Aly Mustafa Import Export Europa

Hier kun je terecht met algemene vragen en tips op het gebied van oplichting.

Ter aanvulling op de gedragsregels is het in dit subforum ook NIET toegestaan namen van vermeende oplichters of bedrijven te vermelden.
Plaats reactie
mathijx

Aly Mustafa Import Export Europa

Bericht door mathijx » 30-06-2015 14:57

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met ... [Aly Mustafa].

Ik ben onlangs stoppende gehouden door ene Aly Mustafa, althans dat stond op z'n visite kaartje.
Ik reed op de Tsjechische snelweg bij Doksani toen een grote Mercedes mij met extreem veel knipperende lichten staande probeerde te houden. Uiteindelijk ben ik gestopt omdat ik dacht dat er misschien iets mis was met de auto en in no-time stond Aly langs te auto.

Hij zei dat hij beroofd was van €10.000 cash in Praag en een geld meer had om brandstof te kopen. En vroeg me €100 te lenen. In ruil daarvoor gaf hij me €1000 terug want hij was een hele rijke zakenman (eerlijk gezegd zag hij er wel zo uit) uit Dubai en had een autobedrijf in Dusseldorf ''Import Export Europa''. Voor dat we het wisten hadden we onze handen vol met een gouden Mercedes Benz ring, een ketting, een armband etc. Vervolgens zat Aly alweer in zijn auto achter ons.

Ze probeerde ons er bij de eerste afslag af te halen. Ten eerste vertrouwde we Aly al niet en zochten we even snel op Google waarna onze gedachten al snel bevestigd werden. Ik besloot geen gehoor meer te geven aan de extreem harde pushende/knipperende Aly en zijn Hongaarse vriend en besloot naar de grens te rijden waar politie staat of de confrontatie aan te gaan met mijn vriend. Het eerst volgende tankstation ben ik eraf gegaan, hem zijn spullen teruggegeven heb Aly gezegd dat hij me niet moet proberen op te lichten hem de dood gewenst.

Hij stond daar enigszins verbaasd met z'n handlanger en nadat ik wat gescheld over me heen kreeg zijn ze weer verder gegaan.

Kijk uit voor dit soort oplichters. Aly schijnt in heel Europa actief te zijn met verschillende kentekens en heeft ook vrienden in Audi's die de zelfde truc proberen. Toevallig was deze grote Blauwe Audi op het zelfde moment bezig op het tankstation waar ik stopte.

gerwin1980

Re: Aly Mustafa Import Export Europa

Bericht door gerwin1980 » 21-03-2016 15:09

Ik maakte vandaag ook zoiets mee. Ook in dit geval een dikke Mercedes, iemand die zich voorstelde als rijke importeur van auto's uit Dubai. Hij zei naar Engeland te moeten en cash geld nodig te hebben. Hij bood me veel geld voor het lenen.

Ik stopte inderdaad ook omdat hij mij met veel bombarie probeerde te stoppen en ik dacht dat er iets loos was. Hij stond op een oprit met gevarenlichten aan.

Hij gaf mij een kaartje, wat ik niet goed bekeken heb, maar waar ik wel de vlag van Dubai en een foto van zijn Mercedes op zag staan. Hij pakte dit kaartje echter snel weer terug toen hij er achter kwam dat zijn inspanningen bij mij niets op zouden gaan leveren.

Ik heb meteen melding gemaakt bij de politie. Zij gaven aan meteen te gaan kijken. Dit voorval was bij de oprit Oss/Heesch (A59), richting Den Bosch.

hoekanikzodomzijn

Bericht door hoekanikzodomzijn » 07-04-2016 17:57

Zie ook mijn reply in het andere topic.

Zag hij er toevallig zo uit, die persoon?

Afbeelding

gerwin1980

Bericht door gerwin1980 » 07-04-2016 20:23

Hallo,

Mijn versie was wat gezetter, heb ik het idee. Hij droeg op dat moment een donkerblauw pak en had eea aan goud in zijn mond.

Magno

Bericht door Magno » 26-04-2016 15:03

hoekanikzodomzijn schreef:Zie ook mijn reply in het andere topic.

Zag hij er toevallig zo uit, die persoon?

Afbeelding
Was dit toevallig in de buurt van Tilburg? Heb deze man daar volgens mij kort geleden bij knooppunt De Baars zien staan. In de richting van het Total tankstation langs de A58 bij Moergestel.

gerwin1980

Bericht door gerwin1980 » 26-04-2016 15:09

Was op de oprit heesch/oss, dus dat is niet ver er vandaan. Ik heb er ook meteen politie op af laten sturen.

bashoog

Bericht door bashoog » 07-05-2016 14:09

ik reed gisterenmiddag vanuit eindhoven naar alblasserdam, ik reed vanaf de a2 de a 15 op.
in scherpe bocht reed ik vrij langzaam, man met grijze mercedes, zoals op foto of iets dikker.
vroeg me vrij snel om geld voor benzine, liet me zn kaartje zien met vrij groot int midden, DIRECTOR
ik vond em erg zwak engels spreken voor zon funtie en vertrouwde het niet.
hy hing erg ver in mn auto raam ook..uiterst merkwaardig,
ik twijfelde erg, zei uiteindelijk, no, sorry
en ben weer gaan rijden verder

was gisteren vrijdag 6 mei. rond half 6

bashoog

Bericht door bashoog » 07-05-2016 14:10

hy wilde me vandaag 1000 euro geven trouwens. en hy kwam uit dubay

[email protected]

Bericht door [email protected] » 06-04-2017 15:18

Tegenwoordig heeft hij een nieuwe naam.
Ibral Ranku. Ik heb zijn visitekaartjes met overigens dezelfde gegevens als alle andere.

Hij liet bij mij kettingen, een ring en een nep iphone 6 achter. Helaas ben ik er wel ingetrapt.

StevenVos

Bericht door StevenVos » 20-10-2017 18:54

Ook ik ben er vandaag ingetrapt. Afslag Amsterdam Zuid Oost. Zelfde procedure. Te goed gelovig een buitenlander willen helpen.
Mijn Fout, te naief onder tijdsdruk,, hij moest de ferry naar Engeland halen en had nog 4 uur voor een zakelijke deal. Veel beloftes , 3 x terugbetalen, goud (nep) als borg met merkteken (vervalst). Ik ben met zijn tijdsdruk meegegaan. Anders had ik nagedacht en zaken gecontroleerd: zijn website, zijn creditcard,
Kan dus iedereen overkomen die een ander wil helpen. Maatschappij gaat zo kapot aan wantrouwen. Volgende keer help je niemand meer , ook niet als het misschien echt nodig is. Zondegeld= leermoment/leergeld.

bobek

Bericht door bobek » 22-01-2018 15:27

Hello,
I have the same experience from Prague. I am Czech and I am really sorry that this had to happen in Prague.
He tried to do the same for me. I have double checked who is in his car. There were like 5 guys in his car.
He pretended he had spoken Turkish, but I know a few words so I realized he probably speaks no Turkish at all.
He must be from some other country. I still have his business card with Aly Mustafa.
Though an Arabic person would spell his name Ali not Aly. This is strange.
I didn't give him anything.

regards Radomil

Plaats reactie