Marktplaats verkoop Nigeria

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.

Re: Marktplaats verkoop Nigeria

Berichtdoor N.23455664335 » 14-11-2018 17:45

ook ik heb dit bericht gehad:
Hai,

Ik kom uit Belgie.
Ik weet dat het raar klinkt hoor maar
Wilt u hem misschien voor mij opsturen naar mijn zoon in
Nigeria?

Ik zal u gewoon vooraf betalen, gewoon de vraagprijs + de http://www.marktplaats.nl/gateway.html? ... dkosten.Ik wil de betaling via internationale bank tot bank overdracht.
Als u hem dan wel direct wil verzenden als het geld ontvangen is.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Christiaan Koopman.,.

kan je misschien reageren op ( [email protected] Ik krijg marktplaats emails soms pas heel laat.
N.23455664335

Berichtdoor Wen1967 » 21-01-2019 00:08

Ik heb nu ook een soortgelijk iets op marktplaats, de persoon heeft alleen niet gevraagd de aankoop naar Nigeria op te sturen maar de rest is gelijk. Wat er verdacht aan is:
De koper maakt het geld over en meldt ERNA pas dat zij in Belgie woont, zij heeft 6.95 verzendkosten betaalt, de aankoop betrof slechts 4 euro. Ik heb gezegd dag ik het niet netjes vindt dat zij niet vooraf heeft gezegd in Belgie te wonen, dus ze moet eerst verzendkosten bijstorten anders stort ik de 10.95 terug. (6.95 + 4,-). Hetzelfde is dat ook deze koper aandringt het morgen al op te sturen want geeft het snel nodig. Dit is natuurlijk onzin want uit buitenland staat het er zo snel niet op.

Nu lijkt het mij een truc dat mijn bankgegevens te krijgen, ik het geld terug ga storten en zo zij mijn rekening gaan leegtrekken als het inderdaad een nigeriaanse truc is. Ik hou nu echt mn hart vast....Belgie....direct opsturen...doen of neus bloed dat ze niet weet dat vanuit Belgie duurder is dan 6.95 verzendkosten, nl. 13 euro! Ik vertouw dit dus niet.

Heeft iemand al soortgelijk iets gehad?

Gr. Wen
Wen1967

Berichtdoor Nachtwaker » 30-01-2019 17:03

Iets soortgelijks niet maar met oplichters is het wel zo dat ze altijd zeggen iets heel, heel snel te willen hebben in de hoop dat je niet meer te veel nadenkt over de situatie of dat je bang wordt een deal te verliezen.

En haastige spoed is zelden goed!
Nachtwaker

Berichtdoor jstme88 » 24-02-2019 19:13

Hier anno 2019 nog zo 1, nog steeds actief dus!!!!!!!!!!

Hai,

Ik kom uit Belgie.
Ik weet dat het raar klinkt hoor maar
Wilt u hem misschien voor mij opsturen naar mijn zoon in
Nigeria?

Ik zal u gewoon vooraf betalen, gewoon de vraagprijs + de http://www.marktplaats.nl/gateway.html? ... dkosten.Ik wil de betaling via internationale bank tot bank overdracht.
Als u hem dan wel direct wil verzenden als het geld ontvangen is.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Sabine van Kempen.,..

kan je misschien reageren op ([email protected]) Ik krijg marktplaats emails soms pas heel laat.
18:24
Nieuw!
Het gemak van iDEAL op Marktplaats!
Laat jouw kopers betalen met iDEAL op Marktplaats. Snel, makkelijk en vertrouwd.
jstme88

Vorige

Keer terug naar Nigeriaanse fraude