LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] firma Megapot.nu

Plaats reactie
kierewiet

firma Megapot.nu

Bericht door kierewiet » 09-06-2015 16:23

Graag wil ik iedereen waarschuwen, die telefonisch wordt benaderd door "de klantenservice"van firma Megapot.nu. Men zegt een firma te zijn die juiste oplossingen voor prijsvragen instuurt onder uw naam. Ze doen dat voor een aanbieding van € 24,95 per maand. Men krijgt nadat je je bankrekeningnummer hebt doorgegeven via de post een brief thuis met gebruikersnaam en een wachtwoord. Mijn schoonmoeder van 78 is ook door hen zo benaderd en wilde hiervan af. Ze kreeg de brief op 4 juni thuis gestuurd en jl 8 juni heb ik gebeld na de klantenservice, die overigens alleen bereikbaar is op maandag t/m donderdag tussen 11.00 en 15.00. Deze firma staat niet ingeschreven bij de k.v.k sturen geen eigen adres gegevens mee of naam onder de brief. Op hun website ,beginpagina, moet je al gelijk inloggen om verder te kunnen gaan. Nergens staan hun gegevens. Ook zijn ze niet om 11.00 bereikbaar, ik ben 1,5 uur bezig geweest,telefoon ging gewoon over.We hebben ze eindelijk aan de lijn gekregen en hebben het kunnen stopzetten door middel van veel druk, dat ze niet transparant bezig zijn, Men gaat niet in op vragen waarom men niet openheid van zaken geeft alleen dat je eerst moet inloggen,maar dit heb ik geweigerd daar ik anders misschien akkoord zou gaan met afgeschermde algemene voorwaarden. . Ik heb ze ook verteld dat ik inmiddels bezig ben met opgelicht en ook met consuwijzer van de overheid, hier heb ik donderdag een telefonische afspraak over. Dus wees gewaarschuwd voor deze firma.

kierewiet

Re: firma Megapot.nu

Bericht door kierewiet » 12-06-2015 13:33

Inmiddels vandaag de fraudehelpdesk ingeseind en ook de kansspelautoriteit, men gaat wachten op meerdere reacties en ook zal men uitgaan zoeken of het al dan niet een kansspel betreft daar zij onder de consument inschrijven met oplossingen voor prijsvragen. Ook fraude zal onderzocht gaan worden. Dus mensen wees op je hoede voor megapot.nu

Gosia

Bericht door Gosia » 01-10-2015 21:04

Ben ook benaderd door mega pot maar helaas ingetrapt in mooie praatjes en belofte,300 keer meer kans om iets te winnen ,maar toen heb ik van hun brief gekregen vond ik het zo nep uitzien,meteen ingelogd ,website zat ook zo nep als wat,toen heb ik op een van prijzen geklikt kreeg ik website van iemand anders ! heb ze weken lang geprobeerd bellen maar het is niet gelukt dus heb mijn rekeningnummer geblokkeerd , ze hebben drie maanden later zelf gebeld dat ik openstaande bedrag moet betalen anders sturen ze een incasso bureau op mij af, ik ze dat ze oplichters zijn ,maar het viel niet te praten. dus zei ik dat ze moeten maar acceptgiro sturen en wat heb ik gekregen ? een nep factuur !
heb ze weer proberen te bellen maar na 1 uur op de telefoon hangen nam nog steeds niemand op . in de brief stond van 11.00 tot 15.00 uur bereikbaar maar degene die mij belde zei van 10.00 tot 14.00 , op de site staat gewoon bellen ,ja hoor neemt toch niemand op ,

kierewiet

Bericht door kierewiet » 01-10-2015 22:52

Gewoon niet betalen, laat ze eerst maar de algemene voorwaarden toezenden en alles waarin u eventueel akkoord mee bent gegaan. Ook bij de bank het rekeningnummer van hen doorgeven dat u van hen geen automatische betalingen accepteert. Alles bij hun hangt een duistere waas omheen. Succes6

Gosia

Bericht door Gosia » 04-10-2015 00:23

Dank u wel voor advies , heb op klacht.nl klacht ingediend en geel veel klachten gevonden wat megapot nu betreft !
Zo veel mensen in de maling genomen ! Hoop dat oplichters gepakt en gestraft worden.
Heb nog geprobeerd bellen maar nu was het nr hele tijd in gesprek, raar ...

Gosia

Bericht door Gosia » 16-11-2015 22:16

Ik heb niks meer van ze gehoord.

Simminy

Bericht door Simminy » 19-11-2015 20:34

Ook ik ben er helaas ingetrapt, zelfs na standvastig nee blijven zeggen :cry:
Na het ontvangen van die brief baalde ik als een stekker natuurlijk...hartstikke nep.
Ik heb ze meermale proberen te bellen, maar de telefoon ging niet eens over..was telkens in gesprek.
Nadat ze een bedrag van mn rekening schreven heb ik dit gelijk gestorneerd en hun bankrek geblokkeerd zodat ze er
Niet alsnog iets af konden halen.
Dit was eind september/begin oktober.
Ik ben vandaag gebeld met de mededeling dat er nog een bedrag open stnd en of ik die even vriendelijke wilde betalen.
Ik heb de dame aan de telefoon, ondanks mijn haperende telefoon uit proberen te leggen, dat ik nie gediend en van
Mensen die anderen oplichten.
Dat ik het bedrag gestorneerd had en dat ik wilde dat ze mn gegevens eruit haalden...en ik niet in zee ging met een oplichtersbedrijf.
Madam deed moeilijk, want ja als zedat deed bleef het bedrag wel gewoon open staan en zou alleen maar hoger worden (met incasso als logisch gevolg?)..ik heb aangegeven dat ik niet betaal aan een oplichtersbedrijf. Ze zou er een aantekening bij zetten....en hing op!!!
Ik had aangegeven dat ze ol het internet bekend staan als oplichters...dat moest ik niet geloven was niks van waar....er waren inderdaad een hool klachten en slechte publiciteit maar het waren geen oplochters...uhm..yeah right!

Ik mag toch hopen dat ze geen poot hebben om op te staan met dat openstaande bedrag?
Sta ik in mijn recht door te zeggen ik betaal niks?
Waar kan ik mleding maken van hun frauduleuse praktijken?

Simminy

Bericht door Simminy » 20-11-2015 12:05

Wat ik al hoopte (en ook weldacht) ze kunnen het geld wat je ze nog "schuldig" bent. Niet opeisen.
Het gaat bij hun via automatsch incasso en aangezien het vanuit de wet sinds oktober 2014 verplicht is, om schriftelijk toedtemming te geven voor automatisch incasso is dit via woord of telefoon niet rechtsgeldig.

Er is door niemand iets getekend, alleen op woord afgesproken, dus je zit feitelijk nergens aan vast.

Ik had het gemeld bij het fraudemeldpunt.
Er zijn bij hun veel meer van dit soort gevallen bekend. Hopelijk wordt megapot snel opgedoekt

pooh59

Bericht door pooh59 » 03-10-2016 12:01

Goededag
ook ik ben er ingestonken bij Megapot ,maar ze willen nog steeds geld afschrijven,heb de bank al gebeld en heen geweest,
maar nog willen ze steeds geld zien voor iets wat ik niet wil.
de opzegging heb ik op mail staan en vele keren gebeld maar dan hang je een uur aan de lijn in de wacht als je er toevalig doorkomt en dan wordt de lijn verbroken , emails gestuurd maar niets helpt wie weet raad wat ik nu nog kan doen

Plaats reactie