LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoesjesonlinestore.nl

Plaats reactie
Thatoneguy

hoesjesonlinestore.nl

Bericht door Thatoneguy »

Hallo

Ik heb Dinsdag 2 december op de website hoesjesonlinestore.nl dit product besteld:

HDMI-kabel Adapter voor nieuwe iPad / iPad 2 / iPad, iPhone 4 en 4S, iPhone 3G en 3GS, iPhone, Lengte: 20 cm
Link: http://hoesjesonlinestore.nl/index.php/ ... -20cm.html

Voor de prijs van

De website ziet er goed uit en lijkt totaal niet nep dus ik bestelde een HDMI adapter.
Vervolgens moest ik een account aanmaken en kon ik mijn betaling verrichten.

Ik heb een aantal dagen gewacht en er kwam maar niks.
Vervolgens ging ik dus naar de website om in te loggen en dan te kijken wat de status is van bestelling is.
En ik vul dus mijn gebruikers naam en wachtwoord in en vervolgens zegt hij wachtwoord onjuist.
Dus ik dacht oké misschien is mijn wachtwoord verkeerd dus ik drukte op wachtwoord vergeten en kreeg een email en kon me wachtwoord veranderen.

Dat gedaan en inloggen werkt nog niet.
Ik vond het raar dus ging vervolgens naar de bevestiging email kijken van mijn aankoop.
Daar viel op dat het woord Factuur als faktuur was gespeld.
Ok valt op dat ze geen telefoon nummer opgeven.

Toen dacht ik dus oké dan stuur ik de klanten service een email.
En na een aantal dagen niks te hebben gehoord ben ik dus bang dat ik ben opgelicht.

Dus wat nu?
Dit is de eerste keer dat zo iets me overkomen is.
Welke acties kan ik ondernemen?

Danielle29

Re: hoesjesonlinestore.nl

Bericht door Danielle29 »

Ook ik heb een bestelling geplaatst bij hoesjesonlinestore . Op 29/11 heb ik een fm-zender voor iphone besteld.
Direct betaald via iDeal. Vandaag is het 11/12 en ik heb nog steeds niets ontvangen. Paar keer gemaild, wel antwoord gekregen. Eerst zeiden ze dat het artikel helaas niet op voorraad was en dat dit op 8 december bij hen binnen zou komen.
Op 9 december kreeg ik een mail met de melding dat mijn bestelling afgerond was. Ik wilde dit volgen via mijn account maar ook ik kon niet inloggen. De enige manier om in je account te komen is door een artikel in je wagentje te leggen, daarna vraagt de site of je wil inloggen. Daar lukt het wel. Zodoende zag ik in m'n account dat de bestelling inderdaad afgerond was en ook blijkbaar verstuurd. Maar verder staat er totaal geen informatie bij. Het zou fijn zijn als er een track en trace code bij zou staan.
Gisteren weer gemaild dat ik de bestelling nog steeds niet heb, daar kreeg ik als antwoord op :

Beste,
Ik zal u order nogmaals toezenden.

Vandaag uiteraard weer niets binnen.
Weer een mail gestuurd met de tekst dat ik morgen een volgbare track en trace code wil hebben of dat ik mijn geld terug wil.
Als ik bij de verschillende linken onder de pagina kijk zie ik dat ze onderdeel zijn van
http://www.webwinkel-electronica.nl/
Misschien moet ik daar maar eens proberen contact op te nemen...

Thatoneguy

Bericht door Thatoneguy »

Danielle29 schreef: De enige manier om in je account te komen is door een artikel in je wagentje te leggen, daarna vraagt de site of je wil inloggen. Daar lukt het wel.
Hoi Danielle

Dankje voor de tip voor het inloggen.
Het werkte en ik kan eindelijk me account in.
Hier zie ik dat de status is bezig met verwerken.
Dit schiet niet echt op.
Ik ga ook nog eens een mail sturen kijken wat daar het resultaat van word.

Danielle29

Hoi!

Graag gedaan :D
Succes met je bestelling. Ik hoop echt dat het nog binnenkomt.

Danielle29

Van de week hebben ze gemaild dat ze m'n order opnieuw versturen, vandaag lag het inderdaad in de brievenbus :D

ghislainemeijlink

Bericht door ghislainemeijlink »

Jongens, ik ben bang dat ik ben opgelicht door deze webwinkel. Bovenstaande verhalen komen me heel bekend voor. Ik ben gaan googlen omdat ik na mijn bestelling (8dec) tot op heden nog steeds niet ontvangen had. De website ziet er erg professioneel uit. en mijn product was op het moment van bestelling voorradig (dat zei de pagina).

De reactie van Danielle29 geeft me hoop, aangezien zij zegt wel wat te hebben ontvangen.

Ik vind het zo vreemd want de website bevat zo veel artikelen. overigens heb ik na mijn 2e email eindelijk response gekregen:

Beste

Allereerst hartelijk dank voor uw bestelling.

Helaas moeten wij u mededelen dat uw product niet voorradig is. De producten worden normalerwijs wel goed op voorraad gehouden, maar door de vertraging bij onze leverancier zijn de leveringen vertraagd.

Wij verwachten uw product rond 18 Dec mogen ontvangen. Deze zullen dan direct naar u worden toegezonden.

Zodra u order verzonden is krijgt u hierover bericht,

Onze excuses voor het ongemak,
Meijlink, Ghislaine schreef op 16-12-2014 12:45:
Beste lezer,

Helaas nog geen reactie van jullie gehad. Ik ben jullie bedrijfsnaam gaan googlen en lees enkele recenties over andere consumenten die hun bestelling ook nog niet ontvangen hebben. Ik hoop toch zeker dat jullie niet handelen naar hetgeen wat wordt beweerd op het internet. Ik hoor graag een reactie van jullie waarom ik mijn kabel tot op heden nog niet ontvangen hebt.

Met vriendelijke groeten,

Ghislaine Meijlink

From: Meijlink, Ghislaine
Sent: maandag 15 december 2014 13:12
To: '[email protected]'
Subject: klacht: bestelling tot op heden nog niet ontvangen. order# 100000431.

Beste lezer,

Ik heb op 8 december bij jullie een bestelling geplaatst van een kabel die op voorraad moest zijn. Tot op heden nogsteeds niets ontvangen. Ik wil heel graag telefonisch contact met jullie hierover, maar ik kan nergens het contactformulier vinden waar naar verwezen word op de website.
Mijn ordernummer is #100000431. Graag zsm contact aangezien ik deze kabel deze week echt in huis moet hebben voor een presentatie. Volgende jullie website had ik hem uiterlijk 10 december al in huis moeten hebben.

Met vriendelijke groeten,

Ghislaine Meijlink

Ik hoop echtdat ik nog wat van ze ontvang! :(

Danielle29

Die mail heeft precies dezelfde tekst als de mail die ik heb ontvangen, maar dan alleen een andere datum van wanneer de artikelen op voorraad zijn. Wat ik persoonlijk denk wat hier gebeurt is dat ze de artikelen uit China laten komen op het moment dat er een bestelling geplaatst word. Ze beloven heel mooi dat het de volgende dag geleverd word maar dit is het niet het geval. Dit was voor mij wel de enige reden om bij hen te bestellen. Ik had het artikel dat ik daar besteld heb ook in China gezien maar had nou juist geen zin om 2 tot 3 weken te wachten en bestelde daarom bij hen.

Ik heb wel een telefoonnummer kunnen ontdekken op de site waar ze onderdeel van zijn.

http://www.webwinkel-electronica.nl/

Misschien kun je daar verder iets mee.

roelfrenkema

Bericht door roelfrenkema »

Heb zojuist na maanden wachten een niet werkende kabel ontvangen. Geen rekening alleen een pakbon, wel een retour adres op de verpakking, 6372 *** Waarschijnlijk de dozenschuiver of hun echte adres. Telefoonboek geeft daar [Persoonsgegevens verwijderd door moderator]

roelfrenkema

Inmiddels aardig wat informatie verzameld over deze meneer en online gezet op [link naar persoonsgegevens verwijderd door moderator] Mogelijkheid om te reageren op die pagina. Ga nu verder kijken hoe ik deze meneer kan aanpakken. Ik vermoed dat o.a. de belasting wel blij zal zijn met een tip over deze ZZPer.

roelfrenkema

Mijn spitwerk (niet heus, domme jongens namelijk) werpt vruchten af. Nadat ik het lulverhaal van Pim aan de telefoon afgekapt heb omdat ik hem persoonlijk wil confronteren krijg ik opeen een creditnota melding in mijn email. Geld zou zijn terug gestort. Op mijn rekening staat nog niets ondanks zijn transactie bevestiging.

roelfrenkema

Hoewel ik terug link via mijn website heeft de moderator de link naar mijn website weggehaald. Erg jammer dat, iedereen die die pagina met info hebben wil moet me nu eerst via mijn profiel mailen zodat ik hem/haar de link naar die pagina kan sturen. Bijzonder jammer ook omdat daar alle aan hoesjesonlinestore.nl gelieerde websites te vinden zijn en een inblik in dit netwerk van ellende wordt gegeven.

roelfrenkema

Let op, deze meneer heeft ook zijn eigen keurmerk voor zijn eigen websites https://www.qshops.org/consumenten/lede ... lectronica alle zgn gekeurde sites gehost bij server.pro-websites.nl

roelfrenkema

Beste Roelf,

Wij verzoeken u onderstaande topics per direct te verwijderen!

https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopi ... 24&t=15039
http://cri.nl.eu.org/documenten/dossier ... estore.php

Hierbij wil ik u mededelen dat indien wij schade ondervinden van uw
meldingen over ons op verschillende forums, wij deze schade op u zullen
verhalen.

indien dit niet voor 6 juni is verwijderd zal dit uit handen worden
gegeven !

Met vriendelijke groet / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Team Hoesjesonlinestore.nl

Hoesjesonlinestore.nl

Astridastrid

Bericht door Astridastrid »

Helaas moeten ook wij constateren dat onze bestelling een Digital AV Adapter HDMI voor iPad/iPone en iPod niet is geleverd. Wij hebben de kabel op 15 mei 2015 besteld en betaald via Ideal.

Tot op de dag van vandaag niks ontvangen. Op 23 mei maar eens gaan mailen waar mijn bestelling bleef. Op 25 mei antwoord dat het product niet voorradig is en dat er een vertraging is bij de leverancier.
Uhh waar heb ik dat eerder gehoord. Het product zou omstreeks 1 a 2 juni binnenkomen. Oke....
4 juni nog maar eens gemaild. Bestelling nog steeds binnen, ik wilde de boel annuleren en mijn geld terug binnen 5 dagen.
Op vrijdag 5 juni een mailtje dat het product was overgedragen aan Post NL. Ok...
Heel slim van ze! Want je kan het artikel nml annuleren voordat het verzonden is. En volgens eigen zeggen is het nu verstuurd.

We hadden goede hoop dat hoesjesonlinestore.nl had geleerd. Deze hoop haalden we oa uit het feit dat ze op vrijdag 5 juni ook de moeite hebben genomen om op deze site te sommeren dat het topic verwijderd zou worden en dat alle geleden schade verhaald zou gaan worden.

Helaas.......vandaag donderdag 11 juni nog steeds geen artikel binnen. Wederom een mailtje verstuurd met hierin de mededeling dat ik mijn geld terug wil.

Uit onderzoek op internet komt naar voren dat dit niet het enige forum is waar geklaagd wordt over de oplichtingspraktijken van deze website. Er is inmiddels ook aangifte gedaan. Ik ben daarom beniewd of er meer mensen zijn die aangifte bij de politie hebben gedaan.

RuudM

Bericht door RuudM »

Dit bedrijf (eigenlijk is dit webwinkel-electronica.nl) heeft volgens mij altijd dezelfde reactie.

Een product lijkt op voorraad te zijn, je bestelt en wacht. Na een paar dagen reageer je en krijg je als reactie: de leverancier heeft niet geleverd maar het is onderweg. Weer een paar dagen later: de leverancier heeft problemen maar het is onderweg. Als je wilt annuleren is het nét bij Post.nl o.i.d. naar je verzonden. En vervolgens kan je het product vergeten, na weken krijg je eindelijk je geld terug maar daar heb ik wel flink wat moeite voor moeten doen. Terwijl de webwinkel dit dus wettelijk binnen 14 dagen na annulering dient af te handelen.

Zeer slechte communicatie, komt toezeggingen en afspraken niet na - mits je dus alles op alles zet. Zeker geen aanrader om hier ook maar iets te bestellen, het bevestigt weer eens: goedkoop = duurkoop. Dat dit bedrijf nog op internet als webwinkel kan bestaan is wat mij betreft werkelijk ongelofelijk.
Het lijkt net alsof het bedrijf producten pas zelf gaat bestellen als een klant via de webwinkel hiertoe opdracht geeft. Een soort doorgeefluik dus waarbij een levering weken kan duren.

Klagen bij klachtenkompas.nl (Consumentenbond) of Sisow (intermediair bij betalingen) zou kunnen helpen. Hoe meer klachten, hoe beter. Maar bedenk: het moederbedrijf is en blijft webwinkel-electronica.nl. Een webshop zoals hoesjesonlinstore.nl heb je met een andere naam zo weer opnieuw gemaakt.

Het volgende is wettelijk geregeld en is van de website ACM (autoriteit consument & markt):

Belangrijkste regels voor terugbetaling bij webwinkels
Wat betreft het terugbetalen na het annuleren van de volledige bestelling gelden onder andere de volgende regels:
● de webwinkel moet de consument die zijn aankoop ontbindt binnen 14 dagen zijn geld terug betalen;
● de webwinkel moet álle betalingen die hij van de consument heeft ontvangen terug betalen, dus ook de eventueel betaalde bezorg- en andere bijkomende kosten. Op de website mag dus niet worden vermeld dat alleen het aankoopbedrag wordt terugbetaald;
● de kosten voor het retour sturen komen voor rekening van de consument als dit ten minste vooraf is gemeld;
● de webwinkel moet terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de consument heeft betaald. Zo mag de webwinkel alleen een tegoedbon geven als de consument met een tegoedbon heeft betaald;
● de webwinkel moet consumenten op zijn website duidelijk en juist informeren over deze regels.

Plaats reactie