Ali Mustafa director

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Dirk123

Ali Mustafa director

Bericht door Dirk123 » 17-11-2015 18:11

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met Ali Mustafa Oplichter import-export director langs de snelweg:
Ik ben vandaag heel erg opgelicht. Ik reed op de snelweg bij Andelst en naast de weg stond een buitenlandse man die heel erg in paniek leek, hij stond heel erg te seinen en te zwaaien naar mij. Hij had een dure Mercedes bij met een Duits kenteken.
Ik ben gestopt en heb mijn raam open gedraaid om te vragen wat er aan de hand was. Hij vertelde me dat hij geld nodig had en of ik wat geld voor hem had. Hij vertelde dat hij een directeur van een auto import-export bedrijf was en gaf me meteen een kaartje. Ali Mustafa (director) stond er op. Hij moest naar Engeland voor een belangrijke deal, maar was net beroofd van z'n geld. Hij had geen benzine meer. Ook zei hij dat hij uit Dubai kwam. Het leek een rijke zakenman.
Hij stapte vrijwel direct bij mij in de auto en drong erg aan.
Hij had gouden sieraden om, die hij meteen af deed. Ook had hij twee iPhones 6S bij zich (althans dit leken 'echte' iPhones). Hij zei dat als ik hem geld gaf, dat ik de sieraden en de iPhone mocht houden. Dit had ik dan als 'onderpand'.. Ik geloofde dit, want de iPhones zagen er heel erg echt uit. Hij zou morgen meteen het geld terug komen brengen en zelfs nog wat meer geld. Hij wilde per se mijn adres weten, die heb ik gelukkig niet gegeven.
Ik ben met hem naar de pinautomaat gereden en heb geld gepind. Ik gaf hem dit, maar hij bleef aandringen voor meer en meer. Dit heb ik gelukkig niet gedaan. Ik wilde hem nog een lift terug geven, maar dat was niet nodig. Later besefte ik pas hoe erg ik ben opgelicht. Vreselijk dit.

hoekanikzodomzijn

Re: Ali Mustafa director

Bericht door hoekanikzodomzijn » 07-04-2016 17:46

Dit is mij ook overkomen deze week. Iets andere naam (Ali Ahmed), andere lokatie (hier), ander onderpand (goud, Samsung telefoon, Chopard horloge) maar verder idem. Veel geld verloren. Achteraf kan ik zelf niet geloven dat het gebeurd is.

Heb de dader op de dashcam kunnen vastleggen:

Afbeelding

Aangiftes gedaan maar politie geeft aan dat er weinig te doen is als er niet meerdere aangiftes tegen dezelfde persoon zijn.

Rjdhanens

Bericht door Rjdhanens » 16-04-2016 14:22

Hallo, ik ben blij dat ik deze berichten ben tegen gekomen.
Mij is dit gisteren ook gebeurd! Ben er totaal van slag van.
Ook ik kan niet geloven dat dit mij is overkomen!
Echt vreselijk dit! Ben ook vooral boos op mezelf..
Ik hoop zeker dat hier wat aan gedaan kan worden, heb zelf ook aangifte gedaan.
Kan helaas pas dinsdag terecht.
De foto's die ik in deze topic zie ga ik dan ook zeker gebruiken. Erg nuttig bedankt!
Misschien kunnen we contact houden voor eventueel info om de dader te kunnen pakken.
Ik hoop dat ik m'n geld kan terug vragen aan de verzekering of iets dergelijks...

bashoog

Bericht door bashoog » 07-05-2016 14:36

gistere middag meegemaakt.
oprit a15 vanaf de a2
van eindhoven naar de a15 alblasserdam

bashoog

Bericht door bashoog » 07-05-2016 14:37

rond half 6. geld voor benzine en ik zou de volgende dag 1000 euro krijgen als ik em hielp met geld

Fly

Bericht door Fly » 08-07-2016 22:29

wij hebben dit vandaag ook meegemaakt precies hetzelfde verhaal.
Was op de a15 afslag ridderkerk.
Man spong zowat voor de auto heel verhaal hetzelfde als bij dirk123
Gelijk gebeld kunnen woensdag aangifte doen.
Is het iemand nog gelukt om geld via verzekering oid terug te krijgen?

chelke81

Bericht door chelke81 » 21-07-2016 22:23

vandaag (21-07-16) omstreeks 1730u stond een soortgelijke meneer zonder benzine langs de A50 flyover richting Nijmegen vanaf de A58 bij Best West heftig te zwaaien langs een zwarte sedan. Ik neem hem ter goeder trouw mee zodat hij een kannetje benzine kan halen. Hij wil geld lenen aangezien hij zijn beurs en creditcard kwijt is. Hij spreekt gebrekkig Duits en Engels. Ik heb 70 euro bij me. Dit is te weinig; hij moet nog ver naar Duitsland. 300 euro wordt gevraagd. Ik moet mijn tel nr en woonplaats opschrijven, morgen brengt hij mij 2000 euro. Hij verteld mij tussendoor ook de weg naar een winkelcentrum. De roze wolk van behulpzaamheid wordt langzaam donker. Ik ga toch nog pinnen maar steek dit geld weg.
Ik krijg een versleten Iphone (schermcode 1990), een zilveren Rolex en een gouden ketting met Arabisch symbool als onderpand. Ondertussen kreeg ik ook te horen dat hij 300 auto's had, hotels in Duitsland, hij liet een kaartje zien van een auto-exportbedrijf. Hij wil het geld bij de supermarkt zodat hij kan gaan faxen. Ik krijg iemand aan de lijn op zijn telefoon die praat over een deal en 700 euro nodig heeft. Ik weiger. Hij praat verder in het Arabisch met de persoon aan de lijn. Ik bied hem aan om hem naar een benzinepomp te brengen. Hij gaat mee. Ondertussen krijg ik weer iemand aan de lijn tijdens de rit. Ik zie in het scherm 'character B'. Ondertussen blijft hij mij de spullen aanbieden. Bij het tankstation raakt hij geïrriteerd dat ik hem niet wil helpen. Ik zeg dat hij voor het gegeven geld benzine kan halen. Daarna kan ik hem weer naar zijn auto terugbrengen. Hij stapt uit en loopt richting de shop. Ik kijk even niet en weg is hij. De pompbediende zag iemand langs rennen en in een zwarte auto stappen. Daar sta je dan...Is die vriendelijke meneer vergeten om zijn ketting mee te nemen. Mocht iemand hem kennen, ik wil het hem graag terug geven.

AvE

Bericht door AvE » 01-08-2016 20:03

Dit is mij vandaag ook overkomen bij Almere op de verbinding A6 - A1 richting Naarden precies dezelfde werkwijze.
stom en ja achteraf zal het mij geen tweede keer overkomen.

jhdnab

Bericht door jhdnab » 11-04-2017 23:26

Ook ik heb op 10 april 2017 deze man aangetroffen op de vluchtstrook van de afrit A28 uit de richting Zwolle richting A1 richting Apeldoorn. Zelfde verhaal dus de geschiedenis herhaald zich. Ook auto importeur uit Dubai etc. etc. Wilde 200 euro voor zijn rit naar Berlijn en zou inderdaad 1000,00 terug krijgen met I Phone 7 en gouden ketting als onderpand. Sprak slecht Engels en vertelde dat zijn vader multi miljonair is en dat hij nog voor slechts 10 mijl brandstof had. De ketting was veel te fel geel om van 18 karaat goud te zijn en dus imitatie toen ik niet op zijn verzoek in ging liep hij geïrriteerd weg. Ben daarna weg gereden naar het tank station even verderop ( palmpol ) en heb daar 0900-8844 gebeld en de politie Amersfoort / midden Nederland het verhaal verteld en gevraagd of zij even polshoogte konden gaan nemen maar ik denk eerlijk gezegd dat ze het verhaal het verhaal hebben gelaten en niet de moeite hebben genomen hier naar toe te rijden. U bent allen gewaarschuwd trap er niet in!

Jeetje

Bericht door Jeetje » 26-04-2017 20:39

Waarschijnlijk ben ik dezelfde man tegengekomen 26 April 2017. In de bocht op het klaverblad Deil rijdend van Eindhoven -> Gorinchem.
Man in een netjes blauw pak met een buikje getint (waarschijnlijk Oost Europees) met diep zwart haar, leeftijd ergens tussen de 30 en 40, zeer slecht Engels sprekend.
Aanbod Gouden horloge, ketting en nep I-phone voor 2 a 300 honderd euro om naar Londen te geraken.
De auto waarvoor hij stond was een sportief licht metallic blauw Mercedes model.
Engelse kentekens op de wagen (Geel achter wit voor) en nog een persoon in de auto welke ik niet goed heb gezien.

Voor 50 euro heb ik zijn kaartje en die mooie 18k gele ketting veroverd.

Het kaartje las:
Import & Export auto
England Dubai Germany

Abdul Jabar
Director

Met een vlag van de UAE erop en een dikke Mercedes op de achtergrond plus een oplegger met sportwagens op de achterkant.

De politie ingelicht via het alarm nr en deze belden al snel terug (binnen 15 min!): Vogels waren reeds gevlogen. Het verhaal was bekend, maar de aanrij tijd na melding is vaak net te lang om ze te grazen te nemen. Respect voor de vlotte reactie en actie!

Dit gebeurt me niet nog een keer, maar wees gewaarschuwd dus. Maak foto's van dit soort figuren langs de kant van de weg, want dit ben ik dus vergeten in de sensatie. Dinsdag ga ik de aangifte op het bureau doen. Hopelijk heeft ons gerechterlijk system er iets aan.

danielle.manders
Contacteer:

Bericht door danielle.manders » 03-05-2017 23:19

Vandaag werden wij ook aangehouden door een soortgelijk persoon op de N324 vlak voor het ecoduct tussen Schaijk en Oss (Noord Brabant). Wild zwaaiend en in paniek (zo leek). Wij stoppen en ik draaide mijn raampje open. De man stopte een kaartje in mijn hand met iets van Dubai erop (te verbijsterd om goed te kijken). Hij riep iets van 'petrol' en hield een 'gouden' ring voor mijn neus. Deze heb ik niet aangepakt. Toen ik zag dat hij een telefoon in zijn hand had, zei ik dat hij maar moest bellen. Meteen draaide hij zich om en liep soort van verontwaardigd weg. Heel raar deze situatie, gelukkig nergens ingetrapt, alleen gestopt... Beertje jammer als er nu ooit mensen langs de kant van de weg staan die echt hulp nodig hebben... wij stoppen nooit meer... We hebben de politie niet gebeld op dat moment. We waren zo verbaasd en vonden het zo raar. Pas toen ik thuis op internet wat woorden op google intypte en hierop uit kwam besefte ik me dat we er dus bijna ontzettend ingetrapt waren en we dus geluk hebben gehad. Tja en om dan nog de politie te bellen, ik denk dat het geen zin heeft.

vital5050

Bericht door vital5050 » 16-05-2017 22:22

This has happened to me this week. Slightly different name (Ali Ahmed), another location ( here ), other collateral (gold, Samsung phone, Chopard watch) but otherwise ditto. Lost a lot of money. In retrospect, I do not believe that it happened.

Link verwijderd door moderator

Tyrone2201

Bericht door Tyrone2201 » 07-06-2017 21:31

Zojuist bij de carpool bij Gorinchem om de snelweg richting Breda op te gaan (A27). Werd ik ineens aangesproken door een kale man die een voor tand mist. Netjes gekleed zwarte blouse aan. En vroeg mij in het Engels of ik hem kom helpen met zijn auto. Als ik hem hielp kon ik zijn Gouden Rolex krijgen hij wou hem al gelijk af doen. Zijn vader was een sheijk in Dubai en hij had geld genoeg alleen zijn pas was geblokkeerd. Ik zei dat ik even ergens naar toe moest en 2 minuten later terug kwam. Toen de man ging aan dringen van helpen yes of no. Wist ik dat het foute boel was. Op deze manier proberen ze je snel een keuze te laten maken zodat je niet rustig kan nadenken. En als de man zo rijk was dan zorg je er toch voor dat je tanden er normaal uitzien en niet met maar 1 voor tand door het leven ga. Toen ik nee zei en door ree heb ik meteen de politie gebeld die zouden gelijk komen. Toen ik 2 minuten later terug kwam op de carpool was de man al verdwenen. Ik heb een half uur op de politie staan wachten toen heb in het opgegeven. Mensen kijk aub uit voor zulke gevallen. Als je denkt het is te mooi om waard te zijn dan is dat het ook! Nu dat ik op internet heb lopen lezen en op deze site terecht ben gekomen en dit allemaal weet. Hoop ik dat het me nog een keer overkom en dan doe ik het anders. Politie is toch altijd te laat en deze mensen kunnen zo rustig hun gang gaan en mensen het vertrouwen in de medemens aardig schade aanrichten.

Dennis85

Bericht door Dennis85 » 15-08-2017 21:14

Ik reed vandaag bij afslag son en er stond een man ahmad karim hij zei dat ie een sjijk was en geen diesel had en of ik hem wil de helpen hij laat ook sieraden af hij zegt dat ie morgen geld komt brengen meer dan ik hem heb gegeven hopelijk spreekt ie de waarheid maar kans is klein bank doet niets en politie ook niet hopelijk komt ie terug en geeft ie geld terug en anders als is geld wil bel ik de politie

serdar.imre
Contacteer:

Bericht door serdar.imre » 23-08-2017 19:56

Dennis85 schreef:Ik reed vandaag bij afslag son en er stond een man ahmad karim hij zei dat ie een sjijk was en geen diesel had en of ik hem wil de helpen hij laat ook sieraden af hij zegt dat ie morgen geld komt brengen meer dan ik hem heb gegeven hopelijk spreekt ie de waarheid maar kans is klein bank doet niets en politie ook niet hopelijk komt ie terug en geeft ie geld terug en anders als is geld wil bel ik de politie

Gister is mij het zelfde gebeurt op de vluchtstrook van venlo ik denk dat het om de zelfde persoon gaat heb het zelfde verhaal gehoord
Ben naar de politie geweest maar die kunnen ok niks mee
Echt *** dit

Gesloten