt en het verhaal daar stopt.

Jokekn

Bericht door Jokekn »

Zo net contact gehad met Mollie (firma die betalingen webwinkels host) en ze zijn op de hoogte van klachten met outletmaxx24 en onderzoeken momenteel de politie de zaak.

EstherLoman

Bericht door EstherLoman »

Een te mooie deal om waar te zijn. Vorige week fiets voor mijn zoon besteld, levertijd zou ca. 14 dagen zijn. Tot op heden nog geen leverdatum doorgekregen. Gelet op alle berichten, gisteren een mail gestuurd om de koop te annuleren en gevraagd eigenlijk gesommeerd om de aanbetaling via Ideal van € 137,-- terug te storten. Benieuwd of deze actie zal worden uitgevoerd (verwacht dat wij naar ons geld kunnen fluiten).

Thomas30

Bericht door Thomas30 »

Voor de politie moet het toch simpel zijn om deze gasten te pakken ,lijkt me? Of zouden ze hier een laag prio-gehalte aanhangen en niks mee doen?
Heb gelukkig vandaag wel m'n geld terug gekregen van de creditcardmaatschappij (hulde :mrgreen: ). Die zullen wel verhaal gaan halen bij die gasten.

joch3m

Bericht door joch3m »

Eerst zal je moeten bewijzen dat Rojin ook daadwerkelijk met deze oplichters te maken heeft, dat wordt nu klakkeloos aangenomen omdat het op de site van outletmaxx24 staat maar misschien hebben ze deze info ook gewoon gejat? Paypal en bankrekening staat op naar van Outletmax24, ben reuze benieuwd wie daar als contactpersoon staat opgegeven.

marco1953

Bericht door marco1953 »

Riggard,

De zaakvoerder woont in Voorbode. Graag zijn/haar volledig adres a.u.b. Met dank !!!

marco1953

Bericht door marco1953 »

Riggard, ik bedoelde uiteraard in VOORBURG :D

Gesloten