Pas op voor tientjesoplichter Remco Kristel!

Hier kun je een oproep plaatsen als je in contact wilt komen met mensen die ervaring hebben met een bepaald persoon en/of een aan een specifiek persoon gerelateerde onderneming. Anderen kunnen via een persoonlijk bericht of per mail contact met je opnemen om details over de zaak uit te wisselen. Als je bent ingelogd, kun je met één druk op de knop aangeven dat je ook ervaring hebt met de betreffende persoon.

De titel van het bericht moet er zo uitzien: Gezocht: personen die ervaring hebben met ........ (uitsluitend naam) of ........ (uitsluitend naam)

De oproep moet er zo uitzien:

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met ........(uitsluitend naam). Je kunt contact met mij opnemen via een persoonlijk bericht.

Berichten die niet volgens dit format zijn geplaatst en berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd.

Op alle forumberichten zijn de gedragsregels van toepassing.
An Tonov

Pas op voor tientjesoplichter Remco Kristel!

Bericht door An Tonov »

Pas op voor tientjesoplichter Remco Kristel uit Rotterdam!

Enige tijd terug zat ik bij de bushalte in Eindhoven te wachten op mijn FlixBus. Plots kwam Remco gepanikeerd op mij af. Hij vroeg mij of ik hier bekend was in de omgeving. Remco moest naar het Elkerliek ziekenhuis in Helmond. Daar was zijn vader opgenomen, die betrokken was geraakt bij een verkeersongeval. "Is dat nog ver lopen vanaf hier?" vroeg hij. Toen ik hem vertelde dat dat nog ruim 12 kilometer was, begon hij over de tank van zijn auto die leeg was, zijn mobiel internet dat hij al verbruikt had en waardoor hij geen geld kon overboeken naar zijn betaalrekening om brandstof te kopen.

Hij vroeg mij of ik misschien €20 kon overmaken, hij zou het diezelfde avond nog terug betalen. Uit zichzelf bood hij aan om foto's te maken van zijn ID-bewijs, telefoonnummer, en bankpas. Met een kleine argwaan, maar uitgaande van het goede van de mens, gaf ik hem het voordeel van een twijfel. Tevergeefs. Ik heb Remco op verschillende manieren proberen te bereiken om vriendelijk te vragen of hij de €20 terug wil storten. Per SMS, WhatsApp, €0,01 overboeken naar zijn rekening met in de betaalomschrijving het verzoek om terug te betalen. Geen van alle keren kreeg ik gehoor.

Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Om mensen te behoeden voor zijn praktijken, deel ik hierbij een deel van het ID-bewijs van Remco Kristel, zijn telefoonnummer en bankpas: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Plaats reactie