Opgelicht door verkoper aan de deur (dakdekker, hovenier en meubelstoffeerder)

Hier kun je een oproep plaatsen als je in contact wilt komen met mensen die ervaring hebben met een bepaald persoon en/of een aan een specifiek persoon gerelateerde onderneming. Anderen kunnen via een persoonlijk bericht of per mail contact met je opnemen om details over de zaak uit te wisselen. Als je bent ingelogd, kun je met één druk op de knop aangeven dat je ook ervaring hebt met de betreffende persoon.

De titel van het bericht moet er zo uitzien: Gezocht: personen die ervaring hebben met ........ (uitsluitend naam) of ........ (uitsluitend naam)

De oproep moet er zo uitzien:

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met ........(uitsluitend naam). Je kunt contact met mij opnemen via een persoonlijk bericht.

Berichten die niet volgens dit format zijn geplaatst en berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd.

Op alle forumberichten zijn de gedragsregels van toepassing.
Menno45

Opgelicht door verkoper aan de deur (dakdekker, hovenier en meubelstoffeerder)

Bericht door Menno45 »

Op 24 maart 2021 werd bij me aangebeld door een dakdekker om ongeveer 10 uur. Hij vertelde dat hij in de buurt bezig was met reparaties bij buren en dat hij ook nog tijd had om mijn dak te repareren, omdat hetzelfde probleem ook op mijn dak aanwezig was. De nokvorsten moesten namelijk gerepareerd worden. Hiervoor gebruikt hij flexim. Omdat het me erg goed uitkwam, ben ik met hem in zee gegaan. Ik had namelijk lekkage in het dakkapel en die kon meteen ook hersteld worden. Ik vroeg naar de prijs. Het was zo'n 1800 euro. Dat was iets minder dan ik vorig jaar bij een andere dakdekker moest betalen, zo'n 2500 euro. Achteraf heb ik nu spijt, omdat ik meteen moest betalen en het bedrag viel ineens hoger uit. In totaal 3600 euro, omdat ook het dakkapel gedaan moest worden. Er is van te voren geen werkplan opgesteld dat ik moest tekenen. Ze waren erg snel klaar met de reparatie. De reparatie van vorig jaar duurde twee dagen en zij waren in minder dan een uur al klaar.

De man was een blanke man met bril en grijzend haar van ongeveer 45 jaar en 1,90 a 2 meter lang. Ik heb zijn mobiel nummer.

Op de afschfrift op ing.nl staat:

Omschrijving
CCVMARCO REINIGING EN WAGENINGEN
Pasvolgnr: 008 24-03-2021 11:03
Transactie: N8A5S1 Term: CT426340
Valutadatum: 25-03-2021
Datum
25 maart 2021
Type
Betaalautomaat

De man zei dat hij nog terug zou komen in de zomer om de randen dicht te kitten en lood aan te brengen. Dat is nooit gebeurd. Ook belde en SMS'te ik op zijn mobielnummer voor een factuur met gedetailleerd overzicht van werkzaamheden. Dit heb ik nog niet ontvangen. Halverwege april belde hij opnieuw aan en was samen met een andere man van 30 jaar, 1.80m lang met donker haar. Latino of Marokkaans uiterlijk. Deze andere man zei niets. De man die 24 maart eerder kwam zei dat hij de week daarop op woensdag of donderdag langs zou komen om lood aan te brengen en de papieren factuur te geven, maar een week later kwam hij niet opdagen. Ook vertelde hij dat zijn mobiel verloren is gegaan en dat hij door Corona niet eerder kon komen voor het aanbrengen van lood. Op Hemelvaartsdag (erg ongebruikelijke dag) om 12:28 werd ik door dezelfde man opnieuw gebeld via een anoniem nummer. Hij wilde me 1200 euro terug geven, omdat ik te veel betaald heb. Ik had aangegeven dat ik niet mijn dakgoot wilde reinigen, maar dat heeft hij wel in rekening gebracht. Dat zou ik of contant terug krijgen of teruggestort. Ik wilde het graag teruggestort hebben, maar dat kon alleen bij mij thuis. Dat kon hij niet in zijn huis via internet overmaken. Ook vroeg of ik de wijkagent gebeld zou hebben, maar ik ontkende dat met een toon van "waar heb je het over". De week na Hemelvaartsdag zou hij langs komen om het te storten, maar hij kwam helemaal niet.  

Volgens mensen uit de Whatsappgroep uit mijn buurt t.b.v. veiligheid is deze man van firma Maro Reiniging & Onderhoud
De website hiervan is: http://maroonderhoud.nl/

Mijn broer kent de vader van de eigenaar van Maro en heeft gehoord dat oplichters zijn bedrijfsnaam gebruiken. Waarschijnlijk ben ik helemaal niet bekend bij Maro.

Kort voor 24 maart heb ik mijn tuin laten opknappen door een hovenier die ook aanbelde en vertelde dat hij bij buren ook bezig was.
Die heeft in mijn tuin o.a. de heg gesnoeid en tegels gereinigd. Dat kostte totaal iets meer dan 1000 euro. Ik heb gedeeltelijk contant
en een keer op het bankrekeningnummer geld overgemaakt. Van hem heb ik een visitekaartje en andere contactgegevens. Mogelijk is er een verband tussen de hovenier en de dakdekker. Doordat de hovenier goed werk leverde, had ik meer vertrouwen in de dakdekker. Mogelijk maakt die hovenier deel uit van een bende oplichters en heeft hij de dakdekker getipt. Ook kwam er op 8 april een meubelstoffeerder aan de deur. Die heb ik meteen afgewezen. Dezelfde hovenier belde op mijn mobiel nummer op Koningsdag (opnieuw erg ongebruikelijk). Hij zou nog bomen aftoppen en bijsnoeien en nog mijn moestuin bemesten. Het kostte 475 euro. Van hem heb ik de bedrijfsnaam en andere gegevens.

Op Koningsdag wilde hij me ook een jaarabonnement met me gaan bespreken, maar daar ging ik niet op in. Op 27 april belde hij aan en heeft hij in de tuin gewerkt. Ook probeerde hij op 15 juni aan te bellen. Inmiddels had ik toen een videodeurbel waardoor ik kon zien dat hij het was en deed niet open. Hij belde me anoniem op mijn mobielnummer, maar ik nam niet op. Daarna werd ik meerdere keren door een onbekend 06-nummer gebeld, maar nam niet op. Van datzelfde nummer kreeg ik een WhatsApp. Het bleek van diezelfde hovenier te zijn. Toen hij op 15 juni aanbelde, werd ongeveer een uur later door een meubelstoffeerder aangebeld. Het is heel goed mogelijk dat die hovenier en meubelstoffeerder horen bij dezelfde bende oplichters als de eerder genoemde dakdekker.

Ook is het heel waarschijnlijk dat de dakdekker, hovenier en meubelstoffeerder elders in Nederland mensen gedupeerd heeft. Herkent u dingen in mijn verhaal? Denkt u dat u misschien met dezelfde oplichter(s) te maken heeft gehad? Dan ben ik heel benieuwd naar uw reaktie. Misschien levert het iets op. Inmiddels heb ik aangifte bij de politie gedaan. Helaas wordt mijn zaak niet in behandeling genomen wegens gebrek aan capaciteit en gebrek aan juridisch bewijs om de oplichters strafrechtelijk te vervolgen.

Plaats reactie