LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LayBeany.com bezorgd niet

Plaats reactie
Roy1989

LayBeany.com bezorgd niet

Bericht door Roy1989 » 06-07-2016 11:24

Onlangs voor mijn vakantie 2 opblaasbare bedden besteld via de website LayBeany.com.

Na 2 weken te hebben gewacht op de bedden contact gezocht met de website. Er werd niet gereageerd op de Chat functie en via de email van het bedrijf wordt ook niet gereageerd.
Door deze "reactie" het gevoel gekregen dat er nooit iets opgestuurd zou krijgen. Hierna PayPal ingeschakeld en dankzij hen mijn geld terug gehad.

Hierna geen excuses maar een algemeen reclame email gekregen van laybeany.com.
Via een engelse website melden steeds meer mensen de misstanden van deze webwinkel.

Bestel hier dus niet, er wordt niets geleverd en zelf in contact komen met de mensen achter de website is onmogelijk.

Edmo

Re: LayBeany.com bezorgd niet

Bericht door Edmo » 09-07-2016 00:31

Zo te zien wordt deze in Denemarken geregistreerde website www.LayBeany.com geredirect naar www.google.nl
Domeinnaam geregistreerd op 20-04-2016

Ruud S

Bericht door Ruud S » 11-07-2016 13:06

20 juni 2 laybeany's besteld, verder niets van gehoord.
Van de website bestaat alleen de frontpagina nog.
Als je ergens op klikt ga je naar Google.
Waarschijnlijk worden hierdoor heel veel mensen voor een flink totaalbedrag opgelicht.
Gelukkig heb ik met mijn Creditkaart betaald en kan ik na 20juli reclameren.

Ik kwam een nieuwe site tegen die een exacte kopie is van de laybeany site. Precies dezelfd lage prijs.
Het gaat om SmoothBag.
De site wordt als niet betrouwbaar aangemerkt.
De firma is gevestigd in Canada en er is niet na te gaan wie de eigenaars zijn.
Dus ook via die site zou ik niet bestellen.

GrietC

Bericht door GrietC » 11-07-2016 16:56

Ik wacht ook al 4 weken op mijn bestelling, zie nu online dat er al allerlei waarschuwings pagina's bestaan. Ook op twitter en Facebook wordt er gewaarschuwd. Zo te zien hoeft het niet meer want Laybeany.com is helemaal offline.. Jammer van de 66.61 euro. Via de Rabocard heb je namelijk geen aflever garantie.

Heb wel aangifte gedaan, het adres (volgens de site) kon ik snel screenshotten in de 1e seconde dat de pagina opende. Via een waarschuwings pagina op Facebook deelde iemand informatie over de registratie van de pagina, daar staan een naam, prive mail en telefoon nummer, maar of dat dat betrouwbare informatie is weet ik ook niet. De politie moet de rest doen lijkt me.

Volgende keer ga ik niet alleen product informatie en recensies zoeken. Had ik direct een Lamzac bestelt via een gerenommeerde site (voor 10 euro meer) had me dat een hoop geld bespaart!

Tiemen11

Bericht door Tiemen11 » 15-07-2016 05:27

Hallo.

Zelfde verhaal hier. langer als een maand geleden 2 van die dingen besteld. Nog niet bezorgd. Mail gestuurd en antwoord gekregen dat het verzonden is 2 weken geleden. Na dit gelezen te hebben gaan we de creditcaard company maar inschakelen

hilaert

Bericht door hilaert » 08-08-2016 17:58

Helaas dezelfde ervaring. 24 mei besteld en betaald. Na enige 'aan-het-lijntje'-hiuden mailtjes nu geen reacties meer. Op site staat nu ook dat niet in EU wordt
Geleverd maar intussen wel 58 euro kwijt.

mario.de-jager
Contacteer:

Bericht door mario.de-jager » 10-08-2016 10:49

Blijkbaar heb ik geluk gehad. Het duurde inderdaad erg lang (ruim 6 weken) maar ik heb mijn bestelling uiteindelijk wel ontvangen. Wellicht het het patent er iets mee te maken. Het origineel is van Lamzac (Fatboy) en alle nepperts mogen eigenlijk niet meer verkocht worden.

Joseph21

Bericht door Joseph21 » 24-08-2016 13:23

Deze site staat in Canada geregistreerd. En draait op een server van Shopify.inc uit Ottawa. Ook de genoemde site Smootbag draait op dezelfde server en is waarschijnlijk van dezelfde firma.

kbh

Bericht door kbh » 24-08-2016 20:09

Ook ik heb een LayBeany besteld. Werd maar niet bezorgd. Toezeggingen werden gedaan (via mail, nergens een telnr te vinden); er was een logistiek probleem. Echter het product werd niet geleverd. Officieel order gecanceld en daarna werd het oorverdovend stil. Op mails met verzoek tot creditering werd niet meer gereageerd. Gelukkig had ik via PayPal betaald en zij hebben mij schadeloos gesteld.

Toch maar een lamzack gekocht....

harley-holland

Bericht door harley-holland » 06-10-2016 14:39

HIer hetzelfde verhaal, netjes besteld netjes betaald, ruim 60 euro geloof ik. Lamzac wint de rechtzaak ivm plagiaat schijnbaar en vanaf dat moment niets meer vernomen. Website uit de lucht en geen mailverkeer meer. Ik heb aangifte gedaan bij de politie via internet. Er moeten meerdere aangiftes tegen dit bedrijf liggen wil de politie het als een pré gaan zien aangezien er zoveel mensen opgelicht worden via het internet.

Plaats reactie