LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2handy R.P.Carels en zijn schoonzoon Ronald

Plaats reactie
usnmj

2handy R.P.Carels en zijn schoonzoon Ronald

Bericht door usnmj » 13-01-2014 22:49

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met de oplichtingspraktijken van Rene Paul Carels (of zijn schoonzoon Ronald, webshop 2handy.nl). U kunt contact met mij opnemen via een persoonlijk bericht.
vr gr Maria

usnmj

Re: 2handy R.P.Carels en zijn schoonzoon Ronald

Bericht door usnmj » 07-02-2014 22:33

RP CARELS is weer lekker bezig: hij probeert de door u gedane meldingen van zijn oplichtingspraktijken in de google-zoek-resultaten verder naar onder te laten 'pushen' door weer een vals adres op telefoon-gids aan te maken (meerdere malen onder elkaar) , zie:
http://telefoon-gids.com/r-p-carels-rem ... en-9718-ps
hier staat dat hij woonachtig is op een adres in Groningen ergens in ("Nederlaand". ... -;)
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]

beste mensen let op voor deze Carels en zijn schoonzoon Ronald want ze proberen iedereen een oor aan te naaien. vr gr M. Janssen

usnmj

Bericht door usnmj » 07-02-2014 22:43

'RECHTSGELDIG-aangifte doen tegen RENE PAUL CARELS en zijn schoonzoon RONALD cq rechtspersoon 2HANDY.NL' bij de politie: hoe doe je dat?

Veel burgers weten niet dat je alleen 'live'/'fysiek' (lees: bij het politiebureau binnengaan en aangifte laten opnemen) rechtsgeldig aangifte kunt doen van een strafbaar feit bij een politiebureau en niet online (zoals vaak wel gesuggereerd wordt door de overheid cq die beleving hebben veel burgers).

Stel je wordt online opgelicht door een valse webshop, bijvoorbeeld in dit geval www.2handy.nl . Je maakte geld over aan de shop en kreeg je product nooit geleverd. Stel je doet dan online "aangifte" op politie.nl/aangifte. Als burger denk je dan: ziezo, 'aangifte' gedaan en de cops gaat die boef wel vangen. Maar nee: in de praktijk blijkt dat deze zgn 'aangifte' slechts een "melding" betreft(lees: een niet-rechtsgeldige-aangifte), en dat er pas actie door de cops wordt ondernomen op het moment dat er DRIE dezelfde "meldingen" tegen dezelfde boef zijn gedaan!

Dus dit zou theoretisch (en praktisch ook) kunnen betekenen dat iedere boef die max. 1 a 2 slachtoffers per oplichtings-daad/webshop/incident maakt, en daarna bijv. weer doorgaat onder een andere identiteit, lekker vrijuit gaat en nooit gepakt wordt omdat de cops er geen onderzoek/werk van maken (dan gaat ie weer naar de next webshop, and so on and so on...).

Dus onze tip voor slachtoffers: "als je slachtoffer bent geworden van een strafbaar feit en je wilt aangifte wil doen van een strafbaar feit doe dat dan gewoon fysiek op het politiebureau, "offline" en "LIVE" dus. Handtekening eronder zetten op het papier, de kopie die je meekrijgt van de cops thuis goed bewaren, bijv. inscannen, kopie maken op je harde schijf of naar jezelf mailen voor je eigen administratie en dan wachten en hopen dat de boef uiteindelijk gepakt wordt en jij je centjes terugkrijgt (soms duurt dit wel 2 jaar, maar de kans is nu groter dat je je muntjes terugkrijgt dan dat je online -'aangifte' doet...).

Check (activeer) ook je rechtsbijstand(bijv DAS-rechtbijstand, via je verzekering), dan kun je nog -parallel aan het strafrechtelijk traject- kiezen voor een civielrechtelijk traject om je muntjes terug te krijgen om wat extra druk te krijgen.

Wil je een (sommatie/ingebrekestelling-)brief schrijven naar een oplichter of (overheids)instantie of andere instantie: doe dat dan aangetekend (kost wat, heb je ook wat, want ze zeggen regelmatig dat ze de stukken kwijt zijn...).

Okay guys, that's that.. ;-)
Hope you guys don't need this advice in practice... ;-)
Cheers,
xMaria

usnmj

Bericht door usnmj » 04-08-2014 22:10

Gister per post bericht van de politie ontvangen. Ze zeggen o.a. in de nette en heldere brief dat ze de verdachte hebben aangehouden en dat de zaak binnenkort voorkomt bij het Openbaar Ministerie en dat ik van hun (OM) verder ga horen hoe het afloopt... wordt vervolgd, ik houd jullie op de hoogte.
vr gr M.

PS ik ben blij met deze goede communicatie van de politie (en met hun moeite en inzet) en nu maar hopen dat de verdachte voorlopig geen nieuwe slachtoffers maakt....

usnmj

Bericht door usnmj » 04-08-2014 22:37

PS toch denk ik dat het in deze casus heeft geholpen (misschien de boel heeft versneld) dat ik:
- zowel online aangifte heb gedaan (ze noemen het online een 'aangifte' maar het is eigenlijk in werkelijkheid juridisch gezien nog geen echte aangifte, het is een soort 'melding' en de politie komt pas in actie vanaf 3 meldingen richting dezelfde verdachte);
- maar ook nog -extra dus- naar het politiebureau ben gegaan en daar dus ook nog eens - fysiek- aangifte heb gedaan (m.a.w.: de ouderwetsche, rechtsgeldige aangifte...).

m vr gr M.

usnmj

Bericht door usnmj » 27-12-2014 10:55

19 dec 2014 (bijna 1 jaar later...) brief ontvangen van OM Noord NL mety het bericht dat verdachte(n) binnenkort voor de rechter moeten verschijnen. Hierbij geeft OM het recht op schadevergoeding, die gaan we dus mooi AANGETEKEND indienen bij het OM........!

usnmj

Bericht door usnmj » 18-07-2015 02:02

Vervolg:
Vandaag, 19 maanden verder, eindelijk een brief van OM binnen gekregen, met daarin:
- de mededeling dat de Officier van Justitie de verdachte in de strafzaak een dagvaarding heeft gestuurd.
- datum rechtszaak: 14-09-2015. Je mag dan bij de zitting aanwezig zijn, en dit wordt zeker aangeraden/geadviseerd als je een verzoek tot schadevergoeding hebt ingediend. Je kan dan je schade nader toelichten aan de Rechtbank (evt. op verzoek van de Rechtbank).

Wordt vervolgd...

usnmj

Bericht door usnmj » 28-12-2016 15:01

nu eindelijk na 3 jaar van ministerie van veiligheid en justitie een bedrag vergoed gekregen van 157,82 euro schadevergoeding. CJIB heeft dit geïnd namens Veiligheid&Justitie. zogenaamde voorschotregeling. Ik ben er tevreden mee (maar het heeft wel wat lang geduurd!, drie jaar om precies te zijn...).

Conclusie:
Opgelicht voor 425 Euro.(eind dec 2014)
Terug van rechtsbijstand DAS binnen 1 maand: 318,75 Euro.
Terug van Justitie na 3 jaar: 157,82 Euro.(de zgn. voorschotregeling slachtoffers).
"Winst": 51,57 Euro
(Ik spreek hierboven over winst maar ik reken nog niet mee hoeveel mensuren hier in zitten en kosten zoals porti, belkosten etc etc)
De echte conclusie is: ALLEEN FYSIEK aangifte doen bij een Politiebureau loont (aangifte doen via internet is NIET voldoende!!!!! allebei is het misschien wel het allerbeste!).

En doe ook een melding bij de volgende instanties (indien v toepassing):
- marktplaats, Ideal, je eigen bank, internetfraudemeldpunt, opgelicht op internet, opgelet op internet etc etc).

Plaats reactie