LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kan ik doen als ik oplichting bij een vriendin vermoed?

Hier kun je terecht met algemene vragen en tips op het gebied van oplichting.

Ter aanvulling op de gedragsregels is het in dit subforum ook NIET toegestaan namen van vermeende oplichters of bedrijven te vermelden.
Plaats reactie
debakker

Wat kan ik doen als ik oplichting bij een vriendin vermoed?

Bericht door debakker » 02-09-2014 14:18

Een vriendin van mij heeft een tijd geleden een man ontmoet, die haar in een paar weken helemaal ingepalmd had, en daarna bij haar is ingetrokken.
Het werd voor mij moeilijk om contact te houden met die vriendin, en op een gegeven moment heeft ze het contact compleet verbroken.
Een van de laatste dingen die ze me vertelde was dat ze bezig was met het opzetten van een stichting.
Ik weet dat deze man zich op zijn website onder andere bezighoudt met dingen als 'Kangen-water' en 'DNA activatie' wat ik persoonlijk al een vorm van oplichting vind. Daarnaast heb ik geen registratie van hem kunnen vinden bij de KvK van de namen van de organisaties die hij noemt op zijn websites of linkedin.

Dit alles doet mij dus sterk denken aan eerdere uitzendingen van jullie, waarbij iemand een vrouw inpalmt, bij haar gaat inwonen, en onder haar naam allerlei bedrijfsactiviteiten ontplooit.
Ik weet het alleen niet zeker. Kan ik hier ergens melding van maken, zodat deze zaak wordt onderzocht? Want als mijn vermoedens kloppen, zit mijn vriendin nu in een hele nare situatie, en moet ze geholpen worden.

Gordon Shumway

Re: Wat kan ik doen als ik oplichting bij een vriendin vermoed?

Bericht door Gordon Shumway » 05-09-2014 23:41

Poe, da's een lastige.
Zag pas bij Dr. Phil een vrouw die al 2ton had overgemaakt naar haar nieuwe vriend die ze nog nooit had ontmoet. De dochter had gewaarschuwd en gewaarschuwd . Zonder resultaat.
Daar moest ik aan denken toen ik je posting las.

Mijn "fifty cents":
- Sommige mensen willen/kunnen niet geholpen worden en komen uiteindelijk inderdaad in de shit.
- Omdat je vriendin het contact al verbroken heeft, hoef je je niet meer netjes te gedragen en kan je (mijns inziens) rustig (aan)bellen om haar eens flink de waarheid te zeggen.
- Probeer aan een naam van "de man" te komen. Google 'm. Vind je niets, dan kan je alleen je vermoedens uiten. Vind je wel wat, druk het af en stuur het op (cq geef het aan haar).
- Steek je licht anders eens op bij de politie/recherche. Hopelijk zijn ze beter toegankelijk dan sommige verhalen doen vermoeden.

Beiden suc6 gewenst!

Mister White
Contacteer:

Re: Wat kan ik doen als ik oplichting bij een vriendin vermoed?

Bericht door Mister White » 20-09-2014 15:16

debakker schreef:Een vriendin van mij heeft een tijd geleden een man ontmoet, die haar in een paar weken helemaal ingepalmd had, en daarna bij haar is ingetrokken.
Het werd voor mij moeilijk om contact te houden met die vriendin, en op een gegeven moment heeft ze het contact compleet verbroken.
Een van de laatste dingen die ze me vertelde was dat ze bezig was met het opzetten van een stichting.
Ik weet dat deze man zich op zijn website onder andere bezighoudt met dingen als 'Kangen-water' en 'DNA activatie' wat ik persoonlijk al een vorm van oplichting vind. Daarnaast heb ik geen registratie van hem kunnen vinden bij de KvK van de namen van de organisaties die hij noemt op zijn websites of linkedin.

Dit alles doet mij dus sterk denken aan eerdere uitzendingen van jullie, waarbij iemand een vrouw inpalmt, bij haar gaat inwonen, en onder haar naam allerlei bedrijfsactiviteiten ontplooit.
Ik weet het alleen niet zeker. Kan ik hier ergens melding van maken, zodat deze zaak wordt onderzocht? Want als mijn vermoedens kloppen, zit mijn vriendin nu in een hele nare situatie, en moet ze geholpen worden.
Uit dit verhaal kan ik opmaken, dat de liefde een rol speelt en jouw vriendin eigenlijk niet openstaat voor kritiek. Dat is met daten & oplichten al een hele klus om toonbare feiten op tafel te krijgen, zeker nu deze twee een relatie hebben. Ik zit zelf hoofdzakelijk nog vóór dat traject, dus voordat beiden een huishouden gaan vormen. Een tweede is dat je echt niet zomaar een stichting kunt beginnen, zie hiervoor rechtsvormen bij de Kamer van Koophandel, waarbij inkomsten aan strikte regels zijn gebonden. Dan is er nog dat Kangen-water waarover op Google genoeg te lezen valt, zo ook bij DNA activatie. Beiden en samen gaan meer op spirituele aspecten lijken. Dat DNA gedoe is zeer zeker een spirituele vorm, aangezien je DNA beslist NIET kunt sturen zoals op Google in dit onderwerp staat beschreven. DNA wijzigt alleen bij celdeling in de voortplanting of bij genetische manipulatie en dat laatste is zeker niet weggelegd voor de gewone mens. Ik heb vroeger ook erfelijkheidsleer bestudeerd, vandaar.
Over de registratie en wettelijke eisen, heb ik al het nodige op eigen site geplaatst. Ook hier staan erg veel waarschuwingen over wat fout kan gaan. Maar ik ben nog steeds niet klaar om zoveel mogelijk informatie te plaatsen. Er zijn nog genoeg sites die zich niet aan de regels houden.
Over de reactie van Gordon zou ik het niet adviseren om flink tegen je vriendin uit te halen en de waarheid te zeggen. Dat ligt nu in de relatie sfeer en dat zou geheel verkeerd uitpakken. En bij Justitie kom je niet verder. Ten eerste is dit niet jouw relatie. Ten tweede is deze instantie op sommige vlakken enorm belast. Hier draait het echt om concrete feiten en dan nog is er een gradatie in belangrijkheid.
Maar je bent altijd welkom op scamhunter.nl
Met vriendelijke groet

Plaats reactie