Oplichting facebook marketplace / appartement

Plaats reactie
Jdmm

Oplichting facebook marketplace / appartement

Bericht door Jdmm »

Gereageerd op een advertentie voor een appartement in Alkmaar, ik heb mijn nummer doorgegeven en zo zal er contact met mij worden opgenomen over een appartement.

Natuurlijk eerst even zelf op internet gezocht. Deze vrouw met deels hetzelfde verhaal dus nogmaals actief. Ze zal het appartement voor haar zoon hebben gekocht die studeerd, en woont zelf in Madrid. Deze keer onder naam Ariella Langens. Met hetzelfde nummer 06-611 31 46 26.

Zegt geen nederlands te spreken maar stuurt wel een nederlands talig bericht, ze heeft persoonlijke vragen gesteld etc. Deze natuurlijk niet beantwoord en meteen geblokkeerd.

Zie hieronder het vorige bericht van oplichting.

handelsites-bv-marktplaats-en-ebay-f26/ ... 3-s45.html

Zal ook de link toevoegen naar het appartement op facebook.

https://www.facebook.com/marketplace/it ... 828975779/

1 bed 1 bath Flat - Property Rentals - Alkmaar (gemeente) Schelphoek

Alinav

Re: Oplichting facebook marketplace / appartement

Bericht door Alinav »

Geweldige oplichting met een groot mooi en goedkoop appartement. Het appartement heeft maar liefst 210m2 en dit voor het bedrag van €620,- inclusie gas water en licht.
Ik moest eerste maand huur en borg overmaken via “airbnb” ik kreeg een link gestuurd. Eerste wat ik dacht is, “Wat ziet de site er gek uit. Dit ben ik niet gewend”. Het leek er op maar toch weer niet. Ik kon namelijk niet overmaken via de site zoals ik gewend was en bij inloggen kon ik mijn vorige boekingen niet terug vinden. Je maakt het bedrag over naar een tussenpersoon via een transfer website.
De beste man doet zich voor als Matthias Peter Schulzs. Hij woont naar eigen zeggen in Berlijn en heeft daar ook een huis. Hij doet aan airbnb verhuur maar kost teveeel moeite. Vandaar de langere termijn verhuring. Het gaat om een ruime loft woning aan de struisbergenstraat 48 C in Rotterdam.

Om een lang verhaal kort te maken. Let op een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Plaats reactie