Opgelicht + financiëel geruïneerd door Maurice Jan Jouke Spijk

Hier kun je een oproep plaatsen als je in contact wilt komen met mensen die ervaring hebben met een bepaald persoon en/of een aan een specifiek persoon gerelateerde onderneming. Anderen kunnen via een persoonlijk bericht of per mail contact met je opnemen om details over de zaak uit te wisselen. Als je bent ingelogd, kun je met één druk op de knop aangeven dat je ook ervaring hebt met de betreffende persoon.

De titel van het bericht moet er zo uitzien: Gezocht: personen die ervaring hebben met ........ (uitsluitend naam) of ........ (uitsluitend naam)

De oproep moet er zo uitzien:

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met ........(uitsluitend naam). Je kunt contact met mij opnemen via een persoonlijk bericht.

Berichten die niet volgens dit format zijn geplaatst en berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd.

Op alle forumberichten zijn de gedragsregels van toepassing.
FelixFraudum

Opgelicht + financiëel geruïneerd door Maurice Jan Jouke Spijk

Bericht door FelixFraudum »

In 2018 zijn mijn vrouw en ik op buitengewoon gemene en laffe wijze opgelicht door Maurice Jan Jouke Spijk.
We hadden net ons huis verkocht. We hielden een meerwaarde-bedrag van €70.000 over na aflossing van de hypotheek.
Spijk wist dit.

Spijk was destijds vriend aan huis en vastgoedbelegger. Spijk, zijn vriendin en een Griekse compagnon hebben ons er gezamenlijk ingeluist. Zij hadden na een jarenlange vriendschap ons (blinde) vertrouwen gewonnen. Spijk wist ons te overtuigen de meerwaarde te gaan beleggen in een zakelijk crediet van €70.000. Spijk zou dit crediet doorsluizen naar een bevriende zakenrelatie van hem. Na twee jaar zouden we het crediet terugontvangen met een gegarandeerd rendement van €5.000 tot een verwacht bedrag van €90.000.
Mijn vrouw en dochter waren op voorhand heel wantrouwend, echter ik was zo naïef Spijk te vertrouwen. Direct na ontvangst van de meerwaarde boekte ik dit bedrag met medewerking van Spijk's Griekse Compagnon over naar de rekening van Hugo Vastgoed Beheer B.V. Spijk zelf oefende zijn beleggingsactiviteiten uit via Property Service Nederland B.V. Een fatale boeking en een fataal vertrouwen.

Na afloop van de credietperiode eiste ik het crediet terug. Spijk was toen al met de Noorderzon met onbekende bestemming vetrokken.
Na een gerechtelijke procedure is Spijk inmiddels door de Rechtbank Utrecht veroordeeld tot terugbetaling van de credietsom met daarover een boete. Deze veroordeling was voor Spijk geen aanleiding het uitgeleende bedrag terug te betalen.
Integendeel. Hij chanteerde mij al langer met de dreiging met "vervelende maatregelen" en verdere afpersing als ik een eerder bericht via "opgelicht" niet onmiddellijk zou intrekken.

Het trieste is dat 1. mijn vrouw haar spaargeld (dat nog afkomstig was van haar inmiddels overleden ouders) kwijt is, 2. dat niet Spijk maar wij zelf vaak als schuldige voor het verlies van ons geld worden aangemerkt door veel instanties, vrienden en bekenden en 3. dat de politie HELEMAAL NIETS doet. Sterker nog: bij het doen van aangifte geeft de Politie op voorhand al aan dat ze niets met de aangifte zal doen. Als je geen belasting betaalt wordt je al gauw als fraudeur aangemerkt en afgesloten of geruïneerd door de Belastingdienst. Deze Spijk blijft gewoon vrij rondlopen en kan met zijn oplichtingspraktijken gewoon doorgaan. Hij was ondermeer actief in Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en, recentelijk, Portugal.

Nu is Spijk zelfs op Internet geheel spoorloos verdwenen. Z'n LinkedIn account is weg, op FaceBook is hij helemaal afgeschermd. Een geboren lafaard dus, een geboren oplichter. Hij heeft niet de moed mij op te zoeken en zijn verhaal te doen. Een regeling te treffen. Hij weet drommels goed dat hij fout zit.

Uit pure wanhoop doe ik mijn verhaal hier op deze site voor de tweede keer. Ik loof bij deze €10.000 beloning uit voor diegene die met diens gouden tip er voor zorgt dat Spijk opgepakt wordt, dat door Spijk de credietsom inclusief rente en kosten van de beloning volledig wordt terugbetaald.
Na terugbetaling van de credietsom zal ik dit bericht op deze site onmiddellijk wissen.

Plaats reactie