LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverhuur

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Autoverhuur

Bericht door Moderator » 16-06-2015 16:25

Ook opgelicht bij het huren van een auto in het buitenland? Vertel hier je verhaal!

peter r

Re: Autoverhuur

Bericht door peter r » 07-10-2015 22:16

We hadden bij AVIS een auto gehuurd voor onze reis door Amerika juli 2015. Het bedrag op het contract was €936,- met terugbrengkosten, brandstof dus zonder bijkomende kosten. Dit bedrag konden we niet vooruit betalen maar moest ter plekke voldaan worden. Wij komen vaak in Amerika en weten dat verhuurbedrijven, bij het afhalen, altijd proberen om extra zaken aan te smeren of je een groter type auto proberen te verhuren. Dat doen wij nooit dus moesten we dit bedrag daar betalen met onze credit card. Het contract een aantal malen gelezen en extra gevraagd dat het bedrag inclusief alles was.Dus geen extra kosten. Voor het bedrag €936 hebben wij getekend.

Het was een verrassing dat er €447,- extra van onze credit card was afgeschreven. We hebben dit direct gemeld bij de AVIS customer services en aan de VISA. VISA reageerde dat dit waarschijnlijk een borg zou zijn. We hebben de auto onbeschadigd en met een volle tank afgeleverd. Van de customer services hebben we alleen een bevestiging gehad en verder niets.

Thuis gekomen hebben we AVIS Nederland gebeld en die gingen het uitzoeken. Er kwam na een aantal telefoontjes een brief terug met vage redenen maar ze gingen niet terug betalen.

We hebben altijd bij DOLLAR gehuurd en dit nooit meegemaakt. U begrijpt dat ik nooit meer bij AVIS huur. Ik dacht dat zij een betrouwbare verhuurder zijn.

Ik snap ook niet dat er zomaar een bedrag van mijn credit card kan worden afgeschreven zonder dat ik daar voor getekend heb.

Gesloten