LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mysaveaccount.com ervaring?

Keona

Re: mysaveaccount.com ervaring?

Bericht door Keona »

Danku! Ik ga morgen eens bellen naar testaankoop en horen wat ze zeggen! Heb in ieder geval ook alle mails nog staan van hen en de aanmaningen! Ben eens benieuwd

Leo_G

Bericht door Leo_G »

Ik probeerde ook e.e.a. in te voeren bij testaankoop maar kreeg tot 10x toe een error/ fout. Maar ik neem aan dat niet 'iedereen' dit hoeft te melden bij testaankoop toch? Laat even weten wie dit tot nu toe gedaan hebben en wat er tot nu toe uit is gekomen

2joepies2

Bericht door 2joepies2 »

Wat een gedoe, vandaag mn eerste aanmaning gehad van CIB.

ik heb in februari een bedrag laten storneren van 105, euro van een bedrijf die ik niet kende. Toen ik belde kreeg ik te horen dat ik op 11 januari ben gebeld, heel vaag kwam het gesprek weer boven. Ik was toen aan het afkicken van mn medicijnen en kan nauwelijks iets van het gesprek herinneren en kan mij ook niet voorstellen dat ik mn rekeningnummer heb gegeven, want die weet ik niet uit mn hoofd. Ik heb een email gestuurd dat ik niets van ze wilde en dat ik geen account heb.

Jullie weten vast wel wat ze mij melde, ik heb kort uitgelegd wat mn verhaal was, maar hier heb ik geen bericht meer over ontvangen.

Nu dus een aanmaning en moet 1,77 rente betalen en 40 euro buitengerechtelijke kosten. Dus binnen 5 dagen 146,77 betalen. En dit ga ik dus niet doen nadat ik zoveel mogelijk heb gelezen van jullie en sta ik aan het begin van het project!
Wel de dreiging van mocht de betaling uitblijven dan wordt negatief geregistreerd, waardoor u in de toekomst enz enz. daar krijg ik wel de kriebels van!

Bedankt voor alle aanbevelingen, ik voel mij wel gesteund!

social knight

Bericht door social knight »

2joepies2,

blijf het been stijf houden en je zeker niet laten intimideren. ik ben ondertussen aan mijn derde aanmaning toe en hebben ondertussen gedreigd wanneer dit alles zonder gevolg bleef het dossier door te geven aan het centraal invorderingsbureau in Nederland. Nu ze doen maar . In elk geval zien ze rooie euro van mij.
ik heb hen een modelbrief gestuurd van test-aankoop waarin ik zeker de som van 95€(intussen al opgelopen tot 100€)
betwist en ook het betalen van deze som voor de aanmaak/gebruik van een account. Tot nu toe kreeg ik een antwoord dat ze mijn emailadres niet konden terugvinden voor het gebruik van hun account. nu ik had hen een mail gestuurd vanuit mijn private mailbox en dat vonden ze niet terug. ik had namelijk altijd contact met hen via werk e-mailadres.
ik laat het voorlopig hierbij en wanneer ze weer boven water komen bel ik onmiddellijk naar test-aankoop juridische afdeling om bijstand. De juristen van test-aankoop hebben me al twee maal gebeld met de vermelding om zeker niks te betalen en hun brief door te sturen wanneer ze weer eens reageren/dreigen. :lol:

Snooper

Bericht door Snooper »

Weer een brief ontvangen van CIB (Centraal Invorderings Bureau) met de melding " Aankondiging dagvaarding voorwerk ten aanzien van uitbrengen dagvaarding op bovenstaand adres voorts de vordering wordt geëffectueerd middels beslaglegging op roerende en onroerende zaken"
Hier wordt je toch wel bang van ,
In brief staat ook dat de zaakdoende en wonende te Kocasinan, Kayseri.
Ergens op het Turkse niemandsland ?
Nu maar zien wat hun volgende move zal zijn.

msazijnoplichters

Bericht door msazijnoplichters »

Zware woorden om indruk te maken, en vooral te intimideren, volgens mij een laatste poging.

En dan nog: ze hebben een automatische incasso /domiciliering laten doen. Vraag eens dat bewijs op dat jij getekend zou hebben .... Je hebt niets getekend --> valsheid in geschrifte, poging tot diefstal ??

Ten tweede, een dagvaarding moet (althans in België) betekend worden door een deurwaarder dacht ik. Gewoon niet op reageren denk ik. Ik heb nog niemand op het net gevonden die effectief een deurwaarder op bezoek heeft gekregen van mempay/cib etc

red.one

Bericht door red.one »

Snooper,

En dat niet alleen, benader eens één van de door hun zogenoemde aangesloten bedrijven.
Heb ik ook gedaan, met de vraag of zij daadwerkelijk zijn aangesloten,en dit was hun antwoord.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij hebben het volgende voor u uitgezocht.
Wij hebben absoluut geen samenwerking met My Save Account, zo te zien zijn het inderdaad oplichters en gebruiken zij ons logo dus onterecht.

Wij hebben hun aangegeven dat zij per direct ons logo van hun site dienen te verwijderen.

Misleidende handelspraktijken

Uit de wet volgt allereerst dat een handelspraktijk oneerlijk is als deze misleidend is. Van een misleidende handelspraktijk kan in twee gevallen sprake zijn:

Als feitelijk onjuiste informatie wordt verstrekt.

Of als juiste informatie wordt verstrekt die de gemiddelde consument toch kan misleiden, bijvoorbeeld door de presentatie daarvan.

Hoop dat jij je een beetje gerustgesteld voelt door dit

Snooper

Bericht door Snooper »

Vandaag "Aankondiging Dagvaarding" , maar als snel ben kan ik nog wel even betalen.
Ik denk dat ik vannacht niet kan slapen.
Ben benieuwd wat de volgende stap zal zijn.
Komen ze misschien zelf op de koffie, helemaal uit Turkije ?
We wachten af.

social knight

snooper ,

wel toevallig,kijk eens wat cib mij vandaag gestuurd heeft:
Dossier 156587511/Mempay B.V. inzake MySaveAccount

Geachte heer Wit,

Mempay B.V. inzake MySaveAccount wendde zich tot ons betreffende een vordering welke nog niet door u is voldaan, hoewel de betalingstermijn reeds is overschreden. De vordering is aan ons incassobureau overgedragen met het verzoek de schuld te incasseren, eventueel middels een gerechtelijke procedure. Onlangs bent u hierover per brief geïnformeerd. U heeft hierbij geen gehoor gegeven aan de betalingstermijn.

Om verdere kosten te voorkomen dient u het totaal verschuldigde bedrag ad. € 146,68 via onderstaande link direct te voldoen. U kunt het bedrag ook overmaken naar bankrekeningnummer NL35 RABO 0132 0722 97.

Indien u het bedrag contant wilt voldoen kunt u bij alle grenswisselkantoren (GWK travelex) en postkantoren in Nederland contant geld storten.

Reacties op dit e-mailbericht dient u uitsluitend te richten aan het Centraal Invorderings Bureau door te reageren op dit e-mailbericht, via de website http://www.aanmaningontvangen.nl of telefonisch op 010-4145444.

In afwachting onder reserve van alle rechten en weren,

Hoogachtend,

Mevr. J. Polder
Centraal Invorderings Bureau
Jan Leentvaarlaan 65-67
3065 DC Rotterdam
T: 010 - 4145 444
E: [email protected]

ik denk dat dit begint vervelend te worden want standaardbrief voor iedereen die volhardend is in de boosheid.
heb ondertussen klacht neergelegd bij test-aankoop in België met omstandige uitleg van hun doen en laten en te vorderen som meegedeeld aan hen. Hopelijk komt hun team van juristen nu in actie want ik begin hun circus beu te worden. :lol:

hompy4

Bericht door hompy4 »

:D

ja het is ..allemaal duidelijk bedankt voor de belgische info en ZIJ blijven het proberen .

Jammer dat RADAR / TROSOPGELICHT/KASSA in Nederland geen standaard brieven hebebn die wij als consument aan Mysaveaccount of het incasso bureau kunne nzenden..

Misschien een tip ???
Suc6 allen en laat u niet gek maken

Helaas heb ik 1 deel van de rekening voldaan............

Anton Hompe
Almere

Champ83

Bericht door Champ83 »

Kreeg toevallig van de week een sms. Wist niet dat ze ook al konden smsen.
Heb ook een mail ontvangen waarin ze aangeven dat ze het uit handen gaan geven voor een rechterlijke procedure.
Ik heb besloten om maar niet meer te reageren. Ik zie wel waar ze mee aan komen.

Moet zeggen dat ik snachts nog lekker kan slapen. :lol: :lol:

julian22

Bericht door julian22 »

Hallo allemaal,
Ik wil ook mijn nare ervaring met MySaveAccount met jullie delen.
Ik ben twee maanden geleden door deze firrma telefonisch benaderd. Ik ben buitenlander en kon de medewerker niet goed volgen. Het is gebleken dat in Nederland kan wel een contract telefonisch afgesloten worden middels een opname. Dat wist ik niet omdat tot nu toe alle contracten die ik ook telefonisch afsluit, krijg ik daarna altijd op papier per post om eventueel te ondertekenen. Dus ik verwachtte niet dat dit alleen maar middels een opgenomen gesprek, kan gedaan worden.
Toen de problemen met de betaling van 95 euro zijn begonen, heb ik van de firma per mail gekregen dat ik ook een mail met inloggegevens zou hebben gekregen en binnen 14 dagen tijd heb gehad om mijn account af te zetten. Pas toen heb ik ontdekt dat alle mails vanuit MySaveAcoount in de spam folder terechtkwamen, maar de spam-mails verwijder ik altijd per direct zonder te lezen. Dus ik heb nooit kans gehad om mijn account af te zeggen. Maar deze argument kon hun niet schelen. Omdat ik de manier waarop MySaveAccount mij heeft behandeld niet correct, zelfs fraudulent vond, heb ik eerst een klacht naar de Fraudehelpdesk gestuurd. Zij hebben mij geadviseerd om een klacht bij de ConsuWijzer in te dienen, wat heb ik gedaan. Verder, omdat ik een aanmaning van de CIB heb gekregen, heb ik ook daar een bezwaar gemaakt. Vandaag heb ik het volgende bericht van CIB gekregen:

"Het Centraal Invorderings Bureau heeft zich teruggetrokken in deze zaak en doet niet langer zaken met MySaveAccount. U kunt zich met uw bezwaar wenden tot MySaveAccount zelf.

Met vriendelijke groet,
Centraal Invorderings Bureau"

Ik ben niet van plan om verder een contact met MySaveAccount te zoeken. Voor mij is de casus gesloten.

Vanaf nu als ik een onbekend persoon aan de lijn krijg, zal ik meteen het gesprek onderbreken. Dat is mijn advies voor iedereen.

Gr

hompy4

Bericht door hompy4 »

Bedankt Julian22

Weer goed nieuws in deze slepende zaak , hopelijk zullen de incasso firma's ook opgeven en kan deze fraude firma het land en de wereld uit gegooid worden #

Suc6 allen

Anton

social knight

julian22,

het doet mij goed te lezen in je reactie dat CIB zich bij deze uit de zaak van my save account terugtrekt want ik heb een mail en brief gekregen van hen met gerechtelijke procedure bij niet betaling.
Welnu ze kunnen allemaal achter hun 146,68€ fluiten na wat ik allemaal op dit forum gelezen heb.
ik ben eens benieuwd,ik moet uiterlijk voor maandag eerstkomend betalen zo niet volgt er een gerechtelijke procedure.
wat ook opvalt is wanneer ik de e-mail van CIB en de brief van CIB naast elkaar leg deze niet hetzelfde zijn qua drukkingsmiddelen,vond dat wel opvallend en tevens amusant hoe dom(of vindingrijk zo je wil) ze zijn om verschillende formuleringen te gebruiken om toch maar aan hun geld te raken.
is er trouwens bij iemand al een gerechtsdeurwaarder aan de deur verschenen in deze zaak? :roll:

Plaats reactie