LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPLICHTERS FIETSEN-OUTLETMAXX24

joch3m

Re: OPLICHTERS FIETSEN-OUTLETMAXX24

Bericht door joch3m »

Ik heb vandaag de host van de webwinkel getraceerd en gesproken, de eigenaar van de webwinkel is idd Rojin BV met een NL adres. Deze info konden ze mij uiteraard niet geven maar ze hebben mij wel verzocht hun te mailen zodat ze konden uitzoeken wat er aan de hand is en eventueel actie ondernemen

joch3m

Bericht door joch3m »

Hier ook een topic geopend, kan iedereen zich daar ook op melden zodat we een overzicht krijgen. Dit is belangrijk bij aangifte!!
http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... 474.0.html

wodi

Bericht door wodi »

ik heb bij vao een klacht gemeld en dat is hun antwoord:

Geachte .........,

bedankt voor uw melding, echter is het niet bewezen dat dit zo is.
Kunt u ons facturen en correspondentiemails sturen?

Met vriendelijke groet,
Dhr. G.C.J.C. van de Ven
http://www.voakeurmerk.nl

ahh! wat een *** keurmerk en nu pas ik snap het waarom allen maar 2.5 euro per mand kost het. of misschien hebben de kek met outletmaxx gedeeld.

allemaal het zelfde

jacky vaders

Bericht door jacky vaders »

Ik had ook een fiets besteld kreeg mijn geld retour met het verzoek om dit op een andere bankrekening te storten vertrouwde het niet maar toch gedaan ,tot ik bij tros opgelicht zag waarom dat was!!! ik heb toen naar de klantenservice gebeld met het dringende verzoek om mijn geld terug te storten(dit was wel een onvriendelijk gesprek met een paar flinke dreigementen) en tot mijn verbazing kreeg ik mijn geld retour? snap hier ook niets van was een aanbetaling van 425 euro wel kreeg ik het verzoek van Vanesa of ik mijn excuus aan wilde beiden, ik zou morgen mijn fiets krijgen? wie heeft er wel een fiets geleverd gekregen?

RoyB

Bericht door RoyB »

Ik heb nu een aantal mailtjes gestuurd..
Met als laatste mailtje.. "volgens mij ga ik geen reactie meer krijgen van jullie."
Op het moment dat je claim bij Paypal neerlegt reageren ze niet meer via de mail. :).

Daarnaast de pm die ik gestuurd heb via de linkedin heb ik verder ook nog geen reactie op..

Ook hebben ze nog niet gereageert naar paypal over mijn klacht.. Hierop hadden ze gewoon kunnen reageren dat de fiets 02-02 geleverd wordt.. Dan was er niks aan de hand geweest en had Paypal gewoon tot 02-02 gewacht tot de fiets wel geleverd wordt.. Maar de claim blijft staan en het geld blijft geblokkeerd en dat is precies wat ze niet willen.
Er is immers geen fiets te leveren :). Blijft toch mooi systeem dat Paypal, blijf het nog steeds een van de veiligste manieren van betalen..

Dat deze oplichters een manier hebben gevonden dit allemaal te omzeilen, dat kan je paypal mijn inziens niet verwijten . Er moet een termijn zijn wanneer je het geld vrij kunt geven.
Wellicht gaat paypal naar aanleiding van dit geval de veiligheid wat aanscherpen al denk ik dat dit lastig is..

Paypal heeft niet voor niks het account geblokkeerd (Dat doen ze niet zomaar)

RoyB

Bericht door RoyB »

Vandaag ontvangen van Mollie, hun enige betaal mogelijkheid nog:

Bedankt voor uw bericht. Wij controleren al onze klanten op potentiële frauduleuze praktijken. Hierbij zijn signalen, zoals de uwe, uit de praktijk belangrijk. Wij merkten al enige tijd geleden dat er een aantal zaken bij OutletMaxx24 niet op orde waren. Wij hebben hierover ook contact met hun opgenomen om onze zorgen te bespreken.

Ik verwacht dat we op korte termijn tot een conclusie komen. Zal ik u op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen?

Indien u nog vragen heeft horen wij deze natuurlijk graag.

joch3m

Bericht door joch3m »

Hoi Roy,

Hoe zit het dan met die termijn van 45 dagen bij paypal? Is die voor jou dan niet al verlopen? Ik heb 6 december besteld en betaald en zit dus net 1 week uit dat termijn en krijg dus niet mijn geld terug van paypal.

Ik heb trouwens via de host van hun website gezorgd dat de betaalmodule buiten werking is gesteld zodat niemand meer kan bestellen via outletmaxx24. Had ze gisteren gemaild en werd vandaag terug gebeld. Hun kregen de contactpersonen ook niet meer aan de lijn.

Heb vandaag ook geprobeerd outletmaxx te bellen op zowel hun NL als BE nummers. De BE nummers zijn buiten werking en op het NL nummer krijg is een Franstalig antwoord apparaat.

RoyB

Bericht door RoyB »

Hoi Jochem,

De vogel is dus definitief gevlogen... Maandag of dinsdag dus aangifte doen..
Ik heb daarin een klein beetje geluk gehad.. Mijn bestelling was op 15 December..
Omdat het te lang duurde voordat ik mijn spullen kreeg heb ik 2 dagen voor dat de 45 dagen om waren een mail gestuurd naar outlet met de mededeling dat ik nog niks ontvangen had en dus een claim bij Paypal ging neerleggen.

Ook aangegeven dat dit geen probleem hoeft te zijn, maar dit is een garantie dat ik mijn geld niet kwijt ben.
Als zij vervolgens gewoon aangeven dat de fiets 02-02 geleverd wordt. Is er niks aan de hand en wacht paypal tot ik bevestig dat ik mijn fiets binnen heb en wordt de claim afgewezen.
Nu moet ik zeggen dat ik na de claim geen reactie meer van hun kant kreeg :)..

Ik vind het echt heel lullig om te zeggen, maar zie net onderstaande mededeling:
Misschien kun contact opnemen met paypal of jij ook aanspraak kunt maken op die 180 dagen..
Het is wel erg veel pech moet ik zeggen...

=====
Momenteel krijgt een koper nog 45 dagen de tijd vanaf het moment van betalen om een geschil te openen, maar PayPal wil deze tijd verlengen. In een recente beleidsaanpassing staat dat kopers daar nu 180 dagen de tijd voor krijgen. Zo hoopt PayPal gebruikers meer bescherming te bieden. De beleidsaanpassing gaat 29 januari volgend jaar in. (bron: http://tweakers.net/nieuws/99674/paypal ... r-uit.html)
====

joch3m

Bericht door joch3m »

Dan heb jij echt heel veel mazzel Roy, ik helaas niet.

Die 180 dagen zag ik ook opeens langs komen en heb meteen met paypal gebelt met een kleine hoop op terug gave. Maar helaas voor mij gaat die vlieger niet op. Dit geldt alleen voor transactie's tot maximaal 2 weken voor de ingang van die 180 dagen (29 Januari) met nog een hele kleine uitzondering van 6 dagen geloof ik.

Ik heb 6 december betaald en val dus buiten de boot.

Het is wel zaak dat je zowel in NL als BE aangifte doet, meld je ook even via onderstaande link.

Hierdoor staan alle slachtoffers die hun geld kwijt zijn een heel stuk sterker.

http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... 474.0.html
Laatst gewijzigd door joch3m op 30-01-2015 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.

joch3m

Bericht door joch3m »

Alleen al in dit topic tel ik 14 personen die zijn opgelicht door outletmax24.com, ik heb hun allemaal een mail gestuurd met het verzoek aangifte te doen en zit via opgeletopinternet.nl te melden om zo een overzicht over de zaken te krijgen.

RoyB

Bericht door RoyB »

Heb me inmiddels aangemeld..
Moet even wachten tot ik geautoriseerd wordt voor het forum.

Maar mooi balen dat je allemaal over net buiten valt..:S

Thomas30

Bericht door Thomas30 »

Ik ga aankomende week zeer zeker al mijn correspondentie en gegevens bij elkaar zoeken en aangifte doen.

Maarten Witlox

Bericht door Maarten Witlox »

Ik heb nog een nieuw smoes: Mijn fiets kon woensdag 28 januari niet geleverd worden vanwege een communicatiefout tussen outletmaxx en de koeriersdienst. Ik kreeg ook een mail met de keuze uit 2, 3 en 4 februari als vervangende leverdata. Daarna het volgende mailtje gestuurd:

Omdat ik geen bevestiging heb gekregen dat mijn fiets maandag geleverd wordt, en het al een keer verzet is, ga ik ervan uit dat ik opgelicht ben. Daarom ga ik volgende week vrijdag aangifte doen van oplichting als ik mijn fiets dan nog niet ontvangen heb.

Met vriendelijke groeten,
Maarten Witlox

Ik wacht dus nog even af tot vrijdag.
Ik ga ook zeker het topic van Jochem invullen.

riggard

Bericht door riggard »

Mijn fiets had de 28e binnen moeten komen, maar sinds 8-1-2015 niks meer gehoord.

Ik had wel al eerder een claim geopend, naar aanleiding van de berichten alhier, ze hebben tot maandag om te reageren, dan neemt paypal het in behandeling, ben erg benieuwd naar hoe het gaat lopen.

Wel knap zuur, ik denk dat er aardig wat mensen zo het schip in gegaan, zeer geraffineerde werkwijze.

jacky vaders

Bericht door jacky vaders »

Wij waren ondanks uw "optreden" bereid toch nog een fiets aan u te leveren "op factuur" ...u heeft uw geld netjes terug ontvangen! ...en weer ..."een optreden als in de circus"..

"Mijnheer" ..wij zijn hier niet op de markt! ..

Volgens mij staat uw fiets ergens gepland voor een levering volgende week.

Ik zal er nu naar kijken en u nogmaals een bevestiging sturen.

Met vriendelijke Groet,
GUILLAIN

Dit was het antwoord die ik kreeg omdat ik een mail stuurde waar mijn fiets bleef?
Hij mailde later dat deze op dinsdag 06-02-15 geleverd wordt? aangezien deze datum niet klopte mailde ik terug maar daarna geen antwoord meer gekregen.
Dit moet je toch durven schrijven!!!!!

Gesloten