LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mysaveaccount.com ervaring?

Snooper

Re: mysaveaccount.com ervaring?

Bericht door Snooper »

Heb ondertussen de 2e brief gekregen van het CIB (Centraal Invorderings Bureau)
De gaan over tot dagvaarding door onze deurwaarder. De kosten bedragen hiervan minimaal € 600.-
Daarnaast zal ik negatief worden geregistreerd waardoor in de toekomst voor aanschaf van bepaalde aankopen, leningen en/of hypotheekvoorzieningen worden uitgesloten.
Bla, Bla, Bla.
We zullen zien wie aan het langste eindje trekt.

hompy4

Bericht door hompy4 »

:? Ik had vanavond contact met OXXIO een stroomberdrijf in Nederland en daarbij een contract genomen en die gaf aan dat een bandopname niet meer mocht van de Nederlandse wet omdat daar in geknipt en geplakt kan worden.
Dus nu nemen ze met de klant telefonisch alle gegevens door en sturen per direct een mail met alle gegevens er in [ bijlag met de voorwaarden ] en als je AKKOORD gaat dien je de mail te beantwoorden.

Dus misschien dat de band opname van MYSAVEACCOUNT ook ongeldig zijn.

We houden contact en misschien dat een tv uitzending van OPGELICHT / RADAR of KASSA uitkomst bied.

vr.gr.
Anton Hompe
Almere

hompy4

Bericht door hompy4 »

:idea: Vandaag een mail gestuurd naar het ministerie van justitie en daar het verhaal voorgelegd .
Ook had ik al via OXXIO gehoord dat ze tegenwoordig die band opnames niet mogen gebruiken en ik had mijn account niet geactiveerd en dacht tijdig opgezegd maar hun hebeb n1 dag na het telefoongesprek het account zelf geactiveerd en ik HAD er dus gebruik van kunnen maken zeggen ze.
Ik hoop dat justitie duidelijk kan geven/
Mijn bedrag was 95,- en met administratiekosten en incasso kosten tot nu toe 135,- en het account kan je niet gebruiken.

Rare jongens daar.
Er is ook een saveaccount.nl maar die heb ik aangeschreven en zeggen hier niets mee van doen te hebben en vragen ook geen vergoeding.

We houden contact en SAMEN staan we sterk !!!

VR.GR.
Anton :wink:

Champ83

Bericht door Champ83 »

Ik heb al een hele tijd niets meer van hen vernomen. Misschien dat de boodschap duidelijk was.
Ben ook nooit gebeld door ze of door een incassobureau. Wel 2 keer een brief gehad van MKB incasso.
Heb daar een reactie op verstuurd maar nooit een reactie van die meneer van Wijnen mogen ontvangen.
We zullen wel weer zien hoe dit verder gaat. De consumentenbond geeft aan dat we het niet hoeven te betalen. Dus dat ga ik dan ook niet doen.

@hompy. Het is toch raar dat ze je gaan bellen of je je nog wel aan de verplichting gaat houden.
Ik weet wel iets van incasso af. Normaal gesproken belt een incassobureau je niet op of je je nog aan je verplichting gaat houden. Beetje raar vind ik dat.

Wordt vervolgt.

social knight

Bericht door social knight »

champ83,

heb net hetzelfde voor. geen contact meer sinds nu toch al een tijdje maar ik wacht nog af. in ieder geval werd er mij duidelijk vermeld: van wanneer ze (incasso) mij weer contacteren moet ik deze mail doorsturen naar test-aankoop juridische dienst en dan gaan zij het heft in eigen handen nemen. :roll:

red.one

Bericht door red.one »

Bij mij hebben ze het CIB ingeschakeld.
Netjes een bezwaarschrift ingediend, krijg ik een mail dat mijn Betalingstermijn is overschreden, en om verdere kosten te voorkomen direct wil betalen.
Toch wel een zeer correcte handelswijze.....niet.

Unknown01

Bericht door Unknown01 »

Het is al een maand geleden dat ik een mail kreeg met dat MKB een gerechtelijke procedure gaat starten als ik niet betaal. Sindsdien nooit meer gebeld of wat gehoord (alleen een sms).

Het is heel duidelijk dat als je het gewoon negeert ze het vanzelf laten want ze weten dat ze er niet tegen kunnen vechten. Voor mij is de zaak afgesloten.

Mensen maak je aub niet druk om die mensen en geniet van het leven.
Ze hebben grote woorden maar doen uiteindelijk niks.

hompy4

Bericht door hompy4 »

:roll: DIT WAS MIJN ANTWOORD VANDAAG VAN HET INCASSO BUREAU ...........: Geachte heer Hompe,

Helaas zijn de kosten van incasso niet in mindering te brengen. U wilt ook graag
antwoord op uw mail en wij hebben recht op een vergoeding voor de kosten die wij
maken voor onze werkzaamheden. Dat heb ik u telefonisch uitgelegd.
U kunt stress voorkomen door zich bij de situatie neer te leggen en het te
accepteren zoals het is. Wij brengen u geen medische kosten in rekening, en door
uw e-mails te beantwoorden voorkomen wij voor u telefoonkosten.
Wij wensen u rust en gezondheid toe, wellicht kunt u daar zelf enige invloed op
uitoefenen door niet steeds met de vordering bezig te zijn maar het los te
laten.
Wij handhaven de betalingsregeling zoals deze u zojuist is toegezonden en wensen
u beterschap.
Wij zullen niet meer reageren op uw e-mails daar wij ons standpunt inhoudelijk
niet wijzigen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice MKBusiness.

hompy4

Bericht door hompy4 »

:wink: Sorry .had natuurlijk eerst mijn eigen mail op deze pagina moeten zetten voor dat ik HUN antwoord vermelde
suc6 allen #

Mijn mail was : Beste

Ja maar dan betaal ik nog het gehele bedrag en dat was de afspraak niet.

Ik ben hier nu 3 maanden mee bezig en dat kost me veel kracht en narigheid en ik
zie nog steeds geen tegemoetkoming . mede leven van u kant .

Mijn hart medicatie is opgevoerd door alle stress en onbegrip die jullie
veroorzaken.

Straks moet ik nog bij jullie een rekening in dienen van mijn Medische kosten ,
telefoonkosten .

Graag duidelijke afspraken op papier.

Ik heb begrepen dat de Nederlandse Regering niet AKKOORD meer gaat met band
opnames om dat daar in geknipt & geplakt kan worden [ dat was ook mijn gevoel
bij mijn band opname waar mijn zinnen niet in stonden ]

Graag dit voor leggen aan uw opdrachtgever [ als deze tenminste los va nu staat
en geen 2 onder 1 hoedje firma is ].

Ik wacht af en wil duidelijk alles op papier hebben en niet meer via mail en
telefonisch want dat geeft teveel ruis op de lijn.

B.V.D & VR.GR.
Anton Hompe
Almere

T.A.V. JUSTITIE

BIJLAGE : Goede dag ik had een vraag over telefonische colportage en afspraken
via een band opname .
De fa MYSAVEACCOUNT.COM verkoopt voor €95,- een account waarbij je korting kan
krijgen bij internet aankopen.
De bedenktijd die ze aangeven klopt niet en het opzeggen lukt ook niet en de
95,- word van je rekening afgeschreven .
ík dacht dat ik opgezegd had en ik heb mijn gegevens niet gebruikt om het
account te activeren.
Daarom heb ik de band opname opgevraagd met het verkoop gesprek en ik dacht dat
die verknipt was.
Nu word er gedreigd door het incasso bureau wat ze ingeschakeld hebben omdat ik
de 95,- terug geboekt heb met een deurwaarder.
Graag hoor ik hoe het zit met de Nederlandse Wet op dit gebied en wat wel en
niet mag.
Vast bedankt voor uw antwoord en in afwachting daarvan verblijf ik hoogachtend
Anton Hompe Almere

social knight

zit ondertussen aan mijn derde aanmaning, deze keer schriftelijk.
begint echt leuk te worden om volgende reden:
deze keer kvknummer: 61773247 en niet 24484046(zoals bij vorige aanmaningen)
en ook btw: NL200191044B88 en niet NL812881267b01(zoals bij vorige aanmaningen)
ook geen officiële adresgegevens op de ingebrekestelling
wat ook opvalt is als je mempay(incasso) wil aanschrijven via e-mail je ze niet kan bereiken want het opgegeven emailadres is niet bestaande([email protected]) heb dan maar doorgestuurd naar [email protected] bij niet betaling binnen de 5 dagen wordt alles doorgestuurd naar CIB Rotterdam Waar heb ik dat nog gelezen? :lol:
kortom ik heb de standaard mail gebruikt die test-aankoop mij doorgestuurd heeft en ben eens benieuwd hoe zij gaan reageren. Bij de volgende reactie neem ik resoluut de telefoon en bel de juridische dienst van test aankoop en laat hen alles overnemen . zij hebben ondertussen alle briefwisseling die er gebeurde tussen mij en my save account en mempay. :P
het moet eens stoppen en bij mij is dit hier. :oops:

red.one

Bericht door red.one »

Mempay en het CIB ook weer zo'n bedrijf uit de categorie dubieus.
Is gewoon een en hetzelfde bedrijf.

Centraal Invorderings Bureau
Jan Leentvaarlaan 65-67
3065 DC   Rotterdam

Mempay onderdeel van Billink BV
Jan Leentvaarlaan 65
3065 DC Rotterdam
010 414147
https://www.google.nl/search?q=mempay+ ... 1&ie=UTF-8

hompy4

Bericht door hompy4 »

:( Beste heer Hompe

Hartelijk dank voor uw bericht aan ConsuWijzer. U wilt graag een klacht indienen over een bedrijf en advies over uw situatie. Wij hebben onderstaande informatie van u ontvangen.

Onderwerp van uw bericht: geknipt in bandopname telefonische verkoop
Betrokken bedrijf: MYSAVEACCOUNT.COM

U hebt ons het volgende geschreven:

Telefonisch benaderd door deze firma om een dienst af te nemen voor 95,-en dan zou je korting krijgen op aankopen bij veel bekende bedrijven.
Ik heb mijn gegevens voor het account nooit geactiveerd en opgezegd maar hun zeggen te laat omdat de dienst inging toen ik de mail met inloggegevens ontvangen had.
Er word meteen extra kosten opgelegd en je kan ook niet meer gebruik maken van de dienst.
Op mijn reactie dat door mijn CVA van begin 2014 ik wat warrig ben en het overlijden van mijn Moeder begin 2015 ik alles niet goed kon volgen werd niet gereageerd maar wel meteen een incasso bureau en 35,- extra kosten
Ik heb de band opname opgevraagd en vond dat er een stukje uit gehaald was.
nergens word op gereageerd en het bedrijf is haast niet te bereiken .
op de site opgelicht.nl staan veel voorvallen als de mijne en deze mensen worden ook belaagd door deurwaarders en kunnen geen fatsoenlijk contact met het verkoop bedrijf krijgen .
Hopelijk kan de wetgeving hier in uitsluitsel geven en programma opgelicht. radar en kassa hier aandacht aan besteden.
Graag uw advies en melding op de site om de mensen te waarschuwen voor de slechte praktijken van MYSAVEACCOUNT.COM

B.v.d.

social knight

ja red one,

ik had het al door en nu bevestig je dit:
het zijn allemaal bedrijfjes onder één dak.
ik moet zeggen dat ik contact opgenomen heb in België met test-aankoop en dat deze nu verder deze zaak gaan opvolgen.
volgens hen moet je zeker geen contact opnemen met die incassobureaus want dat haalt niks uit.
ik heb wel van hen een modelbrief gekregen om die heren van my save account het eens duidelijk te maken dat ze op het randje van de wetgeving bezig zijn. Ook werd er me vermeld dat ik zeker geen alleenstaand geval was.
nu ik heb van mempay(zogezegd) een brief ontvangen met ingebrekestelling en wanneer ik binnen de 5 dagen niet zou betalen zij alles in de handen van CIB(weer zo'n incassobureau) zouden geven. met verhoging van de kosten. Ik zit nu aan 100€
deze brief zal ik nu naar test-aankoop scannen met de vraag om actie.
in ieder geval heb ik de modelbrief naar my save account gestuurd om mijn ongenoegen te laten blijken met de gang van zaken
maar ben bijna zeker dat ik de geijkte antwoorden al zal lezen en dat ik de termijn van opzegging binnen 14 dagen niet gerespecteerd heb.
wordt ongetwijfeld vervolgd,in ieder geval van mij zien ze geen enkele euro. :lol:

hompy4

Bericht door hompy4 »

TER INFO ;

LANG VERHAAL MAAR IK HAAL ER UIT DAT DE TELEFOONVERKOOP WEL GELDIG IS , WAT DENKEN JULLIE ?
VR.GR.
Anton Hompe
Almere
......Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument

Geachte heer Hompe,

Hartelijk dank voor uw bericht van 21 maart 2015. Hierin geeft u aan dat u telefonisch bent benaderd door het bedrijf MySaveAccount. U hebt uw gegevens voor het account nooit geactiveerd. U hebt het account opgezegd. De ondernemer stelt dat u dit te laat hebt gedaan en heeft een incassobureau ingeschakeld, waardoor u € 35,- extra kosten moet betalen. U hebt de bandopname opgevraagd van het telefoongesprek. U bent van mening dat er in deze opname is geknipt. U hebt geprobeerd in contact te komen met de ondernemer, maar zij zijn slecht bereikbaar.
U wilt hiervan melding doen bij ConsuWijzer. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden. Ook vraagt u ons om advies. In deze e-mail vertellen we u wat we met uw klacht doen en wat uw rechten zijn als consument. En we vertellen u wat u kunt doen om uw probleem op te lossen.

Uit uw e-mail komt niet duidelijk naar voren of vóór of na 13 juni 2014 telefonisch bent benaderd. Wij gaan er nu vanuit dat u na 13 juni 2014 telefonisch bent benaderd door MySaveAccount. Onderstaande informatie is dan ook op die situatie van toepassing en geeft informatie over uw rechten als consument. En we vertellen u wat u kunt doen. Is uw situatie toch anders? Neem dan telefonisch contact met ons op zodat wij u een advies op maat kunnen geven.

Wat gebeurt er met uw melding?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Wat heeft ACM aan uw melding?
Voor ACM is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. De toezichthouder gebruikt uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u ACM ook bepaalde vragen te beantwoorden:
•in welke sectoren zijn de meeste problemen?
•welke bedrijven houden zich niet aan de wet?
•waar moet de toezichthouder iets aan doen?

Wat doet ACM met mijn melding bij ConsuWijzer?
Als ACM één of meer meldingen over een bedrijf krijgt, kunnen de volgende dingen gebeuren:
•ACM gaat een onderzoek doen naar een bedrijf;
•ACM kan bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
•ACM kan een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
•ACM kan via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.

Lossen ConsuWijzer en ACM uw probleem met een bedrijf op?
Nee. ConsuWijzer geeft u advies over uw rechten en hoe u uw recht kunt halen. U kunt dan zelf actie ondernemen om uw probleem op te lossen.

Ons advies

Een ondernemer belt u met een aanbod. U zegt "ja". Hebt u nu een overeenkomst gesloten?
Zegt u "ja" op een aanbod dat een ondernemer aan de telefoon doet? Dan sluit u meestal een overeenkomst. Sommige overeenkomsten kunnen niet alleen aan de telefoon worden afgesloten. De overeenkomst is dan pas geldig als u schriftelijk hebt ingestemd met het aanbod. Schriftelijk instemmen betekent dat u laat weten dat u akkoord gaat met het aanbod. U doet dat bijvoorbeeld door een handtekening te zetten op een contract. Of door een e-mail te sturen naar de ondernemer waarin u schrijft dat u akkoord gaat.

Wanneer moet u schriftelijk instemmen om aan een overeenkomst vast te zitten?
Dit is zo als u ingaat op een aanbod voor:
- Het geregeld leveren van diensten. Bijvoorbeeld een telefoonabonnement of een contract met een glazenwasser die iedere maand uw ramen komt zemen.
- Het geregeld leveren van energie, water of stadsverwarming.

Hoe werkt het als er een schriftelijke instemming nodig is voor het sluiten van een overeenkomst?
Belt een ondernemer u met een aanbod voor het geregeld leveren van diensten? Of voor het geregeld leveren van energie, water of stadsverwarming? En hebt u interesse in het aanbod? Dan kan de ondernemer u het contract toesturen. En alle informatie die erbij hoort. Dit kan per brief of per e-mail. U sluit een overeenkomst als u het contract schriftelijk bevestigt, bijvoorbeeld door uw handtekening op het contract te zetten en het aan de ondernemer terug te sturen. U kunt de ondernemer ook een e-mail sturen waarin u schrijft dat u op het aanbod in gaat, bijvoorbeeld als u het contract per e-mail hebt gekregen.

Hebt u geen schriftelijke instemming gegeven terwijl dat wel moet? En krijgt u toch een rekening?
Dan is er geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. U hebt geen overeenkomst. U hoeft dus ook niet te betalen en u zit nergens aan vast.

Wat kunt u doen als de ondernemer zegt dat u toch een overeenkomst hebt?
Weet u zeker dat u geen overeenkomst hebt met de ondernemer? Dan hoeft u eigenlijk niets te doen. Vaak is het wel verstandig om in ieder geval te laten weten dat u het niet eens bent met de rekening. Wilt u toch iets doen? Dan kunt u de volgende stappen nemen.

• Bespreek uw klacht eerst met de ondernemer. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.
•Schrijf de ondernemer een brief met daarin uw klacht. Zet in de brief de volgende informatie:
? dat u stelt dat u geen overeenkomst hebt met de ondernemer
? dat dit ook de reden is waarom u de rekening niet betaalt
? dat de ondernemer moet bewijzen dat u wel een overeenkomst hebt gesloten.
? dat u een reactie op uw brief wilt voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de ondernemer geeft moet redelijk zijn.

•U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd.
•Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl
•Hebt u een rechtsbijstandsverzekering en komt u er niet uit? Dan kan deze u misschien helpen.

Wat is een automatische incasso?
Automatische incasso betekent dat u toestemming geeft aan een bedrijf om geld van uw rekening af te schrijven. Automatische incasso heet ook wel een machtiging. Een automatische incasso kan eenmalig zijn, maar ook regelmatig. Hebt u een abonnement op een tijdschrift, dan haalt het bedrijf bijvoorbeeld ieder kwartaal een bedrag van uw rekening af. Dat is dan een regelmatige incasso. We noemen dit ook wel een doorlopende machtiging.

Hoe geeft u vanaf 1 augustus 2014 toestemming voor automatische incasso?
Vanaf 1 augustus 2014 gelden er nieuwe regels voor automatische incasso. Vanaf die datum moet u altijd schriftelijk toestemming geven voor automatische incasso. Dat betekent dat u een formulier moet ondertekenen om toestemming te geven. Sluit u een overeenkomst via internet of via de telefoon? Dan kan het bedrijf u voor de toestemming bijvoorbeeld een antwoordkaart sturen die u moet ondertekenen en terugsturen.

U hebt vóór 1 augustus 2014 toestemming gegeven voor automatische incasso. Moet u nu opnieuw toestemming geven?

Nee, dat hoeft niet. Banken hebben afgesproken dat deze machtigingen na 1 augustus 2014 nog steeds geldig zijn. Vóór 1 augustus 2014 moest u in de meeste gevallen ook schriftelijk toestemming geven voor automatische incasso. U kon in sommige gevallen wel telefonisch toestemming geven. Maar alleen als u al eerder contact had gehad met het bedrijf. En als u belde met een vaste telefoon.

U wilt geld terug laten storten op uw rekening, kan dat?
Ja. De meeste bedragen die automatisch van uw rekening zijn afgeschreven, kunt u binnen 56 dagen laten terugstorten. Dit noemen we ook wel storneren of terugboeken. U hoeft dan niet te zeggen waarom u dat doet.

Wilt u geld terug laten storten? Stuur dan een kaartje naar uw bank. Hiervoor zijn speciale kaarten gemaakt die u bij uw bank kunt krijgen. Bankiert u via internet? Dan kunt u het bedrag zelf via internet terugstorten.

Let op: Hebt u een overeenkomst gesloten en afgesproken dat u iets moet betalen? Dan hebt u een betalingsverplichting. U kunt het geld dan wel terug laten storten, maar u moet het bedrag ooit betalen. Het bedrijf kan u daarvoor een herinnering of aanmaning sturen.

Wanneer kunt u het geld niet laten terugstorten?
In de volgende situaties kunt u geld niet laten terugstorten:
•Doet u mee aan een kansspel en hebt u daarvoor een machtiging gegeven? Dan kunt u het bedrag niet laten terugstorten.
•Hebt u vóór 1 augustus 2014 toestemming gegeven voor een eenmalige incasso? Dan kunt u het bedrag ook niet laten terugstorten.

Er is onterecht een bedrag van uw rekening gehaald. Wat kunt u doen?
Soms komt het voor dat er geld van uw rekening wordt gehaald, terwijl u daar geen toestemming voor hebt gegeven. Dit wordt ook wel een onterechte incasso of een onrechtmatige incasso genoemd. Dan kunt u het geld terug laten storten op uw rekening. Dit is dus een andere situatie dan wanneer u zelf een betaling wilt storneren of terugboeken. U kunt binnen 13 maanden nadat het bedrag is afgeschreven het geld terugvragen.

Wat kunt u nog meer doen als u te maken hebt met een onterechte incasso?
Bespreek uw klacht eerst met de ondernemer. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.
•Ga naar uw bank. Uw bank moet het geld voor u terugstorten. Uw bank controleert namelijk eerst of u een geldige toestemming hebt gegeven voor automatische incasso. Hebt u geen toestemming gegeven? Dan stort de bank het bedrag terug op uw rekening. Het duurt meestal een maand voordat het geld weer op uw rekening staat.
•Schrijf de ondernemer een brief met daarin uw klacht. U kunt de brief het beste aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd. Zet in de brief de volgende informatie: ◾Dat het bedrag onterecht van uw rekening is gehaald, omdat u daarvoor geen toestemming hebt gegeven.
◾Dat u daarom het geld hebt laten terugstorten door uw bank. Vraag een reactie voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de ondernemer geeft moet redelijk zijn.

Meer lezen over de toezichthouder ACM?
Meer informatie vindt u op onze website www.consuwijzer.nl. Op de homepage staat een link naar de pagina Over ons. Daar staat meer informatie over ConsuWijzer en ACM.

Welke acties heeft ACM de afgelopen jaren ondernomen?
Wilt u weten welke acties ACM de afgelopen jaren heeft ondernomen dankzij uw meldingen bij ConsuWijzer? Kijk dan op www.consuwijzer.nl.

Hebt u nog vragen?
Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100434168. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70

Volg ons op:
www.consuwijzer.nl
facebook.com/consuwijzer
twitter.com/consuwijzer

.........................................

red.one

Bericht door red.one »

Hompy,

Ik had enige tijd geleden telefonisch contact met consuwijzer, daar kreeg ik te horen dat er wel degelijk een schriftelijke overeenkomst moet zijn voor mysaveaccount en dat zelfs een handtekening nodig was voor de automatische incasso.

Plaats reactie