Opgelicht door ene Dino met tikkie naar NL61ABNA0811086593

Plaats reactie
rudyvisser2000

Opgelicht door ene Dino met tikkie naar NL61ABNA0811086593

Bericht door rudyvisser2000 » 20-10-2019 12:01

Op marktplaats opgelicht door ene Dino. Eigenlijk is het ook mijn fout dat ik hem de kans heb gegeven om mij op te lichten. Dino 6 jaar actief op marktplaats bood aan een iMac voor €340 , had beter moeten weten! Wilde hem komen halen bij hem in Doetinchem. Moeilijk moeilijk wel zijn adres gehad, nou ja zijn adres? Ik weet het nu niet.
Heel geraffineerd gedaan door hem. Ik vertelde hem dat ik de Mac op zondag om 12:00 wilde halen. Toen vroeg hij mij of zondag avond goed was. Nee vertelde ik hem dat ik 160 km moest rijden. En dat ik maandag naar Duitsland moest voor mijn werk, ok ik kan hem ook opsturen. Ik stuur je een tikkie voor de helft en de andere helft betaal je als je hem in huis hebt. Heel sneaky, maar ja al 6 jaar actief op marktplaats, dus ik dacht ok dat doe ik dan maar.
De volgende morgen een melding van marktplaats een melding, mogelijk een (met andere woorden dan) oplichter.
Shit, en ja hoor zijn rekening nummer gegooled. En jullie raden het al toen kwam ik op deze site terecht. Wees gewaarschuwd, naar mijn geld kan ik fluiten. Ik ga wel aangifte doen.

Edmo

Re: Opgelicht door ene Dino met tikkie naar NL61ABNA0811086593

Bericht door Edmo » 20-10-2019 13:01

Staat er nog een ander rekeningnummer (met naam) op je afschrift na het overmaken?

De "verkoper" wilde niet dat je langs kwam, vandaar de zondagavond. Als men had gezegt dat ophalen niet mogelijk was dan had jij misschien afgehaakt en verder gekeken. Om toch het vertrouwen te winnen neemt men genoegen met de helft van het bedrag. Ook is het mogelijk dat de "verkoper" alsnog vraagt de andere helft ook over te maken na ontvangst van de eerste helft.

1 dag actief of 10 jaar actief op Marktplaats geeft geen garantie.
Verkoper nou wel of niet gecontroleerd door Marktplaats en/of het Online Betaalplatform geeft geen garantie

Plaats reactie