LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kieskeurig.nl, hoe betrouwbaar?

Plaats reactie
Wenda86

kieskeurig.nl, hoe betrouwbaar?

Bericht door Wenda86 »

Ik ben nu toch wel eens nieuwsgierig aangezien je veel hoort over internet oplichting en dubieuze webshops.
Als ik elektronica wil kopen (computers, toetsenbord, tablet, audio enz.) ga ik meestal eerst naar kieskeurig.nl om het product dat ik wil kopen te vergelijken. Ik kijk dan naar de reviews, specificaties van het product en wat de verschillende prijzen zijn van verschillende webshops. Als ik een product heb uitgezocht dat ik wil hebben dan kijk ik ook via kieskeurig.nl bij welke winkel deze het goedkoopst wordt aangeboden en koop ik deze via de link van kieskeurig.nl naar de webshop.
Meestal twijfel ik dan niet aan of de webshop waarbij ik het product dan bestel wel betrouwbaar is. Ik denk dan: 'ik heb het via kieskeurig.nl gevonden dus het zal wel goed zijn.'
Maar is dat ook daadwerkelijk zo? Zijn de webshops die kieskeurig.nl aan biedt ook echt allemaal betrouwbaar? Voert kieskeurig.nl controles uit hierop? En laat kieskeurig.nl sommige webshops bewust wel of niet zien omdat er een soort van contractje tussen beide partijen is?

Wie wil zijn mening/ervaring over kieskeurig.nl met mij delen (moet ik in het vervolg toch iets beter uit kijken met het blindweg vertrouwen van de aangeboden webshops van kieskeurig.nl)? Of wie heeft er juist slechte ervaringen met een van de door kieskeurig.nl aangeboden webshops?
(Tot nu toe heb ik trouwens nog geen slechte ervaringen met kieskeurig.nl.)

14peter

Re: kieskeurig.nl, hoe betrouwbaar?

Bericht door 14peter »

Ik zou er niet zomaar klakkeloos op vertrouwen. Even rondkijken met google levertdit voorbeeld over Combiwebshopop of deze met betrekking tot onvo. Daarnaast is kieskeurig onderdeel van een commercieel bedrijf, en geen keurmerk. Het zegt dus eigenlijk niets dat een site word aangeprezen op kieskeurig.

Wenda86

Bericht door Wenda86 »

Oke, bedankt 14peter. Gelukkig ben ik nog nooit een nepwebshop tegen gekomen en een hoop geld kwijt geraakt. Maar ik zal beter oppassen.

Edmo

Bericht door Edmo »

Wenda86 schreef:Oke, bedankt 14peter. Gelukkig ben ik nog nooit een nepwebshop tegen gekomen en een hoop geld kwijt geraakt. Maar ik zal beter oppassen.
Je kan ook eens kijken op www.opgeletopinternet.nl
Daar vind je de recente nepshops, welke je vervolgens hier http://www.opgelicht.nl/alerts/webshops/ ook kan vinden
Heb je de Opgelicht?! app al gezien?

samabith

Bericht door samabith »

De websites doen er alles aan om dit soort webshops te weren. Geen enkele vergelijkingswebsite kan 100% garantie bieden. Zeker niet tegen faillissementen zoals in het geval van Combiwebshop en Neckermann bijvoorbeeld.
Kieskeurig.nl werkt volgens mij tegenwoordig wel samen met Opgeletopinternet om dit soort fraude te voorkomen.

Plaats reactie