LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geschil met Booking.com

esther1972

Geschil met Booking.com

Bericht door esther1972 » 16-12-2015 17:12

Beste lezer,

Wij hebben een geschil met booking.com en willen graag uw advies in deze. Wij willen u bij voorbaat danken voor het lezen van ons verhaal.

Ik, Esther Klinkenberg-Nonnekes heb in het voorjaar van 2015 een kamer geboekt in Londen geboekt via booking.com. Ik was voornemens om met mijn zoon 4 dagen Londen te bezichtigen.
Ik had een hotel geboekt van 19 tot 23 oktober 2015. Dit betrof een boeking waarbij je je geld niet terug zou kunnen krijgen wanneer je de boeking zou annuleren. Ik was mij hier van bewust. Ik was ongeveer 475 euro kwijt voor het verblijf.

In september 2015 liep het thuis niet zo lekker en ik besloot de accommodatie een bericht te sturen (via de website van booking.com) met de vraag of ik de boeking zou kunnen annuleren wanneer de eigenaar iemand anders voor de kamer zou weten te vinden. De accommodatie antwoordde hierop dat hij alleen geld terug zou kunnen geven wanneer hij de kamer opnieuw zou kunnen verhuren.

Na een aantal dagen informeerde ik nogmaals bij de accommodatie of hij inmiddels iemand had gevonden voor de nachten waarop ik geboekt had. Ik kreeg geen antwoord op dit bericht en heb toen besloten toch samen met mijn zoon af te reizen naar Londen. Maandag 19 oktober kwamen wij aan in Londen en hebben wij ons gemeld bij het hotel. Wij lieten ons voucher van booking.com zien in het hotel waarop te lezen was dat wij een kamer gehuurd hadden van 19 tot 23 oktober 2015. In het hotel was op dat moment de eigenaar niet aanwezig. Een jongedame en jongeman stonden ons te woord. Zij vertelden mij dat de kamer verhuurd was aan iemand anders en dat wij derhalve niet in het hotel zouden kunnen verblijven.In de agenda die de jongeman had opengeslagen was ook te zien dat de naam, mijn naam Klinkenberg was doorgekrast. Ik heb toen gevraagd naar de gegevens van de eigenaar en ben toen in het bezit gekomen van een telefoonnummer van de eigenaar.

Ik heb op dat moment even overleg gehad met mijn zoon en omdat ik onze stedentrip niet wilde verpesten door dit incident besloot ik dat we ergens even wat zouden gaan eten en wij een ander hotel via booking.com zouden gaan boeken. Aan het eind van de middag kwamen wij bij de net geboekte accommodatie aan. Ik betaalde de accommodatie. Ik was op dat moment in de veronderstelling dat het eerste hotel waar ik geboekt had mijn boekings bedrag zou terugstorten. Er was immers sprake van een overboeking. Wij konden niet in het geboekte hotel terecht. Ik heb die avond verschillende keren geprobeerd telefonisch in contact te komen met de eigenaar van het hotel, maar dit bleef zonder resultaat. Inmiddels begon ik mij toch wat zorgen te maken. Diezelfde avond annuleerde ik ook de boeking van het eerste hotel via de website booking.com. Ik was er immers van overtuigd dat ik nu met een gerust hart de boeking zou kunnen annuleren, nu het hotel de kamer opnieuw verhuurd had.

Die midweek probeerde ik meerdere malen telefonisch contact te leggen met de eigenaar van het eerste hotel. Ik kreeg geen contact. Ik belde ook een paar keer met het hotel zelf. Ik kreeg dan de jongedame aan de telefoon die mij de eerste dag te woord had gestaan. Zij vertelde mij dat zij mijn telefoonnummer door zou geven aan de eigenaar van het hotel en beloofde mij daarbij dat ik teruggebeld zou gaan worden. Maar helaas was dit ook niet de manier om met de eigenaar in contact te komen. Ik werd tijdens ons gehele verblijf in Londen niet teruggebeld door de eigenaar van het hotel. Iets wat mij echt bevreemde daar wij zelf ook een Bed and Breakfast hebben en ik kon mij niet voorstellen dat je een gast zou lang laat wachten. Vrijdag 23 oktober vlogen wij terug naar Nederland.

U kunt zich voorstellen dat ik gelijk contact heb gezocht met booking.com. Er volgde een lang en moeizaam contact met voornoemd bedrijf. Zij hebben schat ik zo’n zes weken lang geprobeerd contact op te nemen met de accommodatie die mij nog geld verontschuldigd was. Uiteindelijk hebben zij met de eigenaar gesproken die verklaarde dat hij slechts 1 nacht de kamer verhuurd had en dat hij dan ook slechts 1 nacht aan mij zou willen terugbetalen. Booking.com gaat mee in het verhaal van de eigenaar van het hotel en wil ons uiteindelijk niet alle 4 de nachten terugbetalen. Wij hebben met zoveel verschillende personen gesproken van het bedrijf booking.com, zelfs met een medewerker die ons wel de toezegging heeft gedaan alle 4 nachten terug te storten. Booking.com zou dan deze vier nachten gaan verhalen op de eigenaar van het hotel. Later is deze toezegging blijkbaar weer ingetrokken want toen het contact tussen booking.com en ons escaleerde en wij een manager te spreken kregen, bleef er niks over van de toezegging dat wij vier nachten teruggeboekt zouden krijgen.

Booking.com stelt dat ik degene ben geweest die de boeking geannuleerd heb en dat ik derhalve geen bedrag terug kan vorderen. Dit, ondanks dat ik met lege handen bij het hotel stond op maandag 19 oktober en ondanks het feit dat de eigenaar van het hotel heeft toegegeven dat hij inderdaad vol zat op de dag dat wij aankwamen bij het hotel. In mijn optiek is hier sprake van een overboeking. Het had wellicht beter geweest als ik zelf, later op de avond de boeking niet zelf geannuleerd zou hebben, maar ik deed dit in het volste vertrouwen. Booking.com kan ook zien dat ik vlak voor de annulering een nieuwe hotel geboekt heb. Alle communicatie is vastgelegd in het systeem van booking.com.

Ik vind e.e.a zo onrechtvaardig dat ik ondanks het relatief lage “schadebedrag” mijn gelijk wil halen.

Ik zou graag van u horen, hoe u tegen deze zaak aankijkt.
Bij voorbaat hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,
Esther Klinkenberg-Nonnekes

Plaats reactie