LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jeansonline failliet en krijg mijn geld niet terug

Plaats reactie
ewousje

Jeansonline failliet en krijg mijn geld niet terug

Bericht door ewousje »

Op 12 december 2014 heb ik bij Jeansonline.nl een jas besteld ter waarde van €200. Nu was deze te groot en heb ik hem op 22 december 2014 teruggestuurd. Ik hoorde maar niks en kwam er vervolgens achter dat JeansOnline failliet was.

Via ThuisWinkelWaarborg een klacht ingediend na veel te hebben gebeld en gemaild naar JeansOnline, zonder response. Uiteindelijk reageerde JeansOnline nu wel en vertelde mij dat ze na 22 december 2014 geen retouren meer hebben aangenomen door het faillissement.

Dit heb ik gechecked bij Kiala, en zij bewijzen het tegendeel en dat de jas wel degelijk is teruggestuurd en aangekomen bij JeansOnline. Kortom; de jas waar ik voor betaald heb ligt daar en mijn geld heb ik nooit teruggekregen.

JeansOnline is overgenomen door een andere partij en heeft die jas nu vrolijk in de verkoop staan. Zij zelf kunnen/willen niks voor mij doen. Ik moest maar contact opnemen met de curator, Lawwise Advocaten Breda.

Lawwise vroeg mij om alle bewijsstukken toe te sturen. Dit heb ik op 1 mei 2015 gedaan, maar tot op heden heb ik daar niks meer van vernomen. Dit was mijn laatste hoop.

Ik voel me behoorlijk opgelicht en genaaid en kan me voorstellen dat er meerdere mensen op deze manier behandeld zijn door JeansOnline.

Wat kan ik doen?

14peter

Re: Jeansonline failliet en krijg mijn geld niet terug

Bericht door 14peter »

Hoi Ewousje,

Ik begrijp dat je je belazert voelt, maar helaas denk ik dat je weinig meer kunt doen. Ik heb het meest recente faillissementsverslag eens opgeduikeld en als ik dat zo vluchtig doorlees kom ik tot de conclusie dat alle bezitting van het bedrijf niet opwegen tegen de schulden die er zijn.

Voor zover er opbrengsten zijn uit die boedelverkoop komt dat eerst bij de belastingdienst terecht. En als je ziet wat voor bedrag er dan nog resteert van andere schuldeisers denk ik dat je helaas beter je verlies kunt accepteren. Meer zit er helaas niet in denk ik.

Plaats reactie