Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
GertjanBuddy

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door GertjanBuddy » 01-07-2018 18:51

@Bloempje123: In ieder geval niet betalen!!! Ze proberen mensen alleen maar tot betalen aan te zetten door ze bang te maken. Ze dreigen alleen maar maar doen helemaal niets. Zoals je in de uitzending van Radar hebt kunnen horen hebben ze juridisch ook geen poot om op te staan. Pure oplichters zijn het!

LJ22

Bericht door LJ22 » 02-07-2018 11:45

Ook ik ben in maart benaderd door vakantie garant. Daar ik na 2 weken herinnert ben om te betalen, sloeg de stress toe (ook ik had geen mail gezien met het opzegtermijn etc etc). Na telefonisch contact gehad te hebben met vakantie garant (die bij hun standpunt bleven dat ik moest betalen) is er een betalingsregeling getroffen dat ik in termijnen mocht betalen. Ik ben daarna gaan zoeken naar het bedrijf en kwam op dit forum terecht (medio maart). Na alle berichten gelezen te hebben heb ik besloten niet te betalen en heb ik een mail gestuurd dat ik niet ga betalen wegens dwaling (16 maart). Met de mail die ik heb gestuurd, ben ik naar het juridisch loket gegaan om te horen of ik het zo goed gedaan heb. Antwoord was ja met het advies niet meer te reageren op hun dreigende mailtjes of te verwijzen naar eerder schrijven. Zo gezegd, zo gedaan. Echter werd ik net gebeld door vakantie garant met het verhaal dat betaling uit is gebleven. Gezegd dat ze me de praatjes kan besparen gezien ik niet ga betalen. Wel slaat de stress toe omdat ze zo volhardend zijn. Ik hoop dat het hier bij blijft.
Laatst gewijzigd door LJ22 op 02-07-2018 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy » 02-07-2018 12:25

@LJ22: Goed gedaan en in ieder geval NOOIT BETALEN aan die oplichters! Ze proberen mensen alleen maar bang te maken. Zoals je in Radar hebt kunnen horen zitten ze juridisch helemaal fout!

anita1980

Bericht door anita1980 » 02-07-2018 21:57

ook ik ben 19 april gebeld. een vriendelijke snel pratende dame met dit aan bod. band op name en er is vermeld dat ik de spam in de gate moest houden maar uit eindelijk niets gezien, in middels was ik dit alles weer vergeten en ook na dat we een rekening kregen in de gewone mail box viel er geen kwartje door dat ik al lang was vergeten hoe het bedrijf hete en dat we zo'n mail zouden krijgen tot er weer een mail met een betaling kwam met deiging tot verhogen is man lief gelijk gaan kijken wat dit nou was en kwam al heel snel op deze site en we gaan dus niet betalen. we hebben er tot op vorige week niet op gereageerd. wel mails gehad dat het bedrag dus werd verhoogt. afgelopen vrijdag werd ik gebeld en ik zag later dat ze al eerder hebben geprobeerd te bellen. dit keer nam ik wel op en er werd gedreigd met incasso als ik niet zou betalen. ik heb die man boos te woord gestaan hoe ze zo iets konden doen en dat dit niet menselijk was. zo ga je niet om met klanten. ook vertelde hij dat het ging om een abonnement en dat ik voor het bedrag van 349,00 20% korting krijg. ik schoot echt uit me slof. dat hadden ze me niet vertelt. de man raakte ook geiriteerd en wees me op de band opname. die zou hij wel opsturen via de mail. daarbij wees hij me er op om toch te betalen om verdere problemen te voorkomen.
we hebben de band opname inmiddels wel gekregen maar er word zo snel gepraat dat het bijna niet te volgen is. er word niets gezegd over een abonnement. eerste zeggen ze dat je met 20% korting en vakantie kan boeken en iets met vervoer wat gewoon te snel gaat om te volgen en later hebben ze het over 349 euro.
gek dat alles nu niet in de spam terecht komt en de 1ste mail wel.
daarbij wiste ze al mijn gegevens. waar halen ze dat vandaan.
we hebben geprobeerd ze te bellen maar we krijgen niemand aan de lijn.
na het beluisteren van de band opname hoorde mijn man dat er geknipt is in de opname.
voel me ook een oen. het vertrouwen in internet is weg. durf niets meer zonder toestemming van een bekende.
we hebben vis consuwijzer hulp gevraagt maar wat kunnen we nog meer doen.

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy » 03-07-2018 09:29

@Anita1980: Gewoon niets doen en vooral niet betalen. Zoals de jurist van DAS in Radar heeft aangegeven zitten ze juridisch fout.
Zo lang ze geen door jou ondertekende overeenkomst hebben, hebben ze geen poot om op te staan.

HelgaR

Bericht door HelgaR » 03-07-2018 12:18

Heb ik notabene mijn verhaal gedaan in de uitzending, gaan ze me alsnog bellen haha.
Na wat lichtelijk dreigende taal van hun kant heb ik ze doorgestuurd naar het incassobureau. ;)
Hierna werd door hen zonder groet het contact verbroken.

Ohja en hun telefoonnummer staat nu in mijn contacten als "Kutgarant". Die neem ik niet meer op. :D

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy » 03-07-2018 13:01

HelgaR schreef:Heb ik notabene mijn verhaal gedaan in de uitzending, gaan ze me alsnog bellen haha.
Na wat lichtelijk dreigende taal van hun kant heb ik ze doorgestuurd naar het incassobureau. ;)
Hierna werd door hen zonder groet het contact verbroken.

Ohja en hun telefoonnummer staat nu in mijn contacten als "Kutgarant". Die neem ik niet meer op. :D

Heel dom maar bevestigt dat ze maar één doel hebben, zoveel mogelijk geld binnen harken.

Maantje

Bericht door Maantje » 03-07-2018 18:16

Ik ben blij dat Rene Tilla dat 085 nummer heeft geplaatst.
Ik heb het geblokkeerd op mijn telefoon.

Damhoeve

Bericht door Damhoeve » 05-07-2018 18:32

Hier zelfde verhaal. Mijn man heeft ze aan de telefoon gehad. Iknu net ook “Simon” was coulant nadat ik herhaaldelijk had verteldmietvte betalen. Het bedrag 349 zo worden geannuleerd maaaaar dan moesten we wel 87,50 bet., voor de mailkosten???!!. Heb gezegd dat ik de annulering zwart op wit wil. Krijg een mail met de mededeling dat wij voor morgen 5.00 moeten betalen anders wordt er vanaf dat moment een incassobureau ingeschakeld. Heb aangegeven dat de mail niet correct is en dat ik dus de annulering mis en dat ikniet heb gezegd dat ik de 87,50 betaal. En ook dat een dag 24 uur heeft dus als er wordt gezegd dat wij ook morgen nog kunnen betalen (wat we niet gaan doen) dan eindigd een dag om 24.00 uur. En dan is het weekend dus geen werkdag.
Ben benieuwd

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy » 06-07-2018 09:43

@Damhoeve: NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT EEN CENT BETALEN AAN DIE OPLICHTERS!

Ze hebben juridisch geen poot om op te staan. Ze hebben maar één doel en dat is zoveel mogelijk geld bij elkaar harken voor hun eigen vakantie.

Daar is hun naam ook op gebaseerd. Door te betalen garandeer jij hun vakantie!

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy » 06-07-2018 14:45

Ik zit nu al een paar weken vol verwachting te wachten op dat incassobureau van die oplichters.
Maar ik zie maar niemand verschijnen.

Iemand al iets gehoord van een incassobureau?

Lafaards zijn het! Ze weten dat ze juridisch geen poot hebben om op te staan.

JoyceBouterse

Bericht door JoyceBouterse » 09-07-2018 19:35

Nu al 3 dagen lang 2 keer per dag proberen ze me te bellen neem niet op maar wordt er wel bang van ze blijben volhouden zo te merken ben er al vanaf maart meebezig houd niet op

Maantje

Bericht door Maantje » 09-07-2018 19:42

Kan je dat nummer niet blokkeren ?

JoyceBouterse

Bericht door JoyceBouterse » 10-07-2018 07:55

Ja kan het nummer zeker blokkeren ook gedaan maar . En zo te zien een goed bericht in het AD

Gesloten