LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nep segway bij bol.com, en gevaarlijk

Plaats reactie
robert segway

nep segway bij bol.com, en gevaarlijk

Bericht door robert segway »

Op 5 december is er bij mij afgeleverd een Segway, die ik heb besteld op bol.com, voor mijn 15 jarige zoon.

Na opladen is hij daarop gaan rijden, en enkele minuten later valt de stroom helemaal uit, en is mijn zoon gevallen op zijn gezicht, en daarbij is ook zijn telefoon kapot gegaan.

Toen thuis in de woonkamer weer proberen, en elke keer valt hij uit n a ongeveer een minuut, en toen eens goed bekeken, en blijkt het helemaal geen echte Segway te zijn, in de advertentie van bol.com, staat ook dat er een blue tooth speaker op moet zitten, die zit er ook niet op, en het is ook niet dezelfde als die in de adv. staat afgebeeld.

Terwijl wij op google hebben gezocht naar Segway kopen, en zijn toen doorverwezen naar bol.com, en daar staat dit model, en er staat duidelijk bij : westway segway, dus we dachten dit is een echt segway model.

Maandag 7 dec. meteen bol.com gebeld, die beloofde me dat ik heel spoedig weer zou worden teruggebeld, dat is inderdaad ook gebeurt, binnen 20 minuten werd ik gebeld door een bedrijf genaamd : justfire.
En die vertelde mij in eerste instantie dat ze een dochteronderneming zijn van Segway, toen ik uitlegde dat dat volgens mij niet kan, omdat de kwaliteit zo slecht is, zei deze meneer dta zijn producten beter zijn dan de segway zelf, en dat mijn zoon is gevallen omdat hij er waarschijnlijk niet mee om kan gaan, toen ik daar tegen in ging, heeft deze meneer gewoon de telefoon opgehangen.

Dus ik weer bellen naar bol.com, en heb hun toen weer uitgelegd dat ze ondeugelijke, gevaarlijke nepproducten aanbieden op hun site ( wat ook nog eens illegaal is volgens mij ? ), en heb hun toen ook gevraagd om mij een echte segway te leveren, want daar heb ik tenslotte voor betaald ( staat ook op de factuur ), en dat ze de telefoon van mijn zoon repareren, of vergoeden.

Maar dat willen ze dus niet, ze willen alleen het aankoopbedrag terugstorten.
En tot op dit moment ( dinsdag 8 dec om 23.20 uur) staat het product nog steeds op hun website, alleen hebben ze de prijs verlaagd van 450,00 naar 385,00 ???????

Kan dit gewoon in Nederland ? nep producten verkopen, die ook nog eens schade, en letsel hebben veroorzaakt ? en daar gewoon mee door blijven gaan, alsof het heel normaal is ?

Jaco L

Re: nep segway bij bol.com, en gevaarlijk

Bericht door Jaco L »

Wel een laat antwoord maar dit onderwerp blijft actueel.

Segway is inderdaad een handelsmerk dat niet zomaar overgenomen mag worden. veel mensen denken dat Segway een soortnaam is zoals auto, fiets enz.
Een echte Segway kost tussen de € 6.000,00 en maar dan € 8.000,00 daarnaast is er de Ninebot Elite deze kost slecht € 3.499,00 en de Ninebot Mini pro € 999,0 de Ninebot one komt ook op € 999,00
Segway is in 2015 overgenomen door Ninebot vandaar dat Ninebot de naam segway wel mag gebruiken. In tegenstelling tot vele andere merken die gebruiken beide namen te pas en te onpas. Als je ergens een Segway of Ninebot tegen komt voor slecht een paar honderd euro wees dan op je hoeden en ga er niet op in.
bovendien zijn Segway en Ninebot de enige die een RDW goedkeuring hebben en waarmee je op de openbare weg mag rijden. (alleen bij een officelele Segway dealer) Wel ff verzekeren

[URL verwijderd door moderator]

Plaats reactie