LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INHOMEFURN

Plaats reactie
Karl Diedericks

INHOMEFURN

Bericht door Karl Diedericks »

Op 16 augustus 2016 kocht ik een bank bij INHOMEFURN.com. Aangezien het bank voorradig was, zouden er binnen 2-5 dagen geleverd wordt. Om dit te realiseren moesten ik wel gelijk de geld over maken. Dit heb ik dan ook gedaan. Aangezien er geen levering plaats vond na de 5 dagen heb ik een mail verzonden aan het bedrijf met de opmerking dat ik aangifte gaan doen van oplichting en het gaan melden bij TROS opgelicht.
Vervolgens kwam er een mail van INHOMEFURN, dat ik benaderd zal worden via een collega van de bezorging. Tot en met heden nog steeds geen bericht. Na velen keren te hebben gemaild komt er nu geen reactie meer. Zoekend op het net blijkt dat het veel vaker voorkomt.
Ik zouden het erg fijn vinden als TROS Opgelicht hier aandacht aan besteden. Nog steeds zijn er van de malafide bedrijven die er een sport van maken vertrouwende consumenten op te lichten.

straat

Re: INHOMEFURN

Bericht door straat »

Ik heb dezelfde ervaring als Karl. De reactiesnelheid en het meedenken van de zijde van #AFurn, handelsnaam #inhomefurn is verbazingwekkend goed. Dit geldt ook voor hun bereidheid om mee te denken. In eerste instantie kreeg ik een factuur zonder KvK-nummer/BTW-nummer/vestigingsadres. Ik heb hen daarop per e-mail aangesproken en een nieuwe factuur ontvangen met wel de benodigde gegevens. Na het overmaken van het bedrag heb ik na ruim een week een verzoek geplaatst wanneer levering zou plaatsvinden. Reactie: vanwege de vele aanvragen komt de levering met maximaal 8 dagen vertraging. Nadien heb ik niets meer van hen vernomen. Op herinneringen van mijn zijde, die wel worden ontvangen op hun e-mailadressen, wordt niet gereageerd. Afurn staat per 9-2-2016 ingeschreven bij de KvK onder nummer #65316118, met als eigenaar #Richard Eilander. Bezoekadres en woonadres van de eigenaar zijn afwijkend van de gegevens op de factuur. #ING verschuilt zich ten onrechte achter privacywetgeving als ik hen vraag of rekeningnummer en naam begunstigde met elkaar matchen. Een ja of nee op deze vraag heeft niets met privacywetgeving van doen, maar blijkbaar hebben banken er behoefte aan om erg spastisch te doen op dit terrein. Dezelfde reden waarom zij blijven weigeren om naam-/nummerherkenning toe te passen. Ik heb Afurn op 8-9 gesommeerd om alsnog tot levering binnen 14 dagen over te gaan of anders het bedrag te storneren. Maar ik ben bang dat ik de politie zal moeten inschakelen

GarduVin

Bericht door GarduVin »

Goedendag,

Vanuit de Stichting is het platform www.opgeletopinternet.nl ingericht om kopers bij te staan die via internet een product hebben gekocht, maar niets hebben ontvangen. Indien mogelijk bemiddelen wij tussen Koper en verkoper over evt. terugbetaling. Daarnaast worden tips gegeven over hoe men veilig via internet aankopen kan doen.

Ik ben vrijwilligster bij www.opgeletopinternet.nl.
Heel vervelend wat u overkomen is. Maar u bent helaas niet alleen hierin. Wilt u zich aub bij ons registreren en een topic openen bij "Meld hier verkopers die nog niet gemeld zijn" ? U helpt uzelf en anderen ermee. Mijn collega's zijn zeer kundig in het helpen van internetslachtoffers, en opsporen van verdachte advertenties, namen, adressen etc

Met vriendelijke groet, GarduVin

ps. er is al veel over dit bedrijf uitgezocht.

[email protected] geeft meldingen bij https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

0645403052 geeft meldingen bij https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

Ericb

Bericht door Ericb »

Hier ook hetzelfde.
Op 8 september een bestelling gedaan bij INHOMEFURN, en ook gelijk betaald.
Artikelen zouden binnen enkele werkdagen bij ons geleverd worden.
Helaas nooit iets gehad, en zelfs na meerde mails, ook nooit geen reactie gehad.

An Moereels

Bericht door An Moereels »

Ook ik heb hetzelfde meegemaakt :
Op 15/8 heb ik een bestelling gedaan. Tot op heden nog niets geleverd, meer nog mijn status staat nog steeds 'in verwerking'. Op mijn eerste 2 mails aan hen werd snel gereageerd nl. dat ze door hun marketingmails de vraag niet konden volgen. Een tweetal weken geleden deed ik een mail ‘snel levering of geld terug’, en enkele dagen later stuurde ik een dreiging dat ik ermee naar de politie zou gaan. Hierop kreeg ik nog geen antwoord. Intussen blijven ze wel marketingmails sturen. Ik vrees dat ik ikzelf sowieso mijn geld kwijt ben, maar zou ten allen koste willen vermijden dat er nog veel andere mensen in hun klauwen vallen. Ik vind intussen massa's klachten op allerlei klachtensites over hen.
Heeft iemand een idee waar je hier best mee naartoe kan ?

GarduVin

Bericht door GarduVin »

Joseph21

Bericht door Joseph21 »

GarduVin schreef:Meld uw klacht hier.

http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... #msg355880
Ik denk dat we hier te doen hebben met een notoire oplichter. De eigenaar van Afurn is de zelfde als de eigenaar van de Website,
nl. dhr. Richard Eilander. Deze man was in 1971 spoorloos verdwenen uit Apeldoorn aldus een bericht van de gemeentesecretarie uit Apeldoorn. Misschien is het na te gaan, waarom deze man toen op de vlucht was.

GarduVin

Bericht door GarduVin »

U bedoelt Eilander Richard, geboren **-07-1971 Ambtshalve opneming van gegevens in de Basisregistratie personen. Dd 21-06-2016

[Deel geboortedatum verwijderd door moderator]

AtH

Bericht door AtH »

Ik stel voor om samen te werken. Inmiddels werk ik al met paar anderen samen, maar hoe meer gedupeerden aansluiten hoe beter een resultaat geboekt kan worden. Neem daarom gerust met mij contact op via [email protected] of 06-40323123.

AtH

Bericht door AtH »

De betrokkene is inmiddels opgepakt en gedetineerd. Ik roep iedereen op om - voor zover je dat nog niet hebt gedaan - aangifte te doen bij de Politie. Verder, geef dit aan mij door. Namens alle mensen die bij mij dan bekend zijn, wil een verzoek bij het Openbaar Ministerie neerleggen om jullie aangiftes toe te voegen bij het strafrechtdossier dat nu wordt voorbereid. En, jullie (als slachtoffers) belanghebbenden zijn. Verder, door hem (en zijn mogelijke handlanger) civielrechtelijk te benaderen en namens ons allen het geld terug te betalen. Ik kan via deze forum niet de namen noemen van de verdachten. Daarom de oproep eerder om samen te werken. U kunt mij bereiken via [email protected] en 0640323123.

Plaats reactie