Dingen die telkens verdwijnen

Hier kun je terecht met algemene vragen en tips op het gebied van oplichting.

Ter aanvulling op de gedragsregels is het in dit subforum ook NIET toegestaan namen van vermeende oplichters of bedrijven te vermelden.
MBJ020

Dingen die telkens verdwijnen

Bericht door MBJ020 » 23-05-2019 21:10

Ik wil graag advies over het volgende:

Er worden de hele tijd spullen van je afgepakt. je hebt geen bewijs dat iemand dat doedt maar het verdwijnt wel de hele tijd.
IK heb bijvoorbeeld van de Samsung a5 2016 de kassa bon nog en het IME nummer.

Als je deze bijvoorbeeld hebt tweede hans hebt gekocht en je zit dat dit IME nummer er op staat : 352937087412851
Daar gaat mijn vraag over er zijn instanties die IME nummers kunnen na trekken. maar dat doen zij als het om diefstal gaat.

Maar je hebt geen bewijs dat is het is gestolen. dus valt het onder verloren. maar dat is niet het gevel. want je hebt gedeelde ruimtes waar je woont.

verder zijn er ook weg 3 behoorlijke duren dingen... tenminste in mijn ogen dan.
ik laat deze nog even weg want mijn vraag gaat over die telefoon. want ik weet dat telefoons zijn na te trekken via het IME nummer.
Wat ik ook gek vond deze telefoon zat gelinkt aan mijn google accaont. als je een Samsung telefoon reset moet je om te ontgrendel met het laast ingelogde google account inloggen. maar blijkbaar heeft de gene die mijn telefoon veel verstand want hij verdween zomaar in mijn google accaunt. plotseling en dat is vreemd want als je een Samsung telefoon reset tenminste zo was het nog bij de Samsung a5 2016 of het nog steeds zo is bij de nieuwere moddellen weet ik niet.

Hoe krijg ik mijn telefoon terug of kan ik er voor zorgen dat iedereen er van op de hoogte is dat die telefoon met dat IME nummer heling is. stopheling niet want daar moet je de app downloaden. en je kunt daar in de app alleen een eigen product lijstje maken. dus via stopheling kan ik mijn telefoon daar niet registerren.

kort samen gevat:
Hoe kan ik mijn telefoon laten na trekken?
Ik vind niet dat iemand met wat ik betaald heb mijn prodcut mag gebruiken zonder dat er ook maar 1 cent aan mij is betaald. gaat nog wel vind ik.
Ik hoor graag wat jullie advies is.

Plaats reactie