LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht?! zomerspecials - voorbereid op reis

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Opgelicht?! zomerspecials - voorbereid op reis

Bericht door Moderator » 16-06-2015 15:09

Ben jij wel eens opgelicht tijdens het boeken van een vakantie? Of in het buitenland in een oplichtingstruc getrapt?
Vertel hier je verhaal.

johandebroyer

Re: Opgelicht?! zomerspecials - voorbereid op reis

Bericht door johandebroyer » 17-06-2015 17:06

Tijdens mijn vakantie in Kiev kreeg ik een gratis kauwgom van een (vals) promo-team. Daarna stelde het promo-team voor om iets te gaan drinken aan de overkant. Om aan de overkant te geraken moest ik eerst een lange wandeltunnel nemen. Ik vertrouwde het niet en ging onmiddelijk naar mijn huurappartement. Korte tijd later werd ik onwel en misselijk. Dit kwam door de verdovende stof in de kauwgom. Had ik de lange wandeltunnel genomen, dan was ik met zekerheid bestolen, want ik had me moeilijk kunnen verdedigen. Dit is een nieuwe manier om toeristen te beroven. Ook in Brussel, Parijs, Madrid, Rome,... Mijn boodschap aan de toeristen is om niks te aanvaarden, ook al komt het van een (vals) promo-team. Geen kauwgom, drank ... aanvaarden. Dit is echt een gouden raad.

Ponchau
Contacteer:

Re: Opgelicht?! zomerspecials - voorbereid op reis

Bericht door Ponchau » 24-06-2015 09:51

johandebroyer schreef:Tijdens mijn vakantie in Kiev kreeg ik een gratis kauwgom van een (vals) promo-team. Daarna stelde het promo-team voor om iets te gaan drinken aan de overkant. Om aan de overkant te geraken moest ik eerst een lange wandeltunnel nemen. Ik vertrouwde het niet en ging onmiddelijk naar mijn huurappartement. Korte tijd later werd ik onwel en misselijk. Dit kwam door de verdovende stof in de kauwgom. Had ik de lange wandeltunnel genomen, dan was ik met zekerheid bestolen, want ik had me moeilijk kunnen verdedigen. Dit is een nieuwe manier om toeristen te beroven. Ook in Brussel, Parijs, Madrid, Rome,... Mijn boodschap aan de toeristen is om niks te aanvaarden, ook al komt het van een (vals) promo-team. Geen kauwgom, drank ... aanvaarden. Dit is echt een gouden raad.
Bizar verhaal! gelukkig ben je onmiddelijk naar je huurappartement gegaan. De gevolgen hadden ernstig kunnen aflopen.. :?

Gesloten