Opgelicht scooter onderdelen door H. El Messaoudi / NL57SNSB0339790229

mol3p

Opgelicht scooter onderdelen door H. El Messaoudi / NL57SNSB0339790229

Bericht door mol3p »

Afgelopen week is mijn broer voor het luttele bedrag van 25 euro opgelicht op Marktplaats. Zoals vele anderen denk je dan - ach, stom en het is maar 25 euro - maar toch wil ik anderen behoeden voor deze oplichter(s).

Hij bied allerlei scooter onderdelen aan, verwijderd snel advertenties als je tot een transactie bent gekomen en geeft zo zichzelf (met andere accounts) veel positieve sterren. Dit oogt dus betrouwbaar en ze pakken steeds kleine bedragen.

Hij adverteert onder de naam 'michael' of 'm.a.', maar heeft meerdere accounts. Hij adverteert dan vanuit regio Den Haag, Naaldwijk etc.

Rekeningnummer op naam van H. El Messaoudi / NL57SNSB0339790229. Na wat speurwerk eerst de broer van rekeninghouder gesproken en heb hem uitleg gegeven dat wij verwachten dat deze week het geld van alle gedupeerden is terug gestort. Dit topic is daarom alleen een waarschuwing aan potentiële kopers/gedupeerden.

Ik heb meer informatie, zoals een adres en mobiel nummer van 'de broer van' - maar zo lang ik de gestelde termijn nog loopt dat ik een terugbetaling verwacht, zal ik deze informatie (nog) niet posten. Deze informatie is wel al via een privé bericht wel bij mij op te vragen.

---
Update 1: er is opnieuw contact met de oplichter en uit een Tikkie die werd gestuurd konden we achterhalen dat het gaat om 'Hamza El Messaoudi' uit vermoedelijk Den Haag.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie