AGODA hotel aanbieder heeft mij opgelicht

Plaats reactie
A.D.

AGODA hotel aanbieder heeft mij opgelicht

Bericht door A.D. » 30-12-2014 14:08

Ik heb op 28 december geprobeerd een hotel te boeken via de website van Agoda. Hierbij boden ze de mogelijkheid om met IDEAL te betalen. Dit was ideaal voor mij, aangezien ik geen creditcard heb.
Ik had met IDEAL betaald en vervolgens krijg ik een email van Agoda dat IDEAL mijn betaling niet goedgekeurd heeft en dat ze mijn reservering voor het hotel hebben geannuleerd.
Het bedrag/betaling voor het hotel was echter wel meteen van mijn bankrekening (ING) afgeschreven.

Ik heb totaal 5 x gebeld met Agoda op 28 & 29 december.
Moest een buitenlands nummer bellen en werd zeer lang ( ruim 45 min) in de wacht gehouden.
Ik kon mijn klacht goed formuleren, maar ik kreeg medewerkers aan de telefoon die geen Nederlands, maar zeer gebrekkig Engels spraken.
Ze snapten mijn klacht niet en hadden het de hele tijd over een betaling met een creditcard, terwijl ik duidelijk probeerde te maken dat ik met IDEAL betaald had.

Waarom bieden ze deze optie aan, als ze hun eigen betaalmogelijkheden niet eens weten!?
Volgens Agoda hebben ze mijn betaling niet ontvangen, omdat er iets is misgegaan op hun website tijdens de betaling.
Ik moest ze een screenshot sturen van de betaling, per email.
Dit heb ik gedaan en ze hebben hier ook nooit op gereageerd.(Terwijl ze beloven binnen 24 uur te reageren op een email.)

Ook heb ik mijn bank gebeld (ING), volgens hun was het bedrag wel afgeschreven.
ING kon ook niks voor mij doen.
Ik moest maar weer contact opnemen met Agoda.
Word de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd en ik weet dus gewoon niet bij wie ik terecht kan om dit op te lossen?
IDEAL heeft alleen een informatieve website zonder contactgegevens (geen telefoonnummer of emailadres , waar ik naar toe kan mailen.

Ik weet dus niet waar mijn geld gebleven is een bedrag van 236,84 euro.
Hierdoor kan ik 6 januari a.s. niet op vakantie gaan en moet ik ook nog eens mijn vliegticket gaan annuleren, omdat ik nu geen budget heb om een nieuw hotel te gaan boeken.

Alles is verpest, door de fout van Agoda!
Ze reageren niet op mijn emails en kunnen mij telefonisch ook geen duidelijk antwoord geven over waar mijn geld gebleven is.
Ondanks mijn bewijzen, (screenshot van de betaling) beweren ze het geld niet ontvangen te hebben.

Tevens heb ik nu een torenhoge telefoonrekening gekregen, doordat ik met een buitenlands nummer moest bellen. (ruim 110 euro)

Ik ben mijn geld kwijt.
Dit kan toch niet zomaar?
Ik vind het zo erg dat ik nu niet op vakantie kan gaan.
Heb er lang voor moeten sparen en vind dit heel erg.

Wie weet wat ik verder kan doen?
Mijn geld krijg ik hoogstwaarschijnlijk niet terug, en na mijn vakantie kan ik nu ook fluiten.
Geld van mijn vliegticket krijg ik ook niet terug (want de reden is volgens hun niet geldig, om te anulleren)

Anne2015

Re: AGODA hotel aanbieder heeft mij opgelicht

Bericht door Anne2015 » 11-01-2015 21:57

Wij hebben exact hetzelfde probleem met Agoda!
Gisteravond geboekt, een ideal bevestiging ontvangen + de bevestiging van Agoda. Het bedrag was ook direct afgeschreven, Vandaag hebben wij een e-mail van Agoda ontvangen met het bericht dat er iets is fout gegaan met Ideal en het bedrag niet is ontvangen door Agoda, daarom is onze reservering geannuleerd. Ook al gebeld, gemaild maar vage niets zeggende reactie waar we niks aan hebben!! Is het probleem bij u al opgelost?

MarkDronten

Bericht door MarkDronten » 19-06-2018 22:16

Goedenavond,

Zijn hier mensen met ervaring betreft het boeken van een reis via Agoda en daarbij gebruik hebben gemaakt van iDeal?
Ik wilde een reis boeken, betaling werd afgeschreven. Echter kreeg ik een melding dat mij ideal betaling niet was geaccepteerd en derhalve mijn boeking werd geannuleerd.

Geld weg, geen boeking. Klantenservice gebeld. Geven aan geen geld te hebben ontvangen.

Toen ik op me rekening keek zag ik dat de betalingen worden geïnd door globalcollect. Gebeld. De betaling was te traceren, echter was hij nog niet verwerkt door Agoda.

En daar gaat het fout. Het systeem herkent de betaling niet direct omdat er een verwerkingstijd zit van een aantal uur, dus word je geannuleerd. Bovendien moet het worden overgemaakt naar een buitenlandse rekening. Nu kwam ik erachter dat Agoda gezeteld zit in Singapore. Betalingen naar dit land kunnen wel 3 tot 5 werkdagen duren las ik. Dat is ook wat de vrouw van de klantenservice me dus zij.

Mijn vraag is nu, heeft iemand hier ervaring mee en uiteindelijk wel zijn geld teruggekregen? Lees echt veel verhalen over mensen met dit probleem, alleen zie je nooit meer een reactie of t gelukt is na een aantal weken bijvoorbeeld.

Groetjes,
Mark

MarkDronten

Bericht door MarkDronten » 21-06-2018 02:45

Niemand?

Sandervds

Bericht door Sandervds » 23-06-2018 11:51

Ik ben nu al 2 weken aan het wachten op mijn geld. Precies hetzelfde verhaal. IDeal betaling gekozen, zelfde moment afgeschreven maar geen bevestigingsmail van Agoda. Na 5 minuten een heel kort mailtje met daarin:

Met betrekking tot uw betaling met IDEAL voor uw boeking bij het Mahagiri Resort Nusa Lembongan van July 19, 2018 tot July 23, 2018: uw betaling is niet goedgekeurd door IDEAL. Als gevolg daarvan kon uw boeking niet worden bevestigd en is deze inmiddels geannuleerd.

Mocht u een nieuwe boeking willen maken, ga dan naar onze website http://www.agoda.nl en reserveer opnieuw.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Agoda Klantenservice

Het geld is wel direct afgeschreven. Heb de bank gebeld, Global Collect gebeld (waar het geld door is afgeschreven) iedereen zegt dat het geld Agoda heeft bereikt. Omdat de boeking is geannuleerd kan je online geen vraag stellen over de boeking, omdat je alleen een vraag kunt stellen met een geldig boekingsnummer. Heb erg veel hotels geboekt via verschillende sites maar dit is mij nog nooit overkomen. Maar een Duits nummer gebeld na lang zoeken, 18minuten in de wacht, meer dan 10 euro belkosten verder en vervolgens iemand aan de lijn die zegt dat ze het geld niet hebben ontvangen. Pure oplichting dit. Het hotel was vervolgens 90 euro duurder op de site, 5 minuten na bovengenoemde zooi, en heb maar lekker via een andere site een ander hotel geboekt. Boek nooit via Agoda! Iig nooit met iDeal betalen.... Ik ben blijkbaar niet de enige met deze vervelende ervaring? Heeft iemand z'n geld wel terug gekregen? :( :( :(

Sandervds

Bericht door Sandervds » 23-06-2018 11:56

Precies hetzelfde meegemaakt! Net al gepost ergens anders op t forum hier. Echt nieeeeet te doen hé? Buitenlandse nummers bellen, van kastje naar de muur gestuurd worden. Ben er klaar mee. Heb je je geld nog terug gekregen? Ik wacht er nu al 2 weken op en als ik t niet krijg ga ik er alles aan doen dit onder de aandacht te brengen, overal. Facebook, Twitter, Snapchat instagram. Doe je mee?

MarkDronten

Bericht door MarkDronten » 25-06-2018 14:36

Goedemiddag Sander,

Ik heb inmiddels een mailtje ontvangen dat ik me geld terug ontvang. Ik heb een mailtje gestuurd naar [email protected] in het Engels. Screenshots van betaling, hun annuleringsmail en boeking gestuurd. Vervolgens kreeg ik een reactie dat ze het aan de relevante afdeling zouden voorleggen en binnen 2-3 dagen weer een reactie zouden geven.

Vandaag kreeg in een mail dat me geld teruggestort wordt. Dit kan 3 tot 5 dagen duren.

Er zit een duidelijke bug in hun betaalsysteem. Het programma van Agoda herkent de iDeal betaling niet direct. Het geld gaat naar een bedrijf buiten het SEPA gebied. Dit maakt dat de betaling wel direct wordt afgeschreven, maar niet direct fysiek op de rekening is.

Heb je al gemaild?

Groetjes,
Mark

EllenvdB

Bericht door EllenvdB » 26-06-2018 19:35

Hoi,

Ik heb ook precies hetzelfde gehad met deze site. Betaald met iDeal en boeking werd direct geannuleerd. Erg lastige communicatie omdat ze geen Nederlands spreken. Ik heb ze nu ook gemaild in het naar [email protected] met het verzoek om het geld terug te boeken. Ben benieuwd of t lukt. Anders ben ik mn geld kwijt helaas want bank kan niks doen..
Ik boek hier in ieder geval nooit meer n hotel!

Ellen

Moja

Bericht door Moja » 02-07-2018 18:00

Goedemiddag,

Ik heb zojuist exact hetzelfde ervaren als wat jullie hierboven beschrijven. Erg vervelend.

Nu ook een mailtje gestuurd naar [email protected]. Jullie al een reactie of betaling ontvangen (het is inmiddels 2-3 dagen geleden)?

Groet! Moniek

fantaria

Bericht door fantaria » 05-07-2018 19:54

Moja schreef:Goedemiddag,

Ik heb zojuist exact hetzelfde ervaren als wat jullie hierboven beschrijven. Erg vervelend.

Nu ook een mailtje gestuurd naar [email protected]. Jullie al een reactie of betaling ontvangen (het is inmiddels 2-3 dagen geleden)?

Groet! Moniek

Hetzelfde hier. Ik heb ze gebeld, situatie 2x uit moeten leggen en een bewijs moeten sturen dat het geld daadwerkelijk van mijn rekening is gegaan. Ik heb zojuist een e-mail gekregen waarin staat dat ze het geld gaan terugstorten. Nog steeds kansloos want ik wilde gewoon alsnog mijn hotel kamer. Het hele proces heeft ongeveer een week geduurd.

Advies is gewoon weg te blijven, dat dingen verkeerd gaan is te begrijpen. Maar bewust het verzoek van de klant negeren, zonder enige uitleg of iets dergelijks, is gewoon schandalig.

fantaria

Bericht door fantaria » 07-07-2018 00:56

fantaria schreef:
Moja schreef:Goedemiddag,

Groet! Moniek

Hetzelfde hier. Ik heb ze gebeld, situatie 2x uit moeten leggen en een bewijs moeten sturen dat het geld daadwerkelijk van mijn rekening is gegaan. Ik heb zojuist een e-mail gekregen waarin staat dat ze het geld gaan terugstorten. Nog steeds kansloos want ik wilde gewoon alsnog mijn hotel kamer. Het hele proces heeft ongeveer een week geduurd.

Advies is gewoon weg te blijven, dat dingen verkeerd gaan is te begrijpen. Maar bewust het verzoek van de klant negeren, zonder enige uitleg of iets dergelijks, is gewoon schandalig.

Ik heb inmiddels mijn geld alweer op mijn bankrekening.

SjefVanWoensel

Bericht door SjefVanWoensel » 16-07-2018 12:27

Ik geb dezelfde ervaring met boeken hotel Da Vinci in Milaan. Nooi enige bevestging ontvangen van boeking en betaling via I-deal. Wel afgeschreven. Bellen en bellen. Moeizaam zonder boekingsnummer. Daarna eindeloos mailen en op verzoek duitstalige medewerkers op kantoor in Hongarije twee keer alle kopieen opsturen. Daarna doodse stilte behalce 2 mails dat klacht is afgehandeld en of ik tevreden ben... Ook daarop niks meer gehoord.
Aan deze oplichterspraktijken met een einde komen. Mensen moeten worden gewaarschuwd NOOIT te BOEKEN via Agoda. Is via Trivago vaak de goedkoopste. Trivago zou Agoda moeten schrappen uit vergelijkingen wegens onbetrouwbaarheid en slechte klachtafhandeling. Gelet op bovenstaande soortgelijke klachtenreeks zal ik ook reisredacties van kranten gaan benaderen.
AGODA MOET GESTOPT worden met haar oplichtingspraktijken

Debbypower

Bericht door Debbypower » 28-07-2018 15:07

dit bedrijf heeft meerdere slacht offers gemaakt snap niet dat het zo door kan gaan

Plaats reactie