Marktplaats-account geblokkeerd na vermeende oplichting via Gelijk Oversteken

Plaats reactie
oneerlijkheidtentop

Marktplaats-account geblokkeerd na vermeende oplichting via Gelijk Oversteken

Bericht door oneerlijkheidtentop »

Hoi,

Ik heb afgelopen week een deal gemaakt via mp. omdat de koper nogal ver van mij af woonde hebben we samen gekozen voor gebruik te maken van het Online betaalplatform en de dienst gelijk oversteken te gebruiken.
Alles goed en wel, ik kreeg bericht van MP dat de koper betaald had en ik stuurde mijn pakket op de post.

Krijg ik diezelfde avond nog bericht dat ik een oplichter ben en dat het schandalig was, wat ik had gedaan. Ik zou volgens de koper namelijk een lege doos verkocht hebben....... Wat ik dus NIET heb gedaan
Wat wil nu.. dat online payment platform heeft een "onderzoek" gestart. Ja helaas je betaling is geblokkeerd en zal niet worden uitbetaald..
Ook mijn MP account is hierna geblokkeerd omdat ik onrechtmatig gebruik zou maken van het online payment platform.

Lekker dan.. heeft iemand hier ervaring mee en wat ik nog kan doen??

Aan MP heb je ook niets, als je chat met een medewerker gaan ze even voor je kijken.. sturen een bericht dat ze niets voor je kunnen doen en sluiten dan direct de chat af.

honden.
Laatst gewijzigd door Moderator op 14-09-2021 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

RGR24

Re: Marktplaats-account geblokkeerd na vermeende oplichting via Gelijk Oversteken

Bericht door RGR24 »

Wat een verhaal... De houding van Marktplaats vind ik sowieso te wensen overlaten in dit soort gevallen. Zodra het om fraude gaat en je bent slachtoffer mag er best wat menselijker gereageerd worden.

Ik heb dit gelukig niet zelf meegemaakt, maar als je het pakket verzonden hebt staat er neem ik aan een gewicht van het pakket op het verzendbewijs. De vermeende gedupeerde kan het dan iig controleren. Misschien is er ook een leeg pakket ontvangen, maar het zou niet de eerste keer zijn dat er tijdens het transport dingen uit dozen verdwijnen.

Plaats reactie