Oplichting via marktplaats

Plaats reactie
CB66

Oplichting via marktplaats

Bericht door CB66 »

hallo allemaal,

Via marktplaats zag mijn zoon een Videokaart staan met een prijs van 360 euro , afijn hij contact opgenomen met de verkoper en kreeg contact via WhatsApp met ene Tobias. Na concrete afspraak te hebben gemaakt, vroeg mijn aan de verkopen om het adres. Maar daar kreeg hij een heel ander antwoord op dat de verkoper zich aan de corona regels houd en bezig was met een verhuizing. De verkoper gaf aan dat hij wel zou verzenden met een track en trace en de verkopen zou de kosten op zich nemen goede deal zou je denken maar niets is minder waar. De verkoper heeft een betaal verzoek gedan via een Tikkie ,dus mijn maakt het geld over via dat Tikkie en hij zou dan om 18 :00 uur de track en trace code verzenden naar mijn zoon toe. En wat denk je opgelicht door die Tobias dag € 360 euro en hun hebben het geld.
Na weer contact te hebben opgezocht met de verkoper gaf deze zich niet meer thuis en de advertentie op marktplaats verwijderd, direct online aangifte gedaan van internet oplichting en ook marktplaats in kennis gesteld dat wij door die persoon waren opgelicht.
Om 21:00 uur werden wij weer benaderd door die Tobias met de vraag of wij al aangifte hadden gedaan en of het bedrag al op de bank stond hij had immers al spijt van het feit met oplichting Hij gaf te kennen dat hij meer namen zou geven dus hier gaat het om een criminele bende die zich bezig houden met internet oplichting .

Dus het volgende het om een Videokaart van een duur merk en hoge kosten met het telefoon nummer 06 20550198 uit Middelstum

Wesleytt

Re: Oplichting via marktplaats

Bericht door Wesleytt »

Hey, ik heb een soort gelijk geval ik ben ook opgelicht door iemand die een videokaart aanbood kan je mij misschien het rekeningnummer geven misschien komt het overheen? eindigt het op 8516

alvast bedankt!

Plaats reactie