electroboetiek.nl uit Eindhoven

rutger.hof

Re: electroboetiek.nl uit Eindhoven

Bericht door rutger.hof »

Ik heb ook te maken gehad met deze oplichting. Ik heb in maart een laptop besteld en kreeg een mail ivm coronavirus dat ik de laptop 7 april zou krijgen. Het was 7 april en kreeg een bericht dat ik de laptop 19 april zou krijgen en voor het lange wachten een vergoeding zou krijgen op 16 april. Deze nooit ontvangen. Tot mijn grote verbazing vandaag een mail dat ze per direct de deuren dicht gaan doen en alles geannuleerd word. Het bedrag zou 25 april op de rekening moeten komen maar ben er bang voor...

Hopelijk wordt deze oplichter gepakt. En hopelijk kunnen wij daar mef zn allen voor zorgen.

JoeriG033

Bericht door JoeriG033 »

Helaas dit mailtje ontvangen nadat ik voor de zoveelste keer had gemaild.

Electroboetiek heeft besloten om per 19-04-2020 de activiteit tijdelijk te beëindigen.

Aangezien er veel klachten zijn over betaalsysteem van mollie payments.

Hebben we vanaf 1 maart 2020 nog geen uitbetaling ontvangen via onze provider.
Wij hebben meerdere malen actie ondernomen aangezien wij na 1 juni eventueel een nieuwe doorstart maken.
Ook orders die vanaf 1 maart tot 20 april geplaatst zijn. worden per direct gecanceld.
Ook zal de telefonische medewerk vanaf 20 april niet bereikbaar is de correspondentie loopt via mail.

Wanneer verwacht ik mijn geld terug..?

Het bedrag wordt via mollie wordt teruggeboekt op 25-04-2020.

De betalingen die handmatig zijn worden per
In deze mail leest u wat het besluit van Electroboetiek betekent. We vinden het spijtig dat we afscheid van u moeten nemen als klant en danken u voor het vertrouwen dat u in ons heeft gesteld.
Mocht u nog vragen hebben stuur ons een mail naar [email protected] wegens de drukte zullen we binnen 48 uur reageren.

Kwaad wordt ik hier van!

Robin2804

Bericht door Robin2804 »

Vandaag aangifte gedaan tegen het bedrijf Electroboetiek omdat we sinds 26.03.2020 zitten te wachten op onze laptop.
Meerdere mails niet beantwoord of met enkel woord reactie, daarbij slechts eenmalig contact kunnen krijgen telefonisch
maar dan via hun verkooplijn want de service desk is onbereikbaar al enkele weken. Helaas via Ideaal betaald dus dat geld zijn we kwijt maar we hebben hoop dat Mollie -Ideal iets kan doen want als tussenpersoon is daar het geld heen.
Deze firma heeft meerdere adressen en meerdere mail adressen.
Alles bij deze firma is onbetrouwbaar tot zover.

JoeriG033

Bericht door JoeriG033 »

Zojuist ook aangifte gedaan...

Het wordt misschien tijd dat we een groep gaan aanmaken en hopen dat we de media kunnen bereiken om iedereen te waarschuwen voor deze vent met zijn rare ondernemingen.

Geld terug is misschien het laatste wat we krijgen, maar hij ons bedriegen, wij hem vernietigen.

Micheloverijssel

Bericht door Micheloverijssel »

Deze oplichter moet gestopt worden,,

Ik heb zijn gegevens zowel de inschrijving als zijn echtte naam...

Ik hoop dat er personen zijn om met mij meel langs te gaan om het geld terug te krijgen

Ik zet zijn gegevens openbaar deze pipo de clown walgelijk.. dus bij deze

KvK-nummer 71397299

Onderneming
Handelsnamen
Electroboetiek
Phonemonster
Rechtsvorm
Eenmanszaak
Startdatum onderneming
11-04-2018 (datum registratie: 11-04-2018)
Activiteiten
SBI-code: 7320 - Markt- en opinieonderzoekbureaus
SBI-code: 47912 - Detailhandel via internet in consumentenelektronica
Werkzame personen
4

Vestiging
Vestigingsnummer
000039585166
000039585166
Handelsnamen
Electroboetiek
Phonemonster
Bezoekadres
Hurksestraat 64, 5652AL Eindhoven
Telefoonnummer
0681442495
Internetadressen
www.Electroboetiek.nl
www.phonemonster.nl
Datum vestiging
Activiteiten
SBI-code: 7320 - Markt- en opinieonderzoekbureaus
SBI-code: 47912 - Detailhandel via internet in consumentenelektronica
Verkoop electronica telefoons laptops tv tablet. Nieuwe apparaten en Refurbished.
Werkzame personen
4

Eigenaar
Naam
Rezei, Jawad
Geboortedatum
01-01-1990
Adres
de Greefstraat 7 A, 5622GJ Eindhoven
Datum in functie

Gegevens zijn vervaardigd op 16-04-2020 om 18.28 uur.

Marsja

Bericht door Marsja »

https://ec.europa.eu/taxation_customs/v ... ponse.html

Systeem voor de uitwisseling van BTW-informatie (VIES) geldigverklaring BTW-nummer

Ongeldig btw-nummer voor grensoverschrijdende transacties binnen de EU (voor meer informatie, zie veelgestelde vragen 7, 11, 12, 13 en 20).
De eigenaar van het btw-nummer kan contact opnemen met de bevoegde autoriteiten om dit te laten corrigeren of uitleg te krijgen:
Adreswijzigingen moeten worden gemeld bij de kamer van koophandel. Voor andere wijzigingen moeten belastingplichtigen contact opnemen met het (plaatselijke) belastingkantoor.

Lidstaat NL
BTW-nummer NL 264721305B01

Eelkje

Bericht door Eelkje »

Mij is precies hetzelfde overkomen als jullie.

Eind maart een tv besteld, online betaald en kreeg een mail met dat de tv vertraagd geleverd zou worden. Ik ging nu wel twijfelen, want het bleef verdacht stil.

Dus heb ik een aantal keren gebeld. 1x iemand aan de lijn gehad, die zei dat ze de bestelling hadden binnen gekregen. Verder werd er nooit opgenomen.

Ook heb ik gemaild, waarop ik eenmalig antwoord heb gekregen dat de bestelling na 20 april verwerkt zou worden. En ja op 19 april kwam de beruchte mail met dat ze ermee stoppen.

Iemand al succes gehad met een zoektocht op social media naar deze persoon?

Ydeetje

Bericht door Ydeetje »

Helaas ook wij de dupe van deze website. Begin april 2 (refurbished) laptops besteld. Verschil met een ander was 25 euro, dus dat viel wel mee. Omdat de communicatie lastig en eenzijdig liep, heb ik begin april al eens gekeken of er wellicht sprake kon zijn van oplichting. Toen niets gevonden!
Baal als een stekker, waren laptops bedoeld voor de kinderen om hun (t)huiswerk op te kunnen doen! Moeten toch iets anders hebben, blijven in ieder geval nog tot 1 juni thuis.
Vanwege het uitblijven van de terugbetaling was ik al bezig met rechtsbijstand, bij een hernieuwde zoektocht kwamen we helaas deze pagina tegen. Dus ook aangifte gedaan (waarbij werd aangegeven te kijken of er via de rechtsbijstand nog iets terug te halen was). Ben er bang voor...

FrKi

Bericht door FrKi »

De op 27-03 bestelde laptop is nooit geleverd.
Verkoper reageert niet op mail of telefoon.
Levering werd steeds uitgesteld tot 20-04 waarna besloten werd om er maar mee te stoppen.
Geld zou 25-04 worden teruggeboekt, is niet gebeurd.
Meneer heeft de corona situatie misbruikt om mensen op te lichten.
Zojuist aangifte gedaan.

A. Asila

Bericht door A. Asila »

helaas ook slachtoffer van deze oplichters geworden. exact dezelfde mails als hier vermeld. eind maart tv besteld , maar nooit ontvangen.

vooraf alles onderzocht. Alles klopte KVK, telefoon, Bankrekening. controle op politiesite. Niets bij internet oplichting. Tot half april. Controle is dus NUL. oplichten in Nederland kan gewoon heel makkelijk. open een rekening via Molliepayments en start oplichting. aangifte doen heeft geen enkele zin. politie doet er helemaal niks mee. krijg niet eens een bericht of belletje inzake mijn aangifte bij de politie. zonde van mijn tijd geweest. misdaad loont in Nederland doordat het heel makkelijk gemaakt wordt om op te lichten. Molliepayments regelt het betaalverkeer voor de oplichters. allemaal 1 pot nat!!!! ondertussen is de persoon nog actief met andere zaakjes in Eindhoven. hoe is dit mogelijk?

Martens

Bericht door Martens »

Zojuist ook maar digitale aangifte gedaan bij politie.nl

Op zondag 29 maart 2020 heb ik een LG TB besteld en betaald bij Electroboetiek uit Eindhoven ter waarde van €350. Ik heb deze bestellingen ordernummer: ORD0015 en klantnummer: 113818309 meteen betaald met iDeal. Deze betaling werd verricht via de dienst Mollie. Ik heb tevens op 29 maart een email ontvangen van Electroboetiek dat mijn bestelling zou worden verzonden.

Op 6 april ontving ik wederom een email met daarin een update van vertraging van de levering. De order zou opgeschort worden tot 19 april. Er werd toegezegd dat de order 19 april bezorgd zou worden. Op 20 april ontving ik wederom een email van Electroboetiek met hierin een verhaal dat zij besloten hebben er per 20 april mee te stoppen.

Zij geven Mollie de schuld dat zij betalingen niet hebben ontvangen, maar dit lijkt mij een goedkope smoes. In deze email staat ook dat het bedrag van €350 terug overgemaakt zal worden op 25-04-2020. Ik heb inmiddels nog een email verstuurd en om een terugbetaling verzocht, aangezien het bedrijf in gebreke is gebleven om het bestelde product te leveren. Ik heb echter nog steeds geen terugbetaling mogen ontvangen en we zijn inmiddels al 1 maand verder. Op de website Pepper.com lees ik heel veel verhalen over de directeur van het bedrijfje, de heer Jawad Rezei.

Het KvK is wel geregistreerd (nummer 71397299), maar dan kom je blijkbaar uit bij een naaiatelier Studio Awad, tevens gevestigd in Eindhoven aan de Greefstraat 7A. Electroboetiek zou zelf gevestigd zijn aan de Orionstraat 151A te Eindhoven. Hier staat blijkbaar echter alleen een leegstaand pand. Het bedrijfje schijnt helaas ook zo nu en dan van adres te wijzigen. Het is overduidelijk dat het hier om oplichting gaat en dat deze meneer Jawad Rezei al mensen voor duizenden euro's heeft opgelicht. Zou u een product per post toegestuurd krijgen? Ja De levering zou vertraagd zijn. Eerst zou er begin april bezorgd worden. Daarna werd dit 19 april en op 20 april zou het bedrijf gestopt zijn.

Ouwerkerk

Bericht door Ouwerkerk »

Ook ik ben opgelicht door electroboetiek.nl
,2e hands of wel herstelde laptop €235 betaald maar niet ontvangen. Zelfde lul verhalen als bij andere slachtoffers. Heb ook aangifte gedaan en melding gemaakt bij [email protected] kan de belastingdienst er ook naar kijken en hem achterhalen. Mogelijk kunnen we gezamenlijk iets doen tegen deze persoon.

FrKi

Bericht door FrKi »

Een kleine update na digitaal aangifte gedaan te hebben op 27-04-2020.
Zojuist 29-04-2020 bericht gehad van de politie......
We hebben uw aangifte bekeken en komen tot de conclusie dat er geen sprake is van een strafbaar feit en daarom kunnen wij uw aangifte niet in behandeling nemen !
Is er iemand waarvan de aangifte wel serieus wordt genomen ?

moham001

Bericht door moham001 »

Mij is ook precies hetzelfde overkomen als jullie.

24 maart een laptop besteld voor mijn zoon, zodat hij online zijn huiswerk kan maken in deze Corona tijd.
Via IDEAL betaald en na een week aantal keren gebeld, maar geen 1x iemand aan de lijn gehad.
Op 6 april een mail ontvangen dat de laptop vertraagd geleverd zou worden.
Ik heb mijn order geannuleerd en de creditatie aanvraag ingediend. Echter heb ik tot de dag van vandaag nog niets ontvangen en ben bang dat dit ook niet gaat gebeuren.

Ydeetje

Bericht door Ydeetje »

FrKi schreef:
29-04-2020 17:32
Een kleine update na digitaal aangifte gedaan te hebben op 27-04-2020.
Zojuist 29-04-2020 bericht gehad van de politie......
We hebben uw aangifte bekeken en komen tot de conclusie dat er geen sprake is van een strafbaar feit en daarom kunnen wij uw aangifte niet in behandeling nemen !
Is er iemand waarvan de aangifte wel serieus wordt genomen ?
Ik had hetzelfde bericht ontvangen! Heb daarop contact opgenomen via 0900-8844. Verhaal gedaan. Persoon die ik sprak begreep het ook niet en gaf aan dat zoals ik het beschreef het wel degelijk online oplichting was. Ik word binnen 2 dagen teruggebeld, wellicht wordt het dan een telefonische aangifte.
Ga er dus zeker achteraan! Hoe meer meldingen, hoe beter lijkt me!
Succes!

Plaats reactie