LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Link om verkoper te checken op banknummer, zeer handig!

Hier kun je terecht met algemene vragen en tips op het gebied van oplichting.

Ter aanvulling op de gedragsregels is het in dit subforum ook NIET toegestaan namen van vermeende oplichters of bedrijven te vermelden.

Link om verkoper te checken op banknummer, zeer handig!

Berichtdoor marjan7 » 17-07-2014 16:50

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Deze link helpt je om te checken of een verkoper op internet niet al geregistreerd staat bij de politie met oplichting!
Zeker een aanrader!
marjan7

Re: Link om verkoper te checken op banknummer, zeer handig!

Berichtdoor Mier » 16-08-2015 13:43

Marjan, ik heb onlangs twee keer aangifte gedaan bij de politie omdat ik opgelicht ben op marktplaats. Ik heb alle gegevens (naam, adres, rekeningnummer en telefoonnummer) doorgegeven aan de politie. Als ik op deze link klik en voer de gegevens van desbetreffend persoon in dan krijg ik altijd te zien "er is niets over deze persoon bekend".
Volgens mij heb je hier dus helemaal niets aan.
Mier

Re: Link om verkoper te checken op banknummer, zeer handig!

Berichtdoor 14peter » 16-08-2015 18:13

Mier schreef:Marjan, ik heb onlangs twee keer aangifte gedaan bij de politie omdat ik opgelicht ben op marktplaats. Ik heb alle gegevens (naam, adres, rekeningnummer en telefoonnummer) doorgegeven aan de politie. Als ik op deze link klik en voer de gegevens van desbetreffend persoon in dan krijg ik altijd te zien "er is niets over deze persoon bekend".
Volgens mij heb je hier dus helemaal niets aan.

De site van de politie geeft alleen een melding als er drie of meer aangiften zijn gedaan.
14peter

Keer terug naar Vragen, tips & advies