Waarschuwing + hulp gezocht! Getuigenissen/Slachtoffers van oplichting via Marktplaats en 2dehands

Plaats reactie
PantoffELS

Waarschuwing + hulp gezocht! Getuigenissen/Slachtoffers van oplichting via Marktplaats en 2dehands

Bericht door PantoffELS »

Hi allemaal,

Via dit forum ben ik op zoek naar andere getuigenissen die lijken op onderstaand verhaal. Ik vermoed dat deze oplichter(s) al jaren actief is omdat ik al andere verhalen ben tegengekomen anno 2018 en 2019. Deze persoon of groep licht mensen op door designer items aan te bieden voor lage prijzen en geeft zich uit voor een veilinghuis of designer outlet. Aanvankelijk overtuigt de adverteerder met welbespraaktheid en beleefdheid, en reageert snel op berichten. Zodra er een overeenkomst is over de prijs, wordt het object zogenaamd voor u gereserveerd. U kan het goed gaan ophalen op locaties die natuurlijk ver van je gelegen zijn (Bremen (DE), Assen (NL)) of kiezen voor verzending. Uiteraard moet je dan vooraf betalen via overschrijving. Wanneer hij/zij vraagt om betaling geeft hij als begunstigde T. Van Weerden op. Eens het bedrag overgemaakt werd, komt er geen verzending en krijg je vage antwoorden. Je kan ook niet annuleren of geld terugvragen. Je kan wel retourneren, maar dat is pas na verzending en die laat ook op zich wachten. Of ze zouden een nep product opsturen.

Momenteel is hij/zij actief onder Het Veilinghuis Antwerpen/Catawiki/Designer Outlet. Het account is op 2dehands al 7 jaar actief en op MP pas enkele weken. Echter denk ik dat deze persoon/groep al meerdere accounts heeft gebruikt en verschillende rekeningnummers.

Het account en zoekertjes zijn gemeld, maar blijft actief! Momenteel staan er alweer producten "Gereserveerd". Ik wil deze oplichting stoppen en probeer ook zoveel mogelijk info te verzamelen om mijn geld te kunnen recupereren. Dank u!

Mari Jo

Re: Waarschuwing + hulp gezocht! Getuigenissen/Slachtoffers van oplichting via Marktplaats en 2dehands

Bericht door Mari Jo »

Ja zelfde ervaring. Vandaag neptas ontvangen. Dezelfde tas staat ook op een Belgische site 2ehands van het account Brand Outlet store nl.
Ik ben met ze aan het chatten en probeer ze te bewegen mijn geld terug te storten.
Mijn gekochte tas staat dus met een soort nummer op MP bij Veilinghuis en met hetzelfde nummer op de Belgische site van een andere verkoper

Mari Jo

Re: Waarschuwing + hulp gezocht! Getuigenissen/Slachtoffers van oplichting via Marktplaats en 2dehands

Bericht door Mari Jo »

Update: ze hebben mijn geld terugbetaald! Ik heb ook een adres nu om de neptas retour te sturen.
Dit was hun verklaring voor de ontvangst van een verkeerde tas (uit de chat v MP):
“Beste ,onlangs hebben wij een terugkoppeling ontvangen. Het geleverd product, de Louis Vuitton Pochette Metis, kan retour worden gestuurd. Dit artikel laten wij ook controleren. Het artikel die jij ontvangen hebt, hebben wij als een retourzending binnen gekregen. Wij zijn bang dat er een andere Pochette Metis retour is gestuurd, dan wat deze klant bij ons besteld heeft, en helaas is het artikel na ontvangst van deze retour niet door ons gecontroleerd. Wanneer schikt het jou om de Pochette Metis samen met de bijgeleverde toebehoren retour te zenden? Na ontvangst van de retournering ontvang jij van ons binnen 24 uur het volledige bedrag retour”

Ik heb het geld inmiddels op mijn rekening inclusief verzendkosten en ga de neptas terugsturen. Dit is naar een adres in Emmen.

Lulverhaal natuurlijk. Dus hopelijk zien andere mensen ook dat dit niet klopt

PantoffELS

Lulverhaal of niet, het voornaamste is dat jij het geld terug hebt! Ik vrees dat ik te maken heb met een andere oplichter die helemaal niet geneigd is om mij het geld terug te bezorgen.

Mari Jo

Bericht door Mari Jo »

Ik heb ze ook de afgelopen twee dagen continu berichten gestuurd en ze formeel in gebreke gesteld (levering nepproduct). Ook aangegeven dat dit een strafbaar feit is (oplichting) en als ze het niet onmiddellijk netjes afhandelen ik nadere stappen zet.
Ik kreeg de terugbetaling v T. v Weerden vandaag en heb een adres in Emmen gekregen voor de retour zending. Dus mocht je behoefte hebben aan een adres kan ik je dat verstrekken.
Je kan mij een mail sturen hiervoor.

Vr gr
Mari

Peggy Jacobs

Bericht door Peggy Jacobs »

Ik heb vandaag ook een fake multi pochette van Louis Vuitton ontvangen.
Ik heb er 1150 euro voor betaald en de verkoper blijft via tweedehands ontkennen.
Tweedehands blijft beweren dat ik de enige persoon ben die een klacht ingediend heeft.
Ik zou graag het retouradres van deze persoon hebben, ik zal mijn handtas persoonlijk terugbrengen.

Mari Jo

Bericht door Mari Jo »

@peggy: ik heb je een mail gestuurd met de adresgegevens waar ik retour kon sturen. Weet niet of jij ook met deze persoon te maken hebt.
In ieder geval moet je hun account rapporteren. Ook op Marktplaats.

Gr Mari

PantoffELS

Hi,

Wat erg dat jou dit ook overkomen is! Ik zag reservatie voor P. Jacobs staan bij een item en wou graag verwittigen. Maar er was geen manier om contact te zoeken.

Ik heb inmiddels mijn geld ook terug dankzij de tip van Mari Jo om druk te blijven zetten. Ik heb overigens aangifte gedaan bij de lokale politie hier en zij hadden geen gegevens. Intussen zijn we reeds met 3 personen en als ik zie hoeveel stuks er in reservatie staan op een profiel dat ze laten staan, gaan er nog veel slachtoffers vallen!

Mari Jo

Bericht door Mari Jo »

@peggy
Wil je als je de tas gaat terugbrengen een filmpje maken van de heer T. van Weerden?
Of beter laten doen door iemand die je hebt meegenomen!

Grt
Mari

Plaats reactie